57. üzleti ötlet: Jól áll ez a ruha? – weboldal, applikáció, sőt még béta ötlet is van

Volt már olyan, hogy elküldtél valakinek képet a próbafülkéből? Vagy lefotóztad saját magad, hogy gondolkodj otthon rajta, megvegyed-e a ruhát? Ha te nem is, sokan teszik ezt. Hát még mennyire szeretik az emberek nézni divat bloggerek fotóit, vagy az Instagramon a divathoz kapcsolódó képeket. Na erre építünk most bizniszt!

Figyelem! Ez az ötlet aktualizálva lett 2019-ban (egyébként már 2015-ben felkerült az oldalra). 

57. vállalkozás ötlet: Jól áll nekem ez a ruha? weboldal / applikáció – Van béta verzióra is ötlet

Olyan portált, mobilapplikációt üzemeltetni, ahová a felhasználók feltölthetik képeiket, még a próbafülkéből. És a többi felhasználó szavaz, hogy jól áll-e neki vagy nem. Persze főleg nők fogják látogatni a weboldaladat. Na, de nem kell megijedni! Nem kell egyből a mély vízbe ugrani, akár 0 Forintból is elindulhatsz ezzel!

Mintha az lenne a domain (weboldal címe) neve, hogy Jól áll nekem? Vagy mindegy is mi a domain, akár ez lehetne a szlogen.
Az ötlet tehát nem bonyolult, egy fénykép feltöltő részt kell készítened (ez már biztosan le van programozva, Google a barátod, de lejjebb van ötletem erre is…). Jó, ha nem értesz hozzá talán bonyolultnak tűnik. De először valójában egy olyan valami kell, ahová fel tudnak tölteni az emberek képeket, és alatta mások kommentelnek. De olvasd tovább, lesz rá több verzióban is megoldásom, sőt úgy is, amit akár ma el tudsz kezdeni!

A felhasználók tehát feltöltik a képet, amit mondjuk éppen a próbafülkében lőttek (fényképeztek), a többi felhasználó pedig szavaz, hogy jó-e a ruha, vagy nem… Erre építsd a bizniszt, ez legyen a középpontban az első 5 évben!!! Jó színösszeállítás, melyik cipő illik hozzá… persze kommentelni is lehessen. A hölgyek így szereznek jó tippeket, illetve akár az akciókról is értesítik egymást, szóval biztosan visszatérő látogatóid lesznek.
A bevételi forrásod lehet egyrészt az, ha te saját magad építesz rá egy webáruházat, vagy pedig reklámozókat szerzel rá, illetve különböző partnerprogramokban veszel részt jutalék fejében. GÖRGESS LEJJEBB A MEGVALÓSÍTÁSHOZ OTT KAPSZ TIPPEKET, nem is akármilyeneket!

Ami közben felmerült bennem még ötletként:

  • hogy megfogni ezt az influencer, divatblogger vonalat. Vagyis nekik lehetőséget, sőt platformot nyújtani arra, hogy feltöltögessék képeiket, akár később valamilyen módon lehessen követőket is gyűjteniük.
  • Lehessen tehát majd valamilyen módon követni őket. Mondjuk ez már elég jól le van fejlesztve több verzióban, a programozók megtalálják a megoldást rá könnyen.
    Tudod még belőlük is tudsz pénzt szerezni, mert reklámozókat tudnál nekik szerezni, sőt akár még abból is, hogy nálad is megjelenik a reklám és mondjuk az influencer Instagram (vagy egyéb) csatornáján is. – reklámközvetítés 2in1.
  • Működj együtt divattervezőkkel, showroomokkal! Akik egyrészt külön bevételi forrásaid lehetnek, másrészt tartalmat is adnak.
  • Természetesen legyen blog, vagy valami magazin szerű az oldalon a későbbiekben. Nem kell azonnal ennél, hiszen a felhasználók gyártják a tartalmat. Amit meg tudjuk milyen jó: 13 startup ötlet: A felhasználók gyártják a tartalmad – ötletek erre
  • Illetve, amikor már kezdd beindulni, akkor Youtube csatorna, ami divattal foglalkozik.

Célpiac: Nők, ez nem is kérdés
Konkurencia: főleg fórumok, a hölgyek oda szokták feltölteni az ilyen posztokat, illetve Facebookra.
Megvalósítás, üzlet:
-1. lépés: Sokat gondolkodtam, hogy mivel tudnád akár most elindítani. A megoldás egyszerű. Egy Facebook csoport. Egyszerű nem? Azonnal fel tudják tölteni a felhasználók a képeket, kommentelni tudnak a többiek, emojikkal szavazni…
Ez azért is jó, mert már gyűjtöd a felhasználókat, embereket magad köré és amikor elindul a fent leírt weboldal már nem 0-ról indulsz.. Na meg beleviszed saját magadat is, akkor már az ötletbe. És amikor elindul a weboldal, már nem kell nulláról indulnod. Ez a lean szemlélet, de mondhatjuk előmarketingnek is, vagy éppen ahogy én hívom: Butítsd le a vállalkozás ötleted! Indulj -1ről!
0. Szólj női ismerőseidnek, hogy használják, próbálják ki. Csinálj Facebook oldalt neki, kapcsolt hozzá a csoportot és reklámozd be napi pár száz forinttal. Fektess bele!
1. lépés: Weboldal készítés. Na még itt is a lean személetet, a lebutítást alkalmazzuk. Mert nem kell azonnal Halálcsillagot építened. Először jó lehet egy kicsit átalakított fórum, vagy WordPress weboldal BuddyPress bővítménnyel. Utóbbi egyébként majdhogynem bőven elég.
2. lépés: Már egyre többen használják, mondjuk van aktív 200-500 ember, akkor elkezdhetnél megkeresni nagyobb influencereket, hogy próbálják ki, lépjenek be a FB csoportodba, használják a weboldaladat.
3. lépés: Reklámozók, szponzorok szerzése. Itt már el lehet indulni. Nekem is van ehhez ötletem, de legyél kreatív, hogy
-milyen reklámokat lehetne beletenni,
– vagy akár eseményeket szervezni (erre még a szponzorok is ugranak),
– vagy tematikus heteket tartani, csak H&M hét meg hasonló okosságok
– …
4. lépés: Kezdj el felkutatni tervezőket, showroomokat, akik nyitottak rá, hogy csatlakozzanak, akár külön kiemelt profillal, megjelenéssel.
5. lépés: Használd ki még jobban a közösség oldalakat, indíts divat Youtube csatornát
6. lépés: Na itt már te jössz, közben kialakult merre tudsz te magad jól mozogni és pénzt keresni. Reklámozók, szponzorok? Események? Influencerek? Webshop? Vagy egyéb saját divathoz kapcsolódó ötletedet csapd hozzá! Hajrá!

Profit várakozás:
1000 aktív látogatóból még nem fogsz meggazdagodni, de ahogy emelkedik úgy nő a bevételed. 1000 felhasználónál már 50-100 000 forintot tudsz szerezni valamilyen módon, utána pedig szépen emelkedik ez az összeg.

Az ötlet kivitelezhető mobilalkalmazásként is, de ezt csak később csináld. Belép a felhasználó az appba, elindítja a fényképező funkciót, lefotózza… a többi felhasználó az applikáción belül böngészés közben látja a képeket, és már szavazhat is. Ehhez akár az elején egy Instagram klón applikáció is elég lehet. >>> Van egy jó webes, vagy applikáció ötleted? Most mázlid van! Mutatok egy dolgot, amivel sokat fogsz spórolni – Mobilapplikáció fejlesztés tudnivalók

További vállalkozás ötletekért gyere vissza a Minnerre minden nap. Biztosan találsz majd olyat, ami felkelti az érdeklődésed. Ezek az ötletek kisebb költségvetéssel is megvalósíthatók, de azt soha se felejtsd el, munka nélkül egy ötlet sem hoz profitot.

[adrotate banner=”5″]

Fotó: Envato License

 

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Ahhoz, hogy a mindennapi munkád eredményes legyen, fontos, hogy a hatékonyságod minél inkább maximalizáld. Megérzésem szerint, mivel rengeteg feladatért te felelsz, általában multitaskingolsz, azaz egyszerre több dologra is koncentrálsz, nem beszélve arról, hogy az email-ek, chat üzenetek értesítő hangjai is folyamatosan megzavarják a figyelmedet. Minél több információt kell befogadnod, annál nagyobb kihívás fókuszálni egy-egy konkrét feladatra.

A kutatók azt javasolják, hogy minden egyes tevékenységre jelölj ki egy adott időszakot, azaz minden részfeladatot külön-külön végezz el, a multitaskingolást pedig csökkentsd le. Ezenfelül ha nem is alkalmaznád a POMODORO-technikát, próbáld kiiktatni a zavaró tényezőket arra az időszakra, amíg koncentrálnod kell a munkára!

Milán például annyira szétfolyt nemrég, mint a táblás csoki a tűző napon. Nem tudott a piactérre kellőképpen fókuszálni, így eldöntötte, hogy a pénteki napot ezentúl az IRE.HU-nak szenteli, ekkor nem foglalkozik mással.

Szükséged lenne egy kis flow-ra? Mi a flow? Hogyan lehetünk produktívabbak, hogyan tudunk folyamatosan teljesíteni. Megállíthatatlannak érzem magam!

MinnerInstant

Az utóbbi időben az IKEA termékei iránt kiugróan magas érdeklődés mutatkozott, ezt bizonyítja, hogy az előző pénzügyi évét 8,5%-os emelkedéssel zárta a svéd bútorgyártó vállalat. Azonban a megnövekedett kereslet, valamint az egész világot érintő logisztikai fennakadások miatt több hónappal meghosszabbodtak egyes termékek beszerzési ideje, ami a vásárlói panaszok számának emelkedését idézte elő.

A vállalat hiába emelte meg 10%-kal a szállítási kapacitását, így sem tudja teljes mértékben megoldani beszerzési, szállítási problémáit, így a megfelelő minőség és kiszolgálás megtartása érdekében 2022-től Európában várhatóan 5%-kal csökkenti árukészletét az IKEA, ami a kb 12 ezer darabos átlagválaszték esetében kb. 600 termék forgalmazásának megszűnését jelenti.

Kapcsolódó tartalom: Az IKEA tesztel! A/B teszteli az új üzleti modelljét, ötleteit. A szemünk láttára alakul…

Forrás: G7.hu 1; G7.hu 2

MinnerInstant

Hétezer milliárd forintot bukhat Japán azzal, hogy zárt kapuk mögött rendezik az olimpiát. A legnagyobb veszteség a turizmuson van, ami több mint mint 9 milliárd dollár veszteséget jelent. Az adott évben a rendező ország(ok) turizmusában ugyanis még tíz évvel a játékok után is érezhető az olimpia hatása, annyira szívesen járnak vissza azok, akik szurkolóként is ott voltak. Ehhez képest pedig szinte minden más tétel eltörpül:

  • Az olimpia két és fél hete alatt 90 százalékkal, 3,7 milliárd dollárral kevesebb bevétel várható, mintha telt ház lenne,
  • 6,7 milliárd dollár esik ki azzal, hogy az olimpiához köthető kulturális események és egyéb sportrendezvények közül a legtöbb elmarad,
  • A japán háztartások vásárlásai pedig 2,2 millió dollárral esnek vissza.

Forrás: HVG

MinnerInstant

Hétezer milliárd forintot bukhat Japán azzal, hogy zárt kapuk mögött rendezik az olimpiát. A legnagyobb veszteség a turizmuson van, ami több mint mint 9 milliárd dollár veszteséget jelent. Az adott évben a rendező ország(ok) turizmusában ugyanis még tíz évvel a játékok után is érezhető az olimpia hatása, annyira szívesen járnak vissza azok, akik szurkolóként is ott voltak. Ehhez képest pedig szinte minden más tétel eltörpül:

  • Az olimpia két és fél hete alatt 90 százalékkal, 3,7 milliárd dollárral kevesebb bevétel várható, mintha telt ház lenne,
  • 6,7 milliárd dollár esik ki azzal, hogy az olimpiához köthető kulturális események és egyéb sportrendezvények közül a legtöbb elmarad,
  • A japán háztartások vásárlásai pedig 2,2 millió dollárral esnek vissza.

Forrás: HVG

MinnerInstant

Április 26 óta vezették be az iOS 14.5 frissítést, ami lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy blokkolják az ő követésüket. Az applikációk egyesével megkérdezik, hogy engedélyezi-e a felhasználó, hogy követhesse a tevékenységét az adott applikáció. Ez a Facebooknak a legnagyobb érvágás. Az alábbi képen látod, hogy mit kérdez meg a felhasználótól, mit kell kötelezően kiírnia. És ha ott rányom a felhasználó a tiltásra, ott bizony az tiltva is lesz Na, de mennyien nyomkodnak a követést mellőzésére? A Wall Street Journal riportja alapján az iPhone-osok 67%-a tiltja a követést.

Idén júniusban az iPhone-on megjelenő hirdetésekre költött összeg egyharmadával csökkent, míg Androidon az összes reklámra költött pénz tíz százalékkal nőtt. És akkor mire költik a maradék pénzt? Egyrészt egyre több cég kezdi el a TikTok reklámot (még igazi vadnyugati helyzet van ott, olcsó), másrészt szponzorált cikkeket, tartalmakat vesznek. Utóbbi információk saját gyűjtés (hova költi), körbeszondáztam több Minner vállalkozót is.

Az iOS 15 még szigorúbb dolgokat hoz, ami megnehezíti majd a követést. Például az e-mailben érkező követőkódokat is szűri.

Az Android-ra ősszel jönnek a fentiekhez hasonló blokkolások, de ott eltart jövő tavaszig, míg mindenhol lefrissül.

Fel kell kötnie a marketingeseknek a gatyát! Konverzióoptimalizálás egyre nehezebb, webáruházaknak is nehezebb lesz a marketing. Lehet ez fogja megerősíteni majd az affiliate marketinget? Most lehet majd jó alternatíva lehet. Ez a piacteremnek jó hír, amit most indítunk, tudod aminek haladását élő esettanulmányként mutatom be. Vállalkozás indítás: Piactér születik üzleti esettanulmány

Forrás: www.wsj.com, Index

MinnerInstant

Száz nap után szerdán újra felvonta a horgonyt az Ever Given konténerszállító hajó, miután a japán tulajdonosvállalat és a biztosítók megegyeztek a Szuezi-csatornát működtető hatósággal a kompenzációról. Az Ever Given márciusban hat napig vesztegelt a Szuezi-csatornában, miután megfeneklett. A több mint 200 ezer tonna kapacitású konténerszállító észak felé, a Földközi-tenger irányába indult útnak – írja az MTI.

A Szuezi-csatorna Hatóság (SCA) kezdetben 916 millió dollár kompenzációt követelt a mentési műveletekért és a kieső bevételekért, amelyet később 600, végül pedig 550 millió dollárra csökkentett. 18 300 konténer van a hajón. Egyiptom a pénzügyi kártérítésen kívül egy 75 tonnás kapacitású vontatóhajót kap az Ever Given tulajdonosától.

Forrás: Index


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek