Lehet, hogy már hallottad is a Airbnb trükkjét, de nem baj, ha újra felelevenítjük, mivel a gondolatmenetet, ötletet alkalmazni lehet más vállalkozások esetében is. Az olyan startupok esetében lehet jó ez trükk, akik főleg nagy adatbázist kezelnek, vagyis adatbázison alapul a vállalkozásuk. Na, de mi volt a trükk, amivel több millió felhasználót szerzett a rövid távú lakáskiadásokban utazó cég?
A hack
Growth hack témában sok helyen olvasni az Airbnb ügyes trükkjét, aminek köszönhetően ugrásszerű növekedésnek indult az új startup. A Craigslist nevű, az USA-ban egyik legnagyobb apróhirdetési portált használták ki. Ott találták meg azokat az embereket, akik hasonló hirdetéseket tesznek fel, vagy rövid távra keresnek szállást (és nem hotelt).
Két dolgot is megcsináltak:
- Az első az, hogyha te feladtál egy hirdetést az Airbnb-re, akkor azt egyből fel tudtad tenni a Craigslistre egy gombnyomással (automatizálták).
- Illetve lakás/apartman hirdetőket kerestek meg a Craigslisten, hogy tegyék fel a hirdetésüket Airbnb-re is.
Amire a nagy apróhirdetési portál észrevette a trükköt már több millió felhasználót szerzett az akkor még új startup. Természetesen a Craigslist utána már korlátozta az ilyen lehetőséget, de ekkor már mindegy is volt.
Mire tudod ezt felhasználni?
Egy ügyes kommunikációval ki tudod használni az apróhirdetési piacot. Próbáld ki! Sőt, egyébként bármilyen cég esetén érdemes apróhirdetési portálokat használni. Bármennyire is régi platform, érdemes apróhirdetéseket is használni a marketingünkben.
Ehhez kapcsolódó tartalmak:
- Startup ötlet: 13. A Felhasználók gyártják a tartalmad
- Ha adatbázison alapuló applikációt, webes megoldást akarsz, akkor ezt el kell olvasnod! (pl. éttermeket, boltokat applikációba vinni…) #startup
Forrás: andrewchen.co
Fotó: Open Grid Scheduler/Flickr