Így keresőoptimalizál a Coca-Cola, illetve így használja a tartalommarketinget.

A multiknak természetesen megvan a megfelelő büdzséjük, hogy kipróbálják az összes marketingcsatornát, újakat teszteljenek. Bár a tartalommarketing nem új eszköz, de az internetnek és a közösségi oldalaknak köszönhetően új területeken is lehet alkalmazni. Ilyen például a keresőoptimalizálás és a tartalommarketing. Nézzük meg, hogy a Coca-Cola milyen egyszerű megoldással használja ki ezeket a csatornákat, eszközöket.

A Coca-Cola Válaszol oldalon gyűjti az üdítőital márka az olyan kérdéseket, melyek a termékeivel kapcsolatosak. Ezzel több legyet is üt egy csapásra. Érdemes átnézned a projektjüket, mert sok marketingterületre kihatott egy ilyen egyszerű projekt. Kép alatt folytatom!

Képernyőfelvétel (438)

Ezt érte el a Coca-Cola

  1. Aktivizálták a követőket.. Volt egy nagy közösségi oldal kampányuk (Facebook, Instagram, Youtube), amiben arra kérte a követőket, hogy kérdezzenek tőlük.
    – Egyrészt rá is navigálták a felhasználókat az oldalra, aminek az volt a szerepe, hogy minél többen látogassák az adott oldalt, kérdést (kulcsszavak alapján), mert így előrébb kerül a keresőben (Google-ban).
    – Másrészt további posztokat generáltak a kampányaik.
  2. A kérdések miatt generáltak újabb és újabb FB posztokat, mert a válasz után a Facebook oldalukon közzétették a legfontosabbakat, természetesen a válasszal együtt. Így sokáig el voltak látva még tartalmakkal is. Sőt, ha valahol valaki megkérdezett hasonló kérdést kommentben, máris oda lehetett linkelni a választ.
  3. Mivel egyre többen kattintottak át a válaszokra, így rövid idő alatt a keresőben is az első oldalakra kerültek a különböző kérdésekre, kulcsszavakra.
  4. Keresőoptimalizálás, SEO. A Coca-Cola sem szeretné, hogy a gyakorikérdések.hu -n olvasd el a laikusok által beírt válaszokat, és nehogy rossz következtetést vonj le. Így a Coca-Cola válaszol oldal egyben erősíti, hogy több keresőszóra, kérdésre is előre kerüljön a Coca a Google-ban.
  5. Elérték, hogy a kérdések újabb tartalmakat generáljanak blogokon, weboldalakon, portálokon.
    Néhány példa:
    – Minner.hu: 10 kérdés, amit te is feltennél a Coca-Cola-nak! – Válaszok a cikkben!
    – Blikk: http://www.blikk.hu/aktualis/vilag-titkai/fontos-titokrol-hullt-le-a-lepel-a-coca-cola-kapcsan/tsbq625
    – Femcafe: https://www.femcafe.hu/cikkek/recept/6-kerdes-coca-cola-valasz-uditoital-koffein-elhizas

Hogy tudod ezt használni? “Lemásolni?”

A te szektorodhoz, termékedhez kapcsolódó kérdések szintén felmerülnek a vásárlóidban követőidben. Ne csak egyszerűen te írd bele a blogodba, hanem csinálj rá kampányt, és kérdezzenek tőled. Akár vonj be szakértőt is. Máris növeled a márkád értékét is. Hamarosan a Minner-nél is lesz ilyen.

(x) Hogyan marketingeld a céged, terméked? Hogy használd ki a marketingeszközöket? A Minner Kisvállalkozások marketingoktatása választ ad a kérdéseidre, és még meg is mutatom mit, hogyan és miért csinálj. 

Forrás: Coca-Cola válaszol

2021 -es vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem csak kezdőknek!

Iratkozz fel, hogy előbb megkapd! Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner 2021- es ötletekre!!

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!