Egy müzligyártó úgy reklámozott világsztárokkal, hogy ezért nem kellett mélyen a zsebébe nyúlnia. Pimasz trükkel érte el. A Starbucks vezére elment Olaszországba és mire visszament az Egyesült Államokba feltalálta az olívaolajos kávét. A hazai gasztropiacon is változás lesz, eladó a Cserpes Tejivó. Forró témába is belenyúlunk, méghozzá mi történik akkor, ha már az 5. marketingest fogyasztod? Az Uberről szóló sorozatajánló pedig már csak hab a tortán. A mikrofonok mögött Sólyom Eszter, Nyiri Donát, Mándó Milán.
A hírszemle hanganyaga, videója
Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt, Youtube-on videóban itt, vagy az alábbi lejátszón keresztül:
A heti híreink és témáink:
- (0:00) – Ő már 2 bankcsődnél is ott volt. Különös
- (4:11) – Olívaolajos kávé a Starbucks új termékfejlesztése
- (11:14) – Gerillamarketing híres emberek nevével
- (17:46) – Eladják a Cserpes Tejivót. 26:00 – Az 5. marketinges fogyasztom
- (38:55) – Megnézzük helyetted: Uber sorozat Super Pumped 2022
- (47:44) – Heti stat: Csökkenő digitalizáció, csökkenő elégedettség
Rapid bevezető: Az ember aki minden nagy bankcsődnél ott van?
Chief Administrative Officer az épp csődbement Silicon Valley Banknál, ami 2008 óta az amerikai bankrednszer legnagyobb csődje és épp félő hogy hullámot indít el. Na szerintetek hol volt korábban CFO? A Lehman Brothers’-nél.
Olívaolajos kávé a Starbucks új termékfejlesztése
Érdekes új italt dobott piacra a Starbucks február végén: az Oleato nevű kávéválaszték italai extra szűz olívaolaj hozzáadásával készülnek.
Az olívaolajas kávék ötlete Szicíliában talált rá Howard Schultz-ra, a Starbucks vezetőjére. Ott kezdett abba a napi rituáléba, hogy egy kanál extra szűz olívaolajat fogyasszon a reggeli kávéja mellé, majd eszébe jutott, hogy a kettőt összekeverje. Schultz szerint az olívaolaj „váratlan, bársonyos, vajas íze… feldobta a kávét”.
Az új Oleato italok ráadásul nem máshol, mint az espresso hazájában, Olaszországban debütáltak. A hivatalos sajtóközlemény szerint ezt idén tavasszal a dél-kaliforniai üzletek követik az Egyesült Államokban, majd az idei év végén Japán, a Közel-Kelet és az Egyesült Királyság egyes üzletiben is piacra dobják az italokat.
Forrás: theguardian.com, starbucks.com/
Gerillamarketing híres emberek nevével
A Surreal müzli azzal a gerillamarketinggel állt elő, hogy olyan hírességek nevét írta fel reklámplakátjára, mint Ronaldo, Serena Williams, Dwayne Johnson. Mondván ez Dwayne Johnson kedvenc müzlije. A turpisság ott volt, hogy apróbetűs részben, a plakát alján az szerepelt, hogy Dwayne buszsofőr Londonban. Valós név, csak hasonlít egy sztárra.
Forrás: thedrum.com
Hallgasd meg, hogy mit beszélünk róla!
Eladják a Cserpes Tejivót
Cserpes István eladja a Cserpes Sajtműhely Kft-t, azaz a Cserpes Tejivó hálózatot. Az alapító elmondása szerint 30 év intenzív munka elég volt neki és úgy érzi, már inkább gátja a fejlődésnek. 22-es beszámolójuk még nincs, de 21-ben 3 milliárd 237 millió forgalmat csinált a cég. Lehet sok mindent mondani arról, hogy kinek mennyire világa ez a termékcsoport meg a tejivók, de tény, hogy hatalmas cég, amit 0-ról húzott fel. Szerintem teljesen jogos döntés, hogy ennyi év után azt mondja ő már nem akarja vagy tudja továbbvinni. Viszont érdekes, hogy nem családon belüli utódlás lesz. (Vajon itt sem sikerült a gyerekeket időben felkészíteni?). A podcastban átbeszéljük a cégutódlást, egó kérdést..
Forrás: telex.hu
„Segítség, az 5. marketinges fogyasztom!”
Több ügyféltől halljuk, illetve időről időre felmerül a Minner Extra csoportban is, hogy nem eredményes valakinek a marketing kivitelezővel, vagy ügynökséggel való munkája. Egy konkrét kérdés ami jött például, hogyan lehet megbízás előtt eldönteni, hogy egy marketinges tényleg érti-e a dolgát, és helytálló az árazása is? De van, aki arról panaszkodik, már 4 marketingest fogyasztott el, és senki nem hoz olyan eredményeket, mintha maga állítaná be a hirdetéseket – arra viszont nincs ideje a vállalkozónak.
- honnan tudod hogy jó a szabadúszó?
- mikor kell külsőst megbízni? ökölszabály?
- miért van hogy valaki 4-5-6 marketingest vagy ügynökséget elfogyaszt és folyamatosan csalódás éri?
Hallgasd meg a podcast adásban, mit gondolunk a fenti kérdésekről!
Megnézzük helyetted: Uber sorozat Super Pumped 2022
Kiről lehet készíteni egy jó sorozatot? Naná, hogy egy őrült, gátlástalan CEO-ról. De lehet, hogy ez kellett ahhoz, hogy az Uber a csúcsra jusson. Azt már lehet tudjátok, hogy az Uber alapítóját 8 év után kitúrták a cégtől, ott kellett hagynia művét. Ezt a 8 évet dolgozza fel a Super Pumped sorozat. Úgy is izgalmas a sorozat, ha ismered az Uber sztoriját, főleg azért is, mert a cég sok apró stiklijéről egyébként lehet nem is hallottál. Vállalkozóként, cégvezetőként igazi startupos sorozat lesz. Benne befektetési körökről, tárgyalásról, konkurenciáról és persze sikerekről, bukásokról. Ajánlom a sorozatot!
Heti stat: Csökkenő digitalizáció, csökkenő elégedettség
A McKinsey Digital Adoption felmérése szerint a covid időszakhoz képest csökkent a digitális eszközök és megoldások használata a cégeknél. Összességében a bankszektor, a telekommunikáció és az élelmiszer kiskereskedelem tartották meg legjobban a digitalizációs szintjüket és az egészségügy, közigazgatás, nem élelmiszer kisker és az oktatás ért el jóval átlag alatti eredményt. Kiemelkedően rossz amúgy az oktatás digitalizációja, de érdekesség, hogy Magyarország nem rosszabb az átlagnál ezen a téren.
Na de ami még érdekesebb, hogy a nagy digitalizációs ugrás mellett csökkent a vásárlói elégedettség is. A messze legnagyobb ok a rossz UX/UI design, azaz a kezelhetetlen felületek. Az összes elégedetlenség 28%-át ez adja, emögött jön 23%-al, hogy nem találják az emberek a nekik kellő terméket, 19%-al pedig hogy elvault információt látnak.
Ezzel szemben a cégek fejlesztési területei egészen mást mutatnak, sorban a legfontosabb fejlesztési területek a fizetés, a nyomonkövetés, a termékkatalógus, a szállítási idő és csak 5. a UX/UI fejlesztés.
Forrás: mckinsey.com
Előző hírszemlék
- Így jelenj meg ingyen a sajtóban | A ChatGPT elveszi a munkád? – Hírszemle – 2023. 03. 09.
- A GVH nem is büntet | Mit tegyél ha támadnak a trollok? – Hírszemle – 2023. 03. 02
- Marihuána a Twitteren | Előfizetéses Facebook? Csak nem mindenkinek – Hírszemle 2023. 02. 22.
- Mennyit keres a Tesla, a VW egy eladott autón? 2022 legjobb franchise-a – 2023. 02. 16.