Mindenki azért küzd, hogy több tízezer követője legyen a közösségi oldalakon, mert úgy érzik, ebből lesz majd egyszer siker. Szögezzük le már az elején, hogy csak akkor éri meg az egész, ha minőségi követőket szerzel, vagyis olyanokat, akik érdeklődőek a te oldalad/terméked/szolgáltatásod iránt. Már néhány 1000 követő elég a sikerhez. Oké-oké! De valahogy el kell érni az első 100 követőt! Vágjunk is bele!
Ismerősök meghívása?
Bármit olvasol is a weben, egyet jegyezz meg! Bátran hívd meg az ismerőseidet az új közösségi oldaladra. Miért? Mert már kapcsolati tőke szempontjából is előnyös lesz számodra. Valljuk be, maximum 30-70 ismerős fogja belájkolni az oldaladat, de ez később nem lesz hátrány, ha például a követőkre fogsz reklámozni. Tehát bátran hívd meg őket, bárki bármit mond!!!!
Mondd mindenhol! Kövessetek!!!
Legyen az akár egy sima bloghoz csatlakoztatott közösségi oldal, vagy céges oldal, mindig minden körülmények között reklámozd! Mondd ezt: Kövesd az oldalamat ……… néven megtalálod! Most indítottam. – várd meg, amíg beüti.
Én ezzel szereztem az első 100-200 követőmet, sőt szerintem összesen a jelenlegi 7000 követőből a 10%-a így jött össze. Nem is kell mondanom, elég minőségi követőtábort tudok így felmutatni.
Írd ki mindenhová! Szórólap, névjegykártya, blogbejegyzés….
Reklám, mint befektetés
Az egyik legjobb befektetésem az utóbbi 2,5 évben az, hogy már az elejétől fogva reklámozom a Minner blogbejegyzéseit a közösségi oldalakon, főleg a Facebookon. Pár forintba kerül egy „látogató”, és (annyira) nem is cseszegetem, hogy lájkolja az oldalt. Nos napi 100-300 forintból már több száz látogatót be tudtam vonzani az elején, és akinek tetszettek a cikkek, be is követtek. És szépen lassan nőtt a lájkszám. Bevallom, én minőséget akartam, így soha nem zavart, ha valaki visszavonta a lájkot, vagy az, hogy nem azonnal több tízezren követnek.
Nyereményjáték
Ne 50 kg darálthúst, vagy iPhonet sorsolj ki! Semmi értelme. A nyeremény legyen olyan, ami a célközönséged érdeklődési körébe beletartozik, értékesnek tartják. Titok, de a legtöbb ember egy kis nyereménynek is ugyanúgy tud örülni, tapasztaltam már többször is. Például könyv, pár ezer forintos ajándékutalvány, szelfibot, kávékupon, újság… (én egyszer a használt/már olvasott Forbes újságjaimat sorsoltam ki 😛 ) Tehát a nyereményjáték jó arra, hogy felkeltsd az érdeklődést. Hidd el, ki se kell írnod, hogy belájkolják az oldalad, reflexből meg is teszi, főleg akkor, ha kicsit kreatívabb is vagy.
Aktív posztolás!
Facebookon napi 1 posztod legalább legyen, hogy az érdeklődést fenntartsd, ha ennél több van, akkor már jó arra is, hogy újabb követőket szerezz. Néhány tipp:
- bíztasd a követőidet, hogy osszák meg a posztodat, hogy lájkolják
- kezeld úgy az oldalad, mintha egy média csatorna lenne, egy TV csatorna (legyenek beharangozók, csináld a műsort posztokkal, képekkel, videókkal…)
- aktualitásokat tedd ki (politikát ne!!) (pl. a cikk írásakor jó téma a Halloween, karácsony…)
- adj tippeket a követőknek, programajánlót.
- írj sztorit, mesélj….
Videó a cikkről, egyéb ötletek
Olvasd el a Minner vállalkozás rovatát, mert hasonló témákat találsz az oldalon! Kattints ide!
Oszd meg ezt a cikket ismerőseiddel, küldd el vállalkozó ismerősödnek!!! Segíts neki, és ő is segíteni fog neked.
A Minner cikksorozata, ami téged is érdekelhet:
Hogyan lesz vevőm, ügyfelem, felhasználóm? Hogyan tudok vásárlót szerezni?
Hogyan lesz vevőm, ügyfelem, felhasználóm? – 2. rész: Kapcsolati tőke
Hogyan lesz vevőm, ügyfelem, felhasználóm? – 3. rész: Online marketing
Hogyan lesz vevőm, ügyfelem, felhasználóm? – 4. rész: Mennyit költsek online marketingre
Hogyan lesz vevőm, ügyfelem, felhasználóm? – 5.rész: Nincs elég tőkém, ingyenes vevőszerzés
Hogyan lesz vevőm, ügyfelem, felhasználóm? – 6.rész: Telemarketing – telefonos sales
Fotó: Paul Inkles/Flickr