3. üzleti ötlet – idősek gondozása, időseknek bevásárlás, felügyelet, takarítás

Idősek – elsőre nem egy trendi üzletről, célcsoportról van szó, ám annál nagyobb a piaca. Tudod, miért nem szeretnek időseknek termékeket, szolgáltatásokat készíteni a cégek? Mert nem elég trendi. Nem akarják, hogy a reklámjaikban egy idősebb ember tartsa a termékeiket. Pedig óriási célcsoportról mondanak le. Ezt az ábrát nézd!

Figyelem! Ez már egy frissített, aktualizált ötlet! 

2050-re nyolcszor több 100 éves lesz, mint most. Ez azt jelenti, hogy a népesség egyre nagyobb %-át fogja kitenni az idős korosztály. Aki ebbe a piacba időben belép, nagy profitra tehet szert.

3. vállalkozási ötlet: idősek gondozása, időseknek bevásárlás, felügyelet

Külföldön már egyre jobban terjednek ezek a szolgáltatások is. Főleg vidéken az idősotthonok nagyon zsúfoltak, és nehéz bejutni oda. Ezekből következtethetünk, hogy van számunkra egy piaci rés, amit ki tudunk szolgálni. A fiatalabb generáció fizet azért, hogy foglalkozz idősebb családtagjaival, főleg a szüleivel. Ez persze felveti a magán idősek otthona létrehozását is. De most maradjunk annál az ötletnél, hogy te bevásárolsz neki, időnként ellenőrzöd, felügyeletet látsz el, vagy kórházba kíséred, takarítasz nála, a számlákat befizeted…

a, ötlet: Tehát vigyázod és gondozod az időseket, takarítasz náluk, megteremted azt, hogy egészséges környezetben éljenek.
b, ötlet: Erre a piacra létrehozni egy közvetítő céget, ahol is egy “ernyő cég” alá csatlakozhatnának a gondozók. Hasonlót, mint a 15. ötletben leírt babysitter-közvetítő, vagy a 9. ötletben leírt animátorközvetítő (hotelekbe). DE akár még franchiseosítható is az ötlet mondjuk városonként, régiónként.

Célpiac: Részben az idősebb korosztály, de itt inkább az ő gyerekeiket kell meggyőznöd a szolgáltatásoddal. Ebben az esetben ők a vevőid, tőlük jön a pénz (van, ahol a profit máshonnan jön). Milyen mázli! Nem több ezer emberre lősz, neked csak 10-20 megbízó kell.
“Szállítók”, partnerek:
Itt főleg boltok, gyógyszertár… lehetnek, nem biztos, hogy ebben az esetben lesz.
Konkurencia: Kevés a konkurencia, még nem terjedt el annyira itthon.
Megvalósítás, üzlet:
1. Felkeresni olyan időseket, akik igénylik ezt a szolgáltatást, vagy konkrétan a gyerekeiket felkeresni. Apróhirdetés feladása is sikerrel hozhat új megrendelőket.
2. Mivel itt az ajánlás lesz a fő ügyfélszerzés, így erre kell rágyúrni, hiszen itt a bizalom az egyik legfontosabb.
3. Jól beosztva, és több szolgáltatást nyújtva 10-20 időst is el tudsz látni. Az már szép havi bevételt jelent számodra.
Marketing: Ahogy már említettem, az ajánlás fogja hozni az újabb és újabb ügyfeleket. Emeld ki a marketingedben, hogy egészséges, tiszta környezetben él az idős “ügyfeled”. Mivel hosszútávú ügyfeleket szerzel, így online marketingben is gondolkodhatsz, megtérülnek a Google és Facebook kattintások.
Képzettség: Ha ápolást is vállalsz és nem csak felügyeletet, takarítást és bevásárlást, akkor ahhoz képesítés is szükséges. Szociális gondozó és ápoló OKJ tanfolyamot keresd!
Profitvárakozás:
Több csomagot csinálj, így a választás is könnyebb a vevőnek. Legyen takarítás, az biztos. Mégis jó, ha egészséges, tiszta környezetben él az idős “ügyfeled” – ezt ki is lehet emelni. Szerintem ez a legeladhatóbb szolgáltatás az ötleten belül, és az előbbi lehet a szlogened is. Van az a pénz, amit kifizetnek neked a megbízóid, hogy ők csak látogatóba menjenek a szülőkhöz (idősebb rokonukhoz) – nem vagyunk egyformák. Végül is időskori babysitterként is tekinthetsz a munkádra. Mivel a legtöbbjük nyugdíjas lesz, így kimondhatjuk, hogy nyugdíjasonként havonta akár 20-50 ezer forintot is elkérhetsz (takarítás, bevásárlás, felügyelet, ha ápolás, akkor többet is elkérhetsz). Fontos, hogy ez nem azt jelenti, hogy te pelenkázod, bár az is lehet, de ez a szolgáltatásaidtól függ. Viszont az már az ápoláshoz tartozik, amiért többet is elkérhetsz.
A piacod nagy, tehát a felsőbb réteget kell meggyőznöd, és abból is havonta 10-20 aktív megbízó kell ahhoz, hogy jól beinduljon a biznisz.
Szolgáltatások, amik vonzóvá tehetik a te szolgáltatásod:
Ha van autód, akkor könnyű dolgod van, ennek a költségét mindenképp építsd bele. Az idősek is egyre többen szeretnének már internetezni :), így az informatikában is érdemes jártasnak lenni.
További lehetőségek, bővülés
Ha rendelkezel nagyobb ingatlannal, akkor érdemes egy magán idősek otthonát létrehoznod. Ennek célszerű külön a jogban is utánanézni. Továbbá, ha online térben szeretnéd az egészet népszerűsíteni, akkor erre akár ügynökséget is létrehozhatsz, így azok után is kapsz pénzt, akik alattad dolgoznak.

Egyéb speciális ötlet: Egyedülálló nyugdíjasokhoz közvetítesz albérlőket
Egy kicsit más célcsoport, de mekkora lehetőség van benne: Nyugdíjasokhoz közvetítenek bérlőket. Mekkora piaci lehetőség?! Társadalmi és még pénzt is hoz!

Az induló költséged tehát alacsony, az ajánlások útján történő értékesítés további költségmegtakarítást jelent számodra. Ezek az ötletek kisebb költségvetéssel is megvalósíthatók, de azt soha ne felejtsd el: munka nélkül egy ötlet sem hoz profitot. 

Kapcsolódó ötlet149. vállalkozási ötlet – időseknek, nyugdíjasoknak szóló webshop

[adrotate banner=”5″]

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek