Hogyan hat ki a Facebook botrány a részvényekre? Bíznak még benne a befektetők?

Az utóbbi 1 hónapban több negatív hír is érkezezett a Facebook háza tájáról. A média is felkapta az eseteket, így a botrány bizony kihatott már a részvény árfolyamára is. Először is két Facebookhoz kapcsolódó, az ő adatbázisát használó cégről derült ki, hogy visszaéltek az adatokkal, és a közösségi oldal felfüggesztette az adatszolgáltatást, aztán Elon Musk törölte magát és a Teslat az oldalról, most pedig kiderült, hogy az android alkalmazásuk a híváslistákat is rögzítette, sőt még a beszélgetések időtartamát is.  Mit szólnak ehhez a befektetők? Mi lesz a részvénnyel?

Mi történik egy részvénnyel a botrányok közben, után?

Emlékszel még a következő botrányokra?

  • BP olajcég elöntötte a Mexikói-öböl térségét olajjal
  • Lululemon jóganacit gyártó cég vezetője azt mondta, hogy úgy látszik néhány nő túl kövér ahhoz, hogy az ő terméküket, ruhájukat hordja, miután kiderült, hogy a jógaruháik olyan vékonyak, hogy ha a nők előrehajolnak, az úgy megfeszül, hogy átlátszó lesz a fenekükön a ruha. Ez még nem is lett volna baj, ha a cég kezeli a problémát, de…
  • Volkswagen dízelbotrány

Mi a közös mindegyikben?

  • Hogy a botrány természetesen kihatott a részvényárfolyamukra.
  • A média felkapta őket, ettől is lett botrány az esetekből.
  • Az első hetekben 20-70%-ot estek a részvényeik árai.
  • Majd az a furcsa dolog állt elő, hogy bizony a részvények ára a botrány kirobbanása utáni minimum árhoz képest mind-mind felülteljesített, vagyis magasabb áron voltak. Sőt a Lululemon cégnél például meg is duplázódott az árfolyam, mondjuk nem is volt akkora.
  • Fontos!  A befektetők ilyenkor végre tényleg tudják, hogy mi az, ami miatt csökkent az árfolyam. Majdhogynem egy nagy segítség nekik. 

Egy jó példa a Volkswagen botrány, amiről ide kattintva olvashatsz többet. Nézd csak meg az árfolyam változását. 2015 ősszel volt a botrány (már előtte egyébként csökkent a részvény árfolyama). A botrány kirobbanásánál volt egy minimum ár, és azóta valójában oldalazik és kicsit emelkedik.

 

Mi várható a Facebook részvénynél?

Ahogy látod, már régóta emelkedő trendben volt, sőt már-már ideje volt egy korrekciónak, amit a botrány el is intézett. 190 dollárról 150 dollárig száguldott az árfolyam. Abban biztosak lehetünk, hogy mivel erős cég, nagy bevételekkel ez a botrány nem fogja két vállra fektetni. Én mint Facebook részvényes úgy gondolom, hogy továbbra is tartom a részvényeket, sőt ez most egy jó beszálló is lehet a vételi oldalon.
Annyit még hozzátennék, természetesen csak óvatosan és nem a FB botrány miatt, hanem egyébként is benne van most egy kis oldalazás és árfolyamcsökkenés az amerikai részvényekben. 1-4 éves távlatban mindenképpen további emelkedés várható és a botrány a jelenlegi.

Ehhez kapcsolódó cikk:  Meddig lesz még népszerű a Facebook? A botrányok ártanak neki?

A Facebook legfrissebb részvény árfolyamgörbéje:

Kapcsolódó anyagok, hasonló cikkek: Ők mind feltámadtak:

Fotó: Official White House Photo
by Lawrence Jackson

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek