Gyereknevelésben segít az AI? Alza előfizetés. A Youtube blokkolja a hirdetés blokkolókat. Könyvajánló

Dátum

Megosztás

Megjelent az Alza+ előfizetés, amivel ingyenes szállítást biztosítanak csomagpontra és partnerpontra. Alza+ az új Amazon Prime? Vajon ki nyeri meg a hazai e-kereskedelmi piacot? Az Alza ezzel az előfizetéssel, vagy az eMag a piactérrel? AI témára váltunk, mert az Oath Care létrehozta a ParentGPT-t, amivel a szülőket támogatja. A szakértők által jóváhagyott AI a jövő kulcsa? A YouTube lelövi a hirdetésblokkolókat, többé nem lehet adblockot használni. Ezzel a cég szeretne kedvezni a hirdetőknek is, és persze óvja a bevételeit is. Apró pikantériája, hogy pont a Youtube támogatja az adblockerek konferenciáját. Ezzel az adással elindítjuk a könyvajánló sorozatunkat. Első könyv az Inspiráló innovációk, amely méltó a címéhez, valóban inspirálni fog. De még milyen pörgősen!

A mikrofonok mögött Mándó Milán, Nyiri Donát, Sólyom Eszter.

Youtube-on itt éred el, Spotify-on ittApple Podcast-ban itt, vagy az alábbi lejátszókon keresztül:

Heti híreink és témáink:

0:00 Intro – Bevezető
1:48 Alza előfizetés – e-kereskedelmi háború
11:41 ParentGPT – gyereknevelési AI
23:46 Youtube blokkolja a hidetésblokkolókat
33:53 Könyvajánló: Inspiráló innovációk – Pallas Athéné Könyvkiadó

Alza+ előfizetés. Terjednek az online szolgáltatások?

Sokat rendelsz az Alzától? Nos ő is hasonlóan a Wolt+-hoz elindította az előfizetési szolgáltatását, amelyben első körben ingyenes szállítást biztosít, hogyha Alza Boxba, vagy partneri átvevőpontokba kéred a csomagod. Nos az Alza ezzel a lépéssel közelebb kerülhet az Amazon Prime üzleti modelljéhez. Hiszen lehet hamarosan jönnek az Alza+ előfizetőknek szóló ajánlatok? Egészen mérget vehetünk rá, hiszen a Wolt+ is ezzel marasztal, hogy vannak éttermek, ahol van Wolt+ ajánlat. 

Jelenleg azt is kell nézni, hogy óriási a verseny a nagy e-kereskedők között. eMag vs Alza vs Pepita. Ha nézünk egy másik országot, ahol jelen van az Amazon, az emberek szinte mindent onnan rendelnek. Ezt szeretné megkaparítani valamelyik nagy cég. Csak összehasonlításként a romániai eMag 8-szor nagyobb forgalommal rendelkezik, ők már ott élvezik ezt a tőlünk rendelnek mindent a cégek dolgot. Az Alza ha most 50-100 000 előfizetőt összegyűjtene, akkor óriásit léphet a versenyben. A cseh és szlovák piacon már egy ideje megy. Ami másabb, mint az eMag, hogy az Alza-nak egyre több sajátmárkás terméke is van (hasonlóan az Amazonhoz), ezeken még kedvezményt is tud adni majd az előfizetőknek, hiszen ott nagyobb az árrése. 

Forrás: Alza

A YouTube végleg lelövi az adblockot?

Úgy tűnik szintet lép a Google hirdetésblokkolók elleni harca. A keresőóriás az egyik társtámogatója és nagy szponzora az éver adblocker fejlesztői konferenciának. A szakmai eseményen mindenféle hirdetésblokkoló eszközök fejlesztői vesznek részt, és ennek a nyitóbeszédét a Google egyik fejese mondta el, aki bejelentette hogy a Chrome-ból ki fogják tiltani az összes adblockert, majd az esemény másnapján jött a következő ütés, a YouTube is tesztelgeti, hogy ha így nézel videókat, közbelép. Május óta futott egy olyan Youtube funkció, hogy a rendszer pár videónként rászól, légyszi kapcsolt ki az adblockot. De ez csak megakasztott a videózásban, nem lehetetlenítette el. Most viszont konkrétan letiltja a videónézés folytatását a platform.

A YouTubenak jelenleg 80 millió premium előfizetője van, ami a 2.7 milliárd felhasználót tekintve nincs 3%. Természetes, hogy szeretnék ezt feljebb nyomni, de ne feledkezzünk meg arról, hogy a teljes creator ecosystem nyer az ilyen lépésekkel. A tartalomgyártók több pénzt kapnak, jobb minőséget tudnak adni, a platform is nyer. Egyedül a felhasználók veszítenek, de ilyenkor szoktuk azt mondani: Miért várjuk el, hogy ingyen legyen a videózás? Lassan a TV minőségét verik a YouTube videók, és ott gond nélkül néz végig mindenki 10 perces reklámblokkokat, fizetünk a streamingért, de pont a YouTube-ért sajnáljuk? Szerintem ennyivel lehet támogatni a tartalomgyártást, akár pénzen, akár 30 másodperces reklámmal.

Forrás: WIRED, TechCrunch

ParentGPT – Az okos nevelés

Az anyaság korai próbáival szembesülő nők izolációval küzdenek, ami egyre monumentálisabb változásokkal párosul. Sok amerikai anya magányos harcot vív, állítja Michelle Stephens, az Oath Care alapítója. A San Francisco-i székhelyű kezdeményezés hivatalosan október végén indította el alkalmazását, tíz hónapnyi béta tesztelés után. Többek között az XYZ Ventures, a General Catalyst és az OMERS Ventures támogatásával az 2021 óta összesen 8 millió dollárt gyűjtött össze.

Stephens véletlenül találkozott társalapítójával, Camilla Hermannal egy közös barát születésnapi bulijában. Hermann korábban a Nyugat-Afrikai Ebola járvány idején dolgozott a terepen, és együttműködött a Doctors Without Borders-zel a kapcsolatok nyomon követésére szolgáló technológiai platform létrehozásában. Így saját szemével látta az elérhető egészségügyi ellátás és közösség iránti szükségességét.

A kettejük által kifejlesztett Oath Care alkalmazás szülőket csoportosít egymás mellé, és konkrét egészségügyi szakértőkkel személyre szabottan segít az anyaság útján. Az Oath Care központi eleme a ParentGPT, egy ChatGPT által hajtott mesterséges intelligencia eszköz, amely válaszol különféle szülői kérdésekre. Például egy anya, aki tanácsot keres a szoptatással kapcsolatban, információkat találhat egy laktációs tanácsadótól, alvás szakértőtől és terapeutától, a közösségi tagok által megosztott személyes tapasztalatokkal kiegészítve. Ez egy átfogó támogatási rendszert hoz létre, amely újra megteremti a modern szülők által gyakran hiányolt „falu” élményt, Stephens szerint.

A szolgáltatás nem ingyenes, hanem havi 5 dollárba kerül, vagy éves díj 48 dollárért, amihez hozzáférést biztosít ápolónőkhöz, speciális szakorvosokhoz, stb. 

Forrás: FastCompany

Pallas Athéné könyv: Inspiráló Innovációk

Hoztam egy könyvajánlót nektek. A Pallas Athéné Könyvkiadóval már régóta megvan a kapcsolatom, voltam 2 könyvbemutatójukon, mint panelbeszélgető társ, temérdek könyvük segítette már a napi munkámat. Olyan szakmai könyveket hoznak el, amelyekhez egyébként nem jutnál hozzá máshogy. Lett is egy izgalmas együttműködés közöttünk. Az általunk feldolgozott könyvekből ajánlunk itt a Minneren, a pallasathenekiado.hu pedig adott könyveknél plusz Minner.hu szöveges ajánlás fog szerepelni. 

Vágjunk is bele! Első könyvünk, amit ajánlunk az Inspiráló Innovációk. 75 marketingtörténet alcíme kicsit félrevezető lehet, mert a könyvben inkább márkatörténeteket olvashatsz. Amelyek kétségkívül inspirálóak, hiszen sok nagy márka mögött nem tudjuk mi volt az az ötletszikra, innováció, körülmény ami miatt létrejöttek. 

Szakmai szemmel, cégvezetőként, azért érdemes elolvasni, mert ihletet meríthetünk piacralépési stratégiákból, vagy stratégia váltásokból. A könyvben leírtakat a vállalkozásod stratégia alkotási folyamatánál tudod hasznosítani, ahol mint példák, esettanulmányok, minták jelennek meg előtted a könyvben leírtak. 

Személyes fejlődésünkben pedig egyrészt a történetek segítenek minket flowba hozni, másrészt segíti hogy dobozon kívül is tudjunk gondolkodni, erre ad annyi mintát, hogy a végére kicsit merészebben próbálunk ki új dolgokat a magán és üzleti életben egyaránt. 

A könyvet itt tudod megvásárolni: pallasathenekiado.hu

Korábbi hírszemlék: 

Tóth Levente
Tóth Levente
Tóth Levente vagyok, a Minner csapat negyedik tagja, tartalomgyártó. A tartalmak közül legszívesebben a technológiai újítások és az AI köt le, tőlem ezekről fogtok leginkább olvasni.