Találkoztál már olyan kijelentéssel, hogy valaki azt mondta neked, hogy a cégednek elég, ha van Facebook oldala, és nem kell weboldal? Legutóbb egy „elvileg” marketing tanácsadótól hallottam, láttam, olvastam ezt. Előre sajnálom az ügyfeleit. Ha te is így gondolod, nem baj, de ezzel a konkurenciának segítesz. Miért? Az egyszerűség kedvéért pontokba szedtem az információkat. Miért ne hagyatkozz csak a Facebook-ra? És miért kell weboldal?:
- Rengeteg „horror” sztorit hallunk arról, hogy le-le tiltanak egy-egy céges oldalt a Facebook-nál, és nehéz visszaállítani.
- Soha, de soha nem szabad egy marketingcsatornára támaszkodni. Ahogy a weboldal is egyfajta marketingcsatorna, úgy a Facebook is. Nézd meg, a Minner weboldalára például milyen forrásból jönnek a látogatók: sokat dolgoztam rajta, hogy ne függjek a Facebook-tól (Forrás: Similarweb.com)
- A Facebook oldaladat nem tudod testre szabni, korlátozottak a lehetőségeid. Sajnos van egy kötött formája, így nehéz kitűnni, továbbá még fontosabb a folyamatos frissítés. Azért a weboldaladat is kell, de nem olyan sűrűn, mint a Facebook-ot.
- Az emberek keresik a cégek weboldalát is, ha nincs, nem találják, akkor bizalmukat is vesztik. Sőt, olyan céget választanak, akinek van website-ja.
- A konkurenciádnak van weboldala!!!
Összefoglalva
Messzire kerüld azt, aki azt mondja, hogy csak a Facebook elég, nem kell weboldal… Sőt, még marketingtanácsadás esetén is kerüld az ilyen cégeket, embereket, mert valószínűleg nem a legmegfelelőbb tanácsokat fogják adni. Igenis kell! Sőt, kötelező a weboldal! Ehhez kapcsolódó tartalom:
- Mi legyen a weboldalamon? – Hogyan lesz vevőm, ügyfelem, felhasználóm? – 11. rész
- Mennyibe kerül egy weboldal?
Fotó: Sarah Marshall/Flickr