Hírszemle: KATA változás, whisky gerillamarketing, digitalizáció egy nagy 0

Dátum

Megosztás

Az elmúlt hetekben szinte minden vállalkozói közösségben szó volt a belengetett KATA adóváltozásokról. A sokk után szerencsére kijött egy kicsit megnyugtató nyilatkozat. Ha a hazai vállalkozásokkal folytatjuk a témát, akkor viszont igazán sokkoló adatokról fogunk beszélni. Egy elemző cég 10-es skálán mindössze 2,6 pontot adott a hazai KKV-k digitális érettségére. És akkor még a munkaerő problémákról még nem is beszéltünk, de hozunk is hírt utóbbival kapcsolatban is. A TikTok alkalmas lehet arra, hogy toborzó kampányt indítsunk. Lássuk a híreket! Kezdjük egy kreatív gerillamarketinggel! A mikrofonok mögött Sólyom Eszter, Nyiri Donát és Mándó Milán.

A podcast hanganyaga

Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt, vagy az alábbi lejátszón keresztül.

A podcast híreinek rövid vázlata

Tudod a témákat kivesézzük a podacastben, ezért érdemes meghallgatni.

Glenlivet whisky márka globális kampányt indított #BreakTheStereotype, törjünk ki a sztereotípiából néven.

A kampány célja megváltoztatni a sztereotipikus képet arról, hogyan néz ki egy whisky ivó ember. A kampány rövid reklámfilmje a Google képkeresési találatokkal kezdődik a whisky drinker kifejezésre, a találatok nem meglepő módon fehér középkorú, öltönyös férfiakkal vannak tele. A Glenlivet szerint azonban a whisky ivók nem ennyire homogén csoport: a whisky ivók sokféle arcáról (nők, színesbőrű személyek) készítettek fotósorozatot, majd a képeket elhintették az interneten (pr cikkek, natív hirdetések, stb), hogy ha rákeres valaki a whisky drinker-re, akkor valósághűbb, változatos képet lásson.  Forrás: Marketingdive

KATA témában a legfrissebb információ. 05. 30.

A VG.hu -n megjelent egy frissebb interjú. Egyrészt ami megnyugatásra ad okot, hogy nem néhány hónapon belül lesz itt változás a KATA-ban. Pontokba szedem a lényeget (Minner Instantban vagy éppen – röviden a lényeg):

  • Parragh László a VG.hu-nak nyilatkozott, 
  • hogyha megmarad az adónem, 12-ről 18 millióra emelkedhet az éves bevételi plafon. A tételes havi adó mértéke viszont tíz éve változatlan, ezért kiigazításra szorul.
  • Bár a bevételi plafon emelkedik, az ügyeskedések elkerülése miatt az egy megrendelőhöz normál adózás mellett engedélyezett éves 3 milliós számlázási maximum csökkenhet. 
  • Nem tartja valószínűnek egy év közi változást bevezetését. Tehát 2023 januárjára tenne javaslatot. 
  • Úgy gondolja ha megszűnne a KATA, akkor a helyébe lép adónak azonnal meg kell jelennie, hogy a helyébe léphessen. 
  • Ami pozitívum, hogy az MKIK úgy gondolja fenn kell tartani a kedvezményes adózást az önfoglalkoztatóknak, valamint az alacsony egzisztenciájú vállalkozásoknak.
  • Az ügyeskedés megakadályozása miatt is változtatnának.
  • Forrás: vg.hu

Kitartást minden KATA-snak! A Minneren foglalkozni fogunk, hogy miként tudsz reagálni erre a későbbiekben! A podcast-ben kivesézzük a KATA témát!

Elégethetetlen könyv gerillamarketing kampány

Egy Amerikában terjedő veszélyes jelenségre hívja fel a figyelmet az év egyik legjobb gerillamarketing kampánya. A PEN America irodalmi és emberi jogi nonprofit szervezet adatai alapján 1586 könyvet tiltottak be az Egyesült Államokban. A nagyobb probléma, hogy ezeknek a 98%-a nem az American Library Association rendszere alapján történt. Van szabályos menete annak, hogy hogyan és mik alapján lehet betiltani egy könyvet, de ezt kb senki sem tartja be, iskolák önkényesen döntenek.

A PEN szerint ez igazából lokális cenzúra és nagyon káros. Erre csináltak egy jó kis figyelemfelkeltő kampányt. Megcsinálták a rengeteg alkalommal és sokszor betiltott Szolgálólány meséje könyvnek egy tűzálló változatát. Majd fogták a 82 éves írónőt, a kezébe adtak egy lángszórót és megpróbálta elégetni a saját könyvét. Persze sikertelenül. Az éghetetlen könyvet el is árverezik, 42.000 dollárnál járt még 24-én. Nem tudom hogy a PEN egyesület pontosan mit tud tenni a cenzúra krízis ellen, de a kampány elég nagy figyelmet kapott. Szóval nem is feltétlen a cenzúráról akarok veletek beszélni, hanem érdekes gerillamarketing ötletekről. Forrás: Fastcompany

HR és a TikTok (Hubspot riport)

Megjelent a Hubspot 2022-es „The Marketer’s Guide to TikTok for Business” nevű riportja, amiben statisztikák mellett ötleteket adnak, hogyan használhatják cégek üzletszerűen a TikTokot. Az ötletek egyrészt megerősítettek engem, hogy amit mi kommunikálunk a TikTokról az nagyjából helytálló a nemzetközi piacon is, és egyébként a teljes riport érdekes olvasmány, nézzétek meg, de ami különösen tetszett hogy a Hubspot is kiemeli a HR és szervezetfejlesztési lehetőségeket a TikTokban. 7 pontból 2 az, hogy használd a TikTokot a cégkultúra promótálására (behind the scenes, milyen itt dolgozni, hogy érezzük magunkat, bemutatni az embereket vicces tartalmakon keresztül), illetve új tehetségek bevonzására (állások meghirdetése egy TikTok videóban, jelentkezők küldhetnek be TikTok önéletrajzot, azaz videós formában). Forrás: Hubspot

A cégek digitális érettsége alacsony – Ez jó! Vagy nem?

A kkv-k összesített Digiméter Covid ’22 Index átlaga 2,6 (tízes skálán), ami rendkívül alacsony teljesítmény. Még a legjobb 20%-ba tartozó vállalkozások is csak 4,9-es átlagot tudnak felmutatni, ami közepes teljesítményt jelent, ugyanakkor azt megmutatja, hogy van lehetőség a digitális fejlődésre. Összességében a 3,0 alatti értéket elérőknek rendkívül nagy szüksége lenne a digitális fejlődésre, és 7,5-ös index felett mondható magyar viszonylatban digitálisan fejlettnek egy vállalkozás. 

Az otthoni munkavégzés index 2,5-ös értéke azt mutatja, hogy a kkv-k nem teljesítenek jól az index alapjául szolgáló szempontok tekintetében (távmunkában dolgozók aránya, a vállalkozás által használt digitális eszközök, cégen belüli kommunikációs csatornák stb.) és érdemes fejlődniük a témakörben a digitális versenyképesség fenntartása érdekében. 

Az ügyfélszerzés és tanácsadás index (1,1) kifejezetten alacsony még a top 20% esetében is (3,6). A kkv-k rendkívül kis arányban használnak digitális ügyfélszerzési eszközöket, illetve ritkán kérnek szakértői segítséget, vagy keresnek fel online információs forrásokat a távmunkával, digitalizációval, ügyfélszerzéssel kapcsolatban. A digitális pénzügyek területén (online számlázás és könyvelés, pénzügyi adminisztrációt segítő megoldások használata stb.) összességében jobb a helyzet. Az átlag 5,8 (szintén tízes skálán), ami azt mutatja, hogy ezen index területén már többnyire közepes teljesítményt érnek el a kis- és középvállalkozások. A top 20%-ot figyelembe véve a pénzügyi index átlaga 7,5, ami magyarországi viszonylatban már digitálisan fejlettnek minősíthető.  Forrás: Digiméter

Korábbi hírszemlék:

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!