23. üzleti ötlet: Tibi atya újratölt(ve), indíts valami hasonlót

Hallottál már a Tibi atyáról? Ki nem? 1,3 millió követőjük van a Facebookon. Ha egy népszerű posztot többen is megosztanak, akkor szinte az egész ország látja (már aki fent van Facebookon) Egy baráti társaság hirtelen ötlete volt, nem is biztos, hogy volt az elején mögöttük bármi elképzelés, csak saját maguk szórakoztatására indították. Olvasd el a leírást, gondold tovább, így fogsz egy klassz üzletet kitalálni.  Az eddigiektől eltérő felépítése lesz most a következő ötlet kibontásának, mivel most már meglévő ötletekből indulunk ki.

A Tibi atya sztori

Lehet rosszat és jót mondani Tibi atyára, de egy biztos: 1,3 millió követője van a Facebookon. 2012 decemberében indították az oldalt, bár az elején nem a legszalonképesebb viccek, posztok voltak, de 3-4 év után mikor már elég sok követőjük lett, elkezdtek más kommunikációt folytatni. Például nagyon jó görbe tükröt tart a magyar társadalom elé. Tibi atya kiötlői már több előadást is tartottak arról, hogy mit, miért…csináltak, csinálnak. 2015-ben már szép bevételük származott az oldalból. Például külön brandelt, saját címkés borral kezdték, aztán közösségi oldalakat is kezeltek, majd a címkés bor mellett elkezdtek egy törzshelyet felépíteni, bár az akkori kocsmatulajdonossal összevesztek, megcsinálták a saját borozójukat a Humbák Műveket. És itt járunk 2018-ban amikor még egy fesztivált is megrendeznek (Humbák Földe fesztivál).

A saját ötlet – Melosokk

Még 2015 év végén ötleteltünk az egyik ismerősömmel egy ilyenen. Igen, ekkor már a Minner megvolt. Akkor találtunk ki egy hasonló oldalt, mint a Tibi atya, vagyis hasonló megoldásra épült volna. Azért írom le, mert végül nem valósítottuk meg, mert azt mondtuk, hogy koncentrálunk a meglévő projektjeinkre (én a Minnerrre). A Melosokk névre keresztelt oldalt akartuk elindítani. Két pillérre épült volna:

  1. Munka > poén – Humoros posztok. Az emberek beküldhették volna, ahogy már sokkot kapnak a munkától, vagy vicces szituációkat, sztorikat (tudod, amolyan Pesten Hallottam csak a munka világából). Utóbbit most már úgy valósítanám meg, hogy lenn egy FB csoport, ahová be lehet küldeni a képeket, sztorikat és csak a legjobbak kerülnének ki a FB oldalra és a weboldalra.
  2. Lényegében egy álláskereső oldal alapjait megalkotni. Ezt persze folyamatosan beleépíteni a profilba.

Egyébként kár, hogy nem csináltuk meg, mert most elég nagy kereslet van az álláskereső oldalak iránt. Már a domain sincs nálunk, nem újítottam meg.

Találj ki valami hasonlót!

Legyen az valami olyanhoz köthető, amire később üzletet tudsz építeni, például marketingügynökséget, közösségi oldal kezelést, vagy webshopot indítani. Képzeld el, hogy közben lehet, hogy szponzorokból lesz a bevételed, később mondjuk indítasz rá egy webshopot, vagy valamilyen más üzletet. Néhány példa bevételszerzésre:

Célpiac: Vállalatok, marketingcégek, álláskereső portálok
Megvalósítás, üzlet:
1. Ötletelj(etek)! Milyen karakter legyen, vagy mit lehet poénosítani,  hosszabb távon is fenntartani a nézettséget, figyelmet.
2. Első körben 20 ezerig felnyomnám a lájkolók számát, ez kb 5-8 hónap.
3. Én nem szeretem a kötöttségeket (túl kiszolgáltatott a Facebooknak), szóval biztosan indítanék egy hozzá kapcsolódó weboldalt, amire további ötletes dolgokat tennék. Továbbá Instagramon és Youtube-ra is gyártanék tartalmakat.
4. Később erre a weboldalra tennék fel webshopot, amiben pólót, bögrét…egyéb tárgyakat lehet venni.
5.  (A fenti példa alapján) Ha az álláskereső portálok nem érdeklődnek, akkor én keresném meg őket.  Mivel munkáról van szó, akár álláskereső tippeket is lehet adni a weboldalunk blogjában, illetve egyéb érdekes híreket.
Profitvárakozás:
1-2 évig mindenképpen csak szinte hobbiból kéne csinálni, alig folyna be bevétel. De utána, miután kiépült minden, akkor egy-egy marketingprojekt hozhat 80-200 ezer forintot. Havi 2-3 céget pedig rá lehet venni. Persze okosan, hogy ne menjen a tartalom rovására. A másik bevétel pedig webshopból jönne.
Gondold tovább:
Lehet, hogy nem is ebből lesz bevételed. Gondolj bele, lesz egy csomó követőd, így felépíthetsz akár egy teljesen más üzletet. Akár egy kész portált.  Az én példámban a Szárnyas Fejvadász konkurenciája lehetnél, vagy – a Tibi atya kiötlőiből kiindulva – máris megalapoztad egy jó közösségi háló menedzsmenttel foglalkozó cég alapjait. Hidd el, sok cég nem tudja kreatívan kezelni a közösségi oldalait.

Az ötlethez kapcsolódó további vállalkozási ötletek:
Indíts vállalkozást: 65. ötlet – Facebook oldal kezelő, közösségi oldal menedzser
Indíts vállalkozást: 141. ötlet – Instagram fiók kezelő + tananyag (2 db ebook)

Az ötlet 2018-ban aktualizálva lett, frissítve, mert egyébként már 2015-ben le lett írva. 

[adrotate banner=”5″]

 

fotó: Tibi atya és melozokfaszi FB oldal

 

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Természetesen nem a meteorológiai hőtérképre gondolunk, hanem arra, amit a weboldaladon használhatsz a látogatóid aktivitásának elemzésére. Kiderítheted, hogy meddig görgetnek le, hová kattintanak, mely paneleken töltenek el több időt. Így lényegében folyamatosan monitorozhatod őket, és ennek segítségével javíthatod a felhasználói élményt, hogy lehetőleg minél több konverziót tudj elérni.

Az adatvédelemtől egyik félnek sem kell tartania, teljesen anonim módon történik a képernyőfelvétel, és nem terjed ki más megnyitott ablakokra. Az eszköz neve hotjar, amit úgy tudsz használni, hogy a regisztráció után beágyazod a szoftver által generált egyedi kódot a weboldaladba.

Rendkívül izgalmas lesz látni a látogatók viselkedését, és arra fog sarkallni, hogy addig fejleszd a weboldalad, amíg nem kínálod a lehető legjobb élményt számukra, hiszen ez a bizniszedet is befolyásolja.

MinnerInstant

Biztosan jártál már úgy, hogy egy érdeklődő valamilyen módon (telefonon, email-ben, Facebook üzenetben) megkeresett, és feltett milliónyi kérdést a termékeddel, szolgáltatásoddal kapcsolatban. Ha ez viszonylag sokszor megesik, akkor valószínűleg nagyobb figyelmet kell szentelned a GY.I.K.-re, azaz a „Gyakran Ismételt Kérdések”-re (angolul F.A.Q.). Alapvetően a látogatók bizalmatlanok, ezért többféle módon is meg kell győzni őket arról, hogy téged válasszanak; de nem úgy, hogy rengeteg időt vesztegetsz el azzal, hogy mindenkinek egyesével válaszolsz. Tedd fel az összes olyan kérdést, amely felmerülhet a leendő vásárlód fejében! Mit, miért, mikor, mennyiért, hogyan…? Hozz létre egy ilyen oldalt a weboldaladon belül, és töltsd fel ide az összes kérdést, a válaszaiddal együtt. Ha ezután valaki újabb kérdéssel traktál, frissítsd a listát, így elkerülve azt, hogy állandóan felesleges kérdésekkel bombázzanak. Ha pedig a kérdések inkább a terméked / szolgáltatásod specifikációra irányulnak, bővítsd ki a termékleírásokat!

MinnerInstant

A linktr.ee nevű interaktív linkfáról már írtunk a Digitális Ninja hetek alkalmával, és ha akkor nem próbáltad ki, most itt az ideje! Röviden a lényeg: ha van Instagram fiókod, korlátozott karaktert tudsz a profilodon megjeleníteni. Egy linkcsokor lehetőséget ad, hogy a látogatót bármilyen felületre navigáld anélkül, hogy kettőnél többet kelljen kattintania. Így, ha bárhol – mondjuk egy rögzített közösségi média posztban – megosztod a linkcsokrod, onnan átirányíthatod a látogatót más platformokra, de akár közvetlenül a webshopodba is, ezáltal magasabb konverziót érhetsz el.

Az ingyenes verzió is tökéletesen ellátja a feladatát; az előfizetéssel több statisztikához férhetsz hozzá, eltüntetheted a linktr.ee logót, valamint feliratkozókat gyűjthetsz.

Nézd meg a Minner linkcsokrot ide kattintva!

Ebben a cikkben részletesebben olvashatsz erről az interaktív megoldásról: Linkből menü például Instagram-on. Interaktív online linkcsokor – linktr.ee

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek