Gerilla módszerrel fedezd fel a piacod, elemezd a konkurenciát

A cikkben leírtak lehet, hogy ki fogják ütni a biztosítékot néhány olvasómnál. Az is lehet, hogy nem tartod majd mindegyik eszközt etikusnak, de mint tudjuk, a piacon farkas törvények uralkodnak. Egy cég jó, ha tudja, mit csinál a konkurencia, és egyáltalán azt is tudja, hogy ki a konkurencia. Kedvencem, amikor valaki azt mondja, hogy nincs konkurenciája. Dehogynem! A vállalatok sok esetben nem etikus módon szerzik az információjukat a konkuráló cégektől.

Egyre több cégvezetőtől hallom, hogy “persze, hogy figyel a konkurencia, sőt még 007-es ügynökök is vannak/voltak nálunk.” Gyógyszertáraktól hallottam, hogy egymás árait kérdezik telefonon, hogy biztosan tudják a másik milyen árral dolgozik, és egy ember csak ezzel foglalkozik, hogy így figyeli az árat, betelefonál, mint egy vevő… Vagy egy másik cég mesélte, hogy náluk egy vevő kérdezett már annyit, hogy kezdett kellemetlen lenni.
De ez semmi!!!  Ők felismerték a kémeket, ál vevőket. De tudod, mennyi cég nem tudja felismerni? Persze egy alkalmazott hogyan is tudná felismerni. És fecsegnek, néha sokat is….

Én magam lepődök meg, hogy mennyi cég fecseg ki olyan információt magáról csak nekem már akkor is, amikor még csak telefonon beszélünk. Olyan dolgokat, amivel a konkurencia vissza is élhetne. Persze beazonosítjuk egymást, de érted, mi van, ha éppen a konkurenciájuk marketingjét készítem elő, azért kérdezgetem őket (ilyet nem tennék)… meg se fordul a fejükben.

Mit is akarok mondani ezzel?

  • Nem azt, hogy kémkedj, vagy valami etikátlan dolgot csinálj! Vannak etikus módszerek (főleg ennek a blokknak a végén).
  • Azt mondom, hogy érdemes tesztvásárolnod a konkurenciánál.
  • Érdemes felmérned a piacod akár néhány FB kérdéssel.
  • Érdemes személyesen kérdezni, akár alsóbb szinten lévő alkalmazottaktól. Ez félig kémkedés, ezt aláírom, de hatékony módszer.
  • Pl. nem jössz rá, miben jók marketingben. Kérdezz rá, milyen marketingcsatornákon kommunikálnak, és hidd el, összefoglalják neked 🙂 puff, máris megtudtad. Pl. “Hol találkozhatok a reklámjaitokkal??? “
  • Ha az én példámat nézzük, én sokszor mentem olyan rendezvényekre, oktatásokra, amiket hasonló profilú cégek tartottak.
  • Tudod, kívülről nem mindent látni!
  • Szóval, kezdd el felmérni jobban a konkurenciád (etikus módszerek)
    • pl. Bevételeiről itt tudsz keresni: http://e-beszamolo.im.gov.hu/  – itt láthatod, hogy milyen egyéb bevételei vannak, mit ír le a kiegészítő mellékletben…. érdemes belemászni a mérlegbe, eredménykimutatásba, akár a könyvelőddel együtt.
    • Nézd meg a látogatottsági adatait itt: similarweb.com – Figyelmesen vizsgáld meg pl. milyen oldalakról jönnek a látogatói, honnan jön a többség pl. social, vagy más oldalak (referal)…
    • Nézd meg a konkurencia FB oldalának a statisztikáját itt: http://likealyzer.com/
    • Iratkozz fel a hírlevelére
    • Kattintgasd végig a weboldalát
    • Keress rá a Google-ban, hogy róla mit ad ki (hol jelent meg, melyik újság írt róla…)

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

Első rendelési hozamlehetőség a kínai import információkból

  • Befektetési összeg: 69 900 Ft-ba kerül az a tudás, aminek köszönhetően lesz terved, információd, tudásod a megfelelő kínai partner kiválasztásához, a rendelések kezeléséhez, vagy például a vámoláshoz.
  • Várható hozam: 1 000 000 Ft, ennyi az átlagos hozam a kezdő kínai import rendeléseknél, amikor valaki maga végzi az importálást. Általában 1-1,5 millió forint értékben történik meg az első rendelés, és beleszámítva a szállítási és egyéb költségeket is, és utána az eladási árat számolva kb. 1 millió forint körül lesz a hozamod. Ennél lehet több is. Ahogy szakértőnk mondja, a matek akkor jön ki, ha a beszerzési ár duplájáért lehet eladni a terméket. Ennek oka, hogy fel tudj készülni minden változó tényezőre. 
  • A befektetésed: Kínai Import, Alibaba online képzés

Az információk hiánya miatt halogatunk projekteket, mint például azt, hogy végre elinduljon a kínai import szállítmányunk. Szerezd be a tudást, aminek köszönhetően végre bele tudsz vágni! És a kezdeti hozam később még tovább növekszik! 

MinnerInstant

Látod a háttérben a két Costa Coffee feliratot? Egyik itt előrébb egy kávézó / önkiszolgáló étterem kifüggesztett logója, hogy náluk Costa Coffee-t szolgálnak fel, a másik egy Costa Coffee kávézó, amit a hazai Costa Coffee lánc üzemeltetett. Ez zárt most be, lényegében azért, mert a Coca-Cola (Costa márka tulajdonosa) több száz kisebb vendéglátóegységnek adta oda a jogot, hogy kitehessék, náluk Costa Coffee is van. Apróság, de mégis így borítja az egész üzletmenetet.

A Telex-en most olvasható egy frissebb nyilatkozat az L-Coffee Kft vezetőjétől. Kattints ide!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek

Zseniális reklám a Mindentment fogászattól
A Revolutnál is lesz részletfizetés. Vásárolj most fizess később