Én 2009 óta használom a Facebookot, így lemaradtam az első 5 évről. Igaz a képeket elnézve, volt olyan, amire nem is emlékszem. A 2004-ben indult Facebook most 2020 szeptemberében fog ismét dizájnt váltani, vagyis kivezeti a régi dizájnt és nem lesz lehetőség visszaváltani rá. Ilyenkor jön egy érdekes jelenség, hogy elkezdi mindenki visszakövetelni a régi elrendezést, közben pedig előtte néhány éve pont az nem tetszett, ami mellett most megmaradnának. Ugye a megszokás! Vajon a Facebook jobban tudja, hogy mi kell nekünk?
„Ha megkérdeztem volna az embereket, hogy mit is akarnak, azt mondták volna, hogy egy gyorsabb lovat.”
(Henry Ford)
Így van ezzel a Facebook is. Helyette tesztel. A 2020-as dizájnváltásnál szakítanak például a felső kék sávval, ahogy Zuckerberg fogalmazott és még csak nem is kék lesz az új Facebook. Valóban, főleg a fehér árnyalat a domináns. Itt, ami vállalkozóként izgalmas, hogy figyelembe vették, hogy az embereknek teljesen más a szokása, rutinja mobilon mint számítógépen. Sokat teszteltek természetesen. A csoportokat még jobban előtérbe hozza, ami nem véletlen, mivel ez tartja igazán ott a Facebookon a felhasználókat, sőt a koronavírus alatt még jobban megnőtt az aktivitás a csoportokban. Minden, amit a a Facebook csoport marketingről tudnod kell – ebben a podcastban
A Facebook dizájn átváltozása 2004 – 2020
2004 – Facebook dizájn
2005 – 1. változat
2005 – 2. változat
2006
2007
2008
2009
A magyarok itt kezdték felfedezni és vándoroltak át az iwiw-ről.
2010
2011
2012
2013
2014
2017

2019

2020

Kapcsolódó cikkek:
- Számítanak a Facebook lájkok a marketingben? Érdemes ma követőket gyűjteni? [podcast]
- Miért kell a karácsonyi kampányt (+BF) már nyáron, vagy szeptemberben elkezdeni,…
Forrás: Facebook