Remélem, eddig egy keresőoptimalizálásos cikkemben sem tűnt úgy, hogy ellene vagyok a SEO guruknak. 🙂 Ki ne szeretne minél előrébb kerülni a Google-keresőben, látszólag ingyen látogatókat szerezni? Ugye! Pár napja egy érdekes gondolat futott át az agyamon. Nem nehéz kitalálni mi az, a címben már olvashattad, de itt nem áll meg a dolog, kifejtem azt is, illetve van egy ötletem.
Fektessünk keresőoptimalizálásba?
SEO-nak, vagy keresőoptimalizálásnak nevezik azt, amikor azt szeretnénk, hogy a Google találati listájában egyes kulcsszavakra, kifejezésekre minél előrébb kerüljünk. Sok faktor befolyásolja, hogy hányadikak vagyunk. Nehéz is lenne mindent leírnom, sőt, sokszor csak találgatjuk is, mert a Google folyamatosan változtatja az algoritmusát. Adtam már tippeket erre vonatkozóan a Minner-en egy cikkben, érdemes lesz azt is elolvasnod (link).
Felmerült bennem a kérdés, ötlet:
Kiadjuk a munkát, és megbízunk egy szakembert, aki segít a SEO-ban? És jött is a gondolat! Ha mondjuk 500 000 forint befektetésbe (persze van benne kockázat is) kerülne az, hogy több szóra is minél előrébb kerüljön egy cég a Google-ban, akkor megérné neki? Az mennyi is naponta, 1 évre számolva? 1369 forint? Hm…naná, hogy megéri! Sőt, már közben kiderül úgy is, hogy a keresőoptimalizálónk jó munkát végzett-e. Bár erre azt is mondom, a SEO néha lutri is, de kockáztatni kell (Vállalkozásunk van, nem?) És nincs még vége! Az ötletelés folytatódott.
Ötlet, hogy mindenki nyerjen a keresőoptimalizáláson
A legtöbb szakember, vagy ilyennel foglalkozó cég szintén bajban van az árazással, ügyfélszerzéssel, üzleti modellel (ahogy ez más szektorban is így van). Menj úgy tárgyalni egy SEO-shoz, hogy a szerződésben havidíjas megoldás legyen benne. Így ő is hosszútávon jól jár, mert sokáig leszel az ügyfele, és jobban tud tervezni is, sőt, nyugodtabban tudja építeni a SEO-ját. + egyéb gondolat: Csak kicsit viccelődve, azért egy SEO-snak milyen nehéz lehet a saját maga keresőoptimalizálása. Saját kapcsolódó cikk: