Gerilla módszerrel fedezd fel a piacod, elemezd a konkurenciát

Dátum

Megosztás

A cikkben leírtak lehet, hogy ki fogják ütni a biztosítékot néhány olvasómnál. Az is lehet, hogy nem tartod majd mindegyik eszközt etikusnak, de mint tudjuk, a piacon farkas törvények uralkodnak. Egy cég jó, ha tudja, mit csinál a konkurencia, és egyáltalán azt is tudja, hogy ki a konkurencia. Kedvencem, amikor valaki azt mondja, hogy nincs konkurenciája. Dehogynem! A vállalatok sok esetben nem etikus módon szerzik az információjukat a konkuráló cégektől.

Egyre több cégvezetőtől hallom, hogy „persze, hogy figyel a konkurencia, sőt még 007-es ügynökök is vannak/voltak nálunk.” Gyógyszertáraktól hallottam, hogy egymás árait kérdezik telefonon, hogy biztosan tudják a másik milyen árral dolgozik, és egy ember csak ezzel foglalkozik, hogy így figyeli az árat, betelefonál, mint egy vevő… Vagy egy másik cég mesélte, hogy náluk egy vevő kérdezett már annyit, hogy kezdett kellemetlen lenni.
De ez semmi!!!  Ők felismerték a kémeket, ál vevőket. De tudod, mennyi cég nem tudja felismerni? Persze egy alkalmazott hogyan is tudná felismerni. És fecsegnek, néha sokat is….

Én magam lepődök meg, hogy mennyi cég fecseg ki olyan információt magáról csak nekem már akkor is, amikor még csak telefonon beszélünk. Olyan dolgokat, amivel a konkurencia vissza is élhetne. Persze beazonosítjuk egymást, de érted, mi van, ha éppen a konkurenciájuk marketingjét készítem elő, azért kérdezgetem őket (ilyet nem tennék)… meg se fordul a fejükben.

Mit is akarok mondani ezzel?

  • Nem azt, hogy kémkedj, vagy valami etikátlan dolgot csinálj! Vannak etikus módszerek (főleg ennek a blokknak a végén).
  • Azt mondom, hogy érdemes tesztvásárolnod a konkurenciánál.
  • Érdemes felmérned a piacod akár néhány FB kérdéssel.
  • Érdemes személyesen kérdezni, akár alsóbb szinten lévő alkalmazottaktól. Ez félig kémkedés, ezt aláírom, de hatékony módszer.
  • Pl. nem jössz rá, miben jók marketingben. Kérdezz rá, milyen marketingcsatornákon kommunikálnak, és hidd el, összefoglalják neked 🙂 puff, máris megtudtad. Pl. „Hol találkozhatok a reklámjaitokkal??? „
  • Ha az én példámat nézzük, én sokszor mentem olyan rendezvényekre, oktatásokra, amiket hasonló profilú cégek tartottak.
  • Tudod, kívülről nem mindent látni!
  • Szóval, kezdd el felmérni jobban a konkurenciád (etikus módszerek)
    • pl. Bevételeiről itt tudsz keresni: http://e-beszamolo.im.gov.hu/  – itt láthatod, hogy milyen egyéb bevételei vannak, mit ír le a kiegészítő mellékletben…. érdemes belemászni a mérlegbe, eredménykimutatásba, akár a könyvelőddel együtt.
    • Nézd meg a látogatottsági adatait itt: similarweb.com – Figyelmesen vizsgáld meg pl. milyen oldalakról jönnek a látogatói, honnan jön a többség pl. social, vagy más oldalak (referal)…
    • Nézd meg a konkurencia FB oldalának a statisztikáját itt: http://likealyzer.com/
    • Iratkozz fel a hírlevelére
    • Kattintgasd végig a weboldalát
    • Keress rá a Google-ban, hogy róla mit ad ki (hol jelent meg, melyik újság írt róla…)
Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!