Eszméletlen látni, hogy konkrétan a Facebooknál a support elérhetetlen. Cégként sokat költesz náluk, letiltják a fiókodat, de akkor is maximum robottal kommunikálhatsz. És mit tesz erre a Facebook? Pénzt kér még azért is, hogy gyorsabb supportot adjon. Ez az a biznisz szemlélet, amit egy cégnek követnie kellene? Kétlem! Egy olyan cikket álmodtam meg, amelyben egészen a gátlástalanságig elmegyünk, sőt a falig, hogy ezáltal eddzük az üzleti gondolkodásunkat is. Nem az a célom, hogy azt mondjam, legyél gátlástalan, hanem az, hogy felhívjam a figyelmed az etikusság határaira. A falig el kell menni akár gondolatban is ahhoz, hogy fejleszd az üzleti attitűdödet. Igen, van olyan dolog, amiben ez segít megóvni a bizniszedet.
Story time (röviden): Néhány évvel ezelőtt egy befektetőcég úgy akarta megvásárolni a Minnert, hogy részben be is kebelezi, és nekem pozíciót ajánlott az új cégben. A vételár impozáns volt, és egészen biztosan jó lehetőségnek tűnt. Igen ám, de közben rájöttem, hogy végülis áron alul szerezte volna meg a Minnert (a végső vételár nagy részét majd opcióként hívhattam volna le), és lehet, hogy félre is állított volna, sőt akár le is kapcsolta volna a Minnert.
Kérdés, hogy ő most gátlástalan volt, vagy csak jó üzletember? Néhány év múlva az lett volna, hogy volt egy okos felvásárlása, amikor egy konkurensét így ügyesen félreállította vagy csatasorba állította. Nem jött össze a deal! Hidd el, szerintem ő akkor jó üzletet kötött volna az ő oldaláról nézve.
Jó üzlet vagy gátlástalanság? Vége annak, hogy a vevőnek igaza van, hogy ő az első?
Lehet, hogy a végén Jeff Bezost emelik piedesztálra, aki a vevőket előtérbe helyezi a munkavállalókkal szemben? Nem, na jó, nem, hiszen az egész biznisz etikusságát nézzük. De lehetséges, hogy ő lenne az első példa arra, hogy a gátlástalanság ma kifizetődő, és a jelenlegi gazdaság még tapsikol is hozzá.
Eközben milyen érdekes, hogy aki a másik oldalon megy el a falig, mint például a Chobani görögjoghurt-márka tulajdonosa, a „Joghurtkirály”, a munkavállalókat előtérbe helyezve sikert ért el. Olyan gyárat tudott feléleszteni, ahol a Kraft Foods kudarcot vallott (lásd itt). Ezt pusztán azzal tette, hogy sokkal jobban emberszámba vette a munkatársakat, bevonta őket, és bevezette az anti-CEO szemléletmódot.
Folytassuk egy magyar példával. Az RTL Klub elnyerte a közvetítési jogokat a 2024-es Bajnokok Ligája mérkőzésekre, de a legjobb meccseket csak az RTL+ előfizetéssel lehet majd megnézni. Itt mondhatjuk azt, hogy az RTL Klub jó üzletet kötött, mert az előfizetői bázisa nőhet. De vajon dühös szurkolókból hogyan lesz biztos előfizető (hosszú távon)?
Megközelíthetjük a másik oldalról is: vajon a Bajnokok Ligájának, vagy annak, aki a közvetítési jogokat eladja, megéri így kicseszni a szurkolókkal? Ha gátlástalan szereplőt keresünk, valószínűleg ők lesznek azok.
A Facebook és a tech cégek supportja érdekes helyzetet teremt. Azok, akik a legtöbbet keresik, nem tudják megfelelően megszervezni az ügyfélszolgálatot. Minden sikeres cégnek előbb vagy utóbb rá kell jönnie, hogy a sikere az ügyfélszolgálaton is múlik. Akár az új piaci szereplőt, a TikTokot, akár a Facebookot nézzük, a botrányos ügyfélszolgálat megnehezíti a cégek működését.
És mit tesz erre a legnagyobb szereplő, a Meta (Facebook)? Pénzt kér a gyorsabb supportért. Megteheti? Igen, megtette, és még tapsolunk is, hogy na végre, legalább valahogy el tudod érni őket. Eddig nem kellett erre erőforrást fordítaniuk, most pedig még fix havidíjat is beszednek ezért.
Nézzünk más példákat is, mert vannak olyan piaci szereplők, akik méretükből fakadóan olyan lépéseket tehetnek, hogy a cégek örülnek egyáltalán, ha lehetőségük van ott árulni.
Mutatok olyan tárgyalástechnikai trükköket is, amelyeket érdemes bevetni a saját érdekedben, hogy érdekedet hatékonyan tudjad érvényesíteni! (ne vegyenek hülyére)
Itt azok az üzleti szituációk lesznek, amelyekről máshol nem mernek írni! Amelyről máshol nem olvashatsz!
A cikkben további példákat is látsz majd. Nem az a cél, hogy kapitalistább legyél, hanem hogy kialakíts egy olyan egészséges üzleti attitűdöt, amivel meg tudod védeni a saját bizniszed. Igen, ez abszolút érdekes felvetés, de erre szükséged van. 5 olyan szituációt hozok, ami magyar KKV szinten is előrébb fog vinni.
Oldd fel a cikket és szerezz előnyt a piacodon!
A Minner Előny előfizetéssel még szakmaibb, gyakorlatiasabb, részletesebb üzleti tartalmak várnak rád. Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáférésért. A tagság díja: 6900 Ft/hó
Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz! (Itt a FB, Google login is)
Kapcsolódó cikkek:
- 5 kérdés, ami segít dobozon kívül gondolkodni cégvezetőként
- Miért nem mernek a cégek kockáztatni? Pedig mindenki nagyot akar szakítani!
- Minner CEO napló – Így fejlesztem a cégem. Nézz bele a cégvezetői naplómba!
Forrás: RTL közvetítés: rangado.24.hu