Így keresőoptimalizál a Coca-Cola, illetve így használja a tartalommarketinget.

Dátum

Megosztás

A multiknak természetesen megvan a megfelelő büdzséjük, hogy kipróbálják az összes marketingcsatornát, újakat teszteljenek. Bár a tartalommarketing nem új eszköz, de az internetnek és a közösségi oldalaknak köszönhetően új területeken is lehet alkalmazni. Ilyen például a keresőoptimalizálás és a tartalommarketing. Nézzük meg, hogy a Coca-Cola milyen egyszerű megoldással használja ki ezeket a csatornákat, eszközöket.

A Coca-Cola Válaszol oldalon gyűjti az üdítőital márka az olyan kérdéseket, melyek a termékeivel kapcsolatosak. Ezzel több legyet is üt egy csapásra. Érdemes átnézned a projektjüket, mert sok marketingterületre kihatott egy ilyen egyszerű projekt. Kép alatt folytatom!

Képernyőfelvétel (438)

Ezt érte el a Coca-Cola

  1. Aktivizálták a követőket.. Volt egy nagy közösségi oldal kampányuk (Facebook, Instagram, Youtube), amiben arra kérte a követőket, hogy kérdezzenek tőlük.
    – Egyrészt rá is navigálták a felhasználókat az oldalra, aminek az volt a szerepe, hogy minél többen látogassák az adott oldalt, kérdést (kulcsszavak alapján), mert így előrébb kerül a keresőben (Google-ban).
    – Másrészt további posztokat generáltak a kampányaik.
  2. A kérdések miatt generáltak újabb és újabb FB posztokat, mert a válasz után a Facebook oldalukon közzétették a legfontosabbakat, természetesen a válasszal együtt. Így sokáig el voltak látva még tartalmakkal is. Sőt, ha valahol valaki megkérdezett hasonló kérdést kommentben, máris oda lehetett linkelni a választ.
  3. Mivel egyre többen kattintottak át a válaszokra, így rövid idő alatt a keresőben is az első oldalakra kerültek a különböző kérdésekre, kulcsszavakra.
  4. Keresőoptimalizálás, SEO. A Coca-Cola sem szeretné, hogy a gyakorikérdések.hu -n olvasd el a laikusok által beírt válaszokat, és nehogy rossz következtetést vonj le. Így a Coca-Cola válaszol oldal egyben erősíti, hogy több keresőszóra, kérdésre is előre kerüljön a Coca a Google-ban.
  5. Elérték, hogy a kérdések újabb tartalmakat generáljanak blogokon, weboldalakon, portálokon.
    Néhány példa:
    – Minner.hu: 10 kérdés, amit te is feltennél a Coca-Cola-nak! – Válaszok a cikkben!
    – Blikk: http://www.blikk.hu/aktualis/vilag-titkai/fontos-titokrol-hullt-le-a-lepel-a-coca-cola-kapcsan/tsbq625
    – Femcafe: https://www.femcafe.hu/cikkek/recept/6-kerdes-coca-cola-valasz-uditoital-koffein-elhizas

Hogy tudod ezt használni? „Lemásolni?”

A te szektorodhoz, termékedhez kapcsolódó kérdések szintén felmerülnek a vásárlóidban követőidben. Ne csak egyszerűen te írd bele a blogodba, hanem csinálj rá kampányt, és kérdezzenek tőled. Akár vonj be szakértőt is. Máris növeled a márkád értékét is. Hamarosan a Minner-nél is lesz ilyen.

(x) Hogyan marketingeld a céged, terméked? Hogy használd ki a marketingeszközöket? A Minner Kisvállalkozások marketingoktatása választ ad a kérdéseidre, és még meg is mutatom mit, hogyan és miért csinálj. 

Forrás: Coca-Cola válaszol

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!