Meddig lesz még népszerű a Facebook? A botrányok ártanak neki?

Mióta a legnépszerűbb közösségi oldal a világon, azóta folyamatosan fel-fel röppen a hír, hogy lassan vége a Facebooknak, elpártolnak tőle az emberek…, aztán mégis itt van még. Most viszont már lehet félnivalója a Facebooknak, mert a körülötte kialakuló botrány most előtérbe hozhatja a többi közösségi oldalt. Először is két Facebookhoz kapcsolódó, az ő adatbázisát használó cégről derült ki, hogy visszaéltek az adatokkal, és a közösségi oldal felfüggesztette az adatszolgáltatást, aztán Elon Musk törölte magát és a Teslat az oldalról, most pedig kiderült, hogy az android alkalmazásuk a híváslistákat is rögzítette, sőt még a beszélgetések időtartamát is.  Vajon bírni fogja a Facebook a jelenlegi támadásokat?

Mit kell tudnod most a Facebookról? Pontokba szedtem:

  • Csökkentek a FB oldalak elérései: 2017 decemberétől érezhetően tovább csökkent az organikus (értsd ingyenes) elérése a Facebook oldalak posztjainak. Sokan felháborodtak emiatt, főleg természetesen a cégek, akik sok pénzt beleöltek, hogy építsék a FB oldalukat.  Erről itt olvashatsz részletesebben: Facebook-marketing 2018. Változások, lehetőségek, ötletek
  • Súlyos döntést hozott a Facebook: felfüggesztette a két legellentmondásosabb adatelemző céget – Mfor
    (Ez a rövid szösszenet a Minner kiküldött hírlevelében jelent meg. Iratkozz fel te is, hogy minden hétfőn megkapd a Minner heti hírszemléjét!).
    Megszüntette a hozzáférését két cégnek is a Facebook, a  Cambridge Analytica-nak és a Strategic Communications Laboratories-nek. Vagyis ezentúl nem férnek hozzá a Facebook felhasználói adataihoz. A két cég a beszerzett adatokat elemezte, és így nem csak demográfiai, hanem viselkedési, és egyéb minták alapján csoportokra tudta osztani az embereket. Sokak szerint ezeket az információkat kihasználva lett az USA elnöke Donald Trump, továbbá a BREXIT sikerességéhez is sok közük volt az adatelemző cégeknek. Most viszont a kiskaput ideiglenesen Mark Zuckerberg bezárta.
  • Elon Musk letörölte magát, a Tesla-t és a SpaceX-et is a Facebookról – HVG
    A múlt heti hírlevélben is bemutatott Facebookos adatgyűjtési botrány híre eljutott Elon Muskhoz is. Aki erre úgy reagált, hogy letörölte (vagy elrejtette) a saját profilját, a Tesla Motors és a SpaceX oldalát is a Facebookról.
    Minner megjegyzés: Azért a Tesla vezérnek könnyű dolga van, mert ha bármikor újra visszatérne a legnagyobb közösségi oldalra, azonnal több tízezren, sőt százezren követnék az oldalait. Nincs is nagyon rászorulva, sőt valószínűleg ő például nem is reklámozott még a Facebookon (hirdetés vásárlásra gondolok). Az oldalait főleg arra használta, hogy a cég híreit, közleményeit kitegyék, de komolyabb marketing erőforrásokat nem tettek bele.
  • Tárolja a híváslistát: Éppen itt vagyunk a nagy adatvédelmi szabályozás kellős közepén (GDPR), és erre a Facebookról kijön egy olyan információ, hogy az android mobilosok híváslistáját rögzíti, tárolja a cég, sőt még a hívás időtartamát is.
  • Lassan már nincs hová növekedni: 
    Eljött az a pont (vagyis még van benne nafta, csak egyre kevesebb), ami a Google-nál már régóta fennáll, hogy nincs hová növekednie felhasználói számban. Érdekesség, hogy az USA-ban most először volt olyan, hogy megtorpant és nem nőtt az aktív havi felhasználók száma.
  • A részvényesek nem örültek a rossz híreknek. A botrány óta 14%-ot esett a részvény, és a 170 dolláros szint alatt tartózkodik. Ami azt is jelenti, hogy csak akkor beszélhetünk majd arról, hogy a cégben bíznak a befektetők, ha újra 170 dollár fölé emelkedik az árfolyama.

Van vetélytársa a Facebooknak?

A Twitternek nem sikerült nemzetközi szinten megközelítenie a FB-ot, sőt valójában egy közösségi oldal sem rendelkezik olyan felhasználói bázissal, hogy 1 éven belül lekörözné a FB-ot, vagyis van ideje Zuckerbergnek kitalálnia valamit, hogy megnyugtassa a kedélyeket. Bár az is igaz, hogy több minden is arra utal, hogy nem mostanában lesz vége a FB-nak. Néhány érdekes információ ehhez:

  • Már több közösségi oldal is volt a FB előtt, mégis ők lettek a sikeresek. Miért?
    • Egyrészt az okosmobilok megjelenése pont jó időben történt, amikor a Facebook terjeszkedett. Ez is hozzájárult.
    • A FB-nak bár nem teljesen jók a céges oldali kapcsolataik, egy nagyon olcsó platformot kínálnak a reklámozóknak.
    • A cégek szinte ingyen is reklámozzák az oldal használatát, plakátjaikon, versenyeiken…
    • Már-már szokásként heti rendszerességgel használják a felhasználók.
    • A FB azzal, hogy a csoportokat előtérbe helyezte, további okot adott az embereknek, hogy maradjanak a legnagyobb közösségi oldalon.
    • Olvasnál a régi közösségi oldalakról? >>> A Facebook és a MySpace előtt is volt már közösségi oldal, a TheGlobe. Tudod miért nem azt használod most?
  • Érdekes, de még az emberek akkor sem hagyták el a FB-ot, amikor egy cég ezért pénzt kínált. Erről itt olvashatsz: Nem kellett az embereknek a megosztások után a pénz? A bebukás szélén az anti-Facebook, a Tsu
  • Mi jöhet még? Ha végre meglépi a Facebook azt, hogy a kreátorok, vagyis a tartalomkészítőkkel megosztja a bevételeit, ahogy a Youtube teszi, az előrébb lendítheti az oldal látogatottságát, a felhasználók aktivitását.

A Minner követői így voksoltak arra a kérdésre, hogy “Gondolkodtál már rajta, hogy letörlöd magad a Facebookról”? 

Fotó: mkhmarketing/Flickr

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek