60. üzleti ötlet: Sör nepper, kisüzemi sörök értékesítője, vagy később gyártója

Mondok egy számot, ami azonnal motiválni fog, hogy elgondolkodj ennek az ötletnek a megvalósításán. Az összes hazai sörfogyasztás mintegy 2%-át teszik még csak ki a kisüzemi sörök.

Figyelem! Ez az ötlet aktualizálva lett 2019-ban (egyébként már 2015-ben felkerült az oldalra). 

60. üzleti ötlet: Kisüzemi, kézműves sör webáruház

Az egyik webshop meg is tetszett, a Sörpont-tól már kifejezetten jó ötleteket leshetünk el. A csomagajánlatok tetszenek, ezt hívom én Pack-nak, tudod, mint a HungarianWinePack ötlet esetében. Ez viszont már egy másik öltet (HungarianBeerPack, ezt is majd olvasd el, ha kész lesz), most koncentráljunk a webshopra.

Mekkora a piac? Ahogy fent is olvashattad az egész sörpiac 2%-a ez a terület. Még óriási, és növekedés közben van. Pedig ebben az iparágban (sör) ezek a kisüzemek adják a foglalkoztatottak 10%-át. Gondolj bele, hogyha felmegy mondjuk 7-8%-ra ez a piaci részesedés (kellene lobbizni támogatásért, még a piacodat is növelnéd ezzel).

Az 4-szeres piacnövekedés!

Webáruház motort már tudsz havi pár ezer forintért bérelni. Havi 7-10000-ért például már olyat kapsz, ami rengeteg funkciót tud. Már csak készletet kell szerezned, úgy gondolom keress partnereket, beszállítókat, és akár a készletezést is meg tudod oldani. Webáruház indítás lépései, feltételei
Ebben legyél erős mindenképpen
Működj együtt jobban a kisüzemi sörgyártókkal. Nagyon-nagyon szoros partnerségben legyél, mivel akár a disztribúciót (webshopon kívüli értékesítés, pl. boltokba bejuttatod, vagy kocsmákba) is rajtad keresztül lehetne intézni! Tehát egyrészt támaszkodhatnál a webshop forgalomra, másrészt disztribúciót rajtad keresztül oldanák meg.
Mit is csinálnak jól a “nem kézműves” (hanem nagyüzemi) sörök gyártói, értékesítői?
A sörök marketingje a társaságra megy rá, vagyis arra, hogy a haverokkal sörözz, együtt.
Rámegy a baráti kapcsolatokra. Ezt kell neked is kihasználni, több ilyen posztot kitenni. Mondhatni ez egy jó bevált recept, és mégsem használják a kézműves sör webáruházak, vagy éppen a kisüzemi sörök gyártói.

+ötlet: Ez is egy jó verzió lehet,, sőt akár ezzel érdemes megalapoznod a webshopodat: cikkben a részletek:  Sör challengeből (kihívás) vállalkozás, előfizetéses webshop

Célpiac: Férfiak főleg. Mivel a söröket ki kell szállítani, ezért először válassz ki egy közel eső nagyvárost, és utána növeld a kiszállítási területet. Érdemes csomagpontokat használni, vagy átvevőpontokat, pl. a disztribúcióban bevont boltok, egységek. 
Konkurencia: Már több is van, marketingben erős tudsz lenni.
Megvalósítás, üzlet:
-1. lépés: Ezt át is ugorhatod, de én ezzel kezdeném. Méghozzá a fent leírt Sörchallenge ötlettel és csak utána építeném ki a “normál” webáruházat. 
0. Indítsd el a webáruházadat: Webáruház indítás lépései, feltételei
1. Bérelj webáruházat
2. Szerződj le a beszállítóiddal, sörfőzőkkel
3. Szervezz kóstolókat, sör esteket
4. Koncentrálj a közösségi oldalakra, így alig kell majd pénzt költened reklámra. Instagrammon posztolj sok sörös képet. Vedd rá a követőid, hogy posztoljanak, vagy hashtaggeljenek a te webáruházaddal. Pl. 5% kedvezményt kapnak a következő vásárlásnál, ha a csomag kézhezvétele után lefotózzák a terméket, és felteszik valamelyik közösségi hálóra (Facebook, Instagram…)
5. Fent is leírtam, folyamatosan a társaságban sörözést, a haverokkal sörözést erősítsd, illetve a kézműves szóra is helyezheted a reklámjaid hangsúlyát.
6. A szokásos, írj blogot, sörökről, mihez lehet inni. Olyan recepteket, amibe sör kell… Így már a webáruház weboldalán vannak, tehát könnyebb rávenni őket a vásárlásra.

Profit várakozás:
Ez függ attól, hogy a beszállítókkal mennyire jól tárgyalsz, illetve a többiek mennyire nyomták le az árakat.

[adrotate banner=”5″]

 

Fotó: sxc.hu

 

 

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek