60. üzleti ötlet: Sör nepper, kisüzemi sörök értékesítője, vagy később gyártója

Mondok egy számot, ami azonnal motiválni fog, hogy elgondolkodj ennek az ötletnek a megvalósításán. Az összes hazai sörfogyasztás mintegy 2%-át teszik még csak ki a kisüzemi sörök.

Figyelem! Ez az ötlet aktualizálva lett 2019-ban (egyébként már 2015-ben felkerült az oldalra). 

60. üzleti ötlet: Kisüzemi, kézműves sör webáruház

Az egyik webshop meg is tetszett, a Sörpont-tól már kifejezetten jó ötleteket leshetünk el. A csomagajánlatok tetszenek, ezt hívom én Pack-nak, tudod, mint a HungarianWinePack ötlet esetében. Ez viszont már egy másik öltet (HungarianBeerPack, ezt is majd olvasd el, ha kész lesz), most koncentráljunk a webshopra.

Mekkora a piac? Ahogy fent is olvashattad az egész sörpiac 2%-a ez a terület. Még óriási, és növekedés közben van. Pedig ebben az iparágban (sör) ezek a kisüzemek adják a foglalkoztatottak 10%-át. Gondolj bele, hogyha felmegy mondjuk 7-8%-ra ez a piaci részesedés (kellene lobbizni támogatásért, még a piacodat is növelnéd ezzel).

Az 4-szeres piacnövekedés!

Webáruház motort már tudsz havi pár ezer forintért bérelni. Havi 7-10000-ért például már olyat kapsz, ami rengeteg funkciót tud. Már csak készletet kell szerezned, úgy gondolom keress partnereket, beszállítókat, és akár a készletezést is meg tudod oldani. Webáruház indítás lépései, feltételei
Ebben legyél erős mindenképpen
Működj együtt jobban a kisüzemi sörgyártókkal. Nagyon-nagyon szoros partnerségben legyél, mivel akár a disztribúciót (webshopon kívüli értékesítés, pl. boltokba bejuttatod, vagy kocsmákba) is rajtad keresztül lehetne intézni! Tehát egyrészt támaszkodhatnál a webshop forgalomra, másrészt disztribúciót rajtad keresztül oldanák meg.
Mit is csinálnak jól a “nem kézműves” (hanem nagyüzemi) sörök gyártói, értékesítői?
A sörök marketingje a társaságra megy rá, vagyis arra, hogy a haverokkal sörözz, együtt.
Rámegy a baráti kapcsolatokra. Ezt kell neked is kihasználni, több ilyen posztot kitenni. Mondhatni ez egy jó bevált recept, és mégsem használják a kézműves sör webáruházak, vagy éppen a kisüzemi sörök gyártói.

+ötlet: Ez is egy jó verzió lehet,, sőt akár ezzel érdemes megalapoznod a webshopodat: cikkben a részletek:  Sör challengeből (kihívás) vállalkozás, előfizetéses webshop

Célpiac: Férfiak főleg. Mivel a söröket ki kell szállítani, ezért először válassz ki egy közel eső nagyvárost, és utána növeld a kiszállítási területet. Érdemes csomagpontokat használni, vagy átvevőpontokat, pl. a disztribúcióban bevont boltok, egységek. 
Konkurencia: Már több is van, marketingben erős tudsz lenni.
Megvalósítás, üzlet:
-1. lépés: Ezt át is ugorhatod, de én ezzel kezdeném. Méghozzá a fent leírt Sörchallenge ötlettel és csak utána építeném ki a “normál” webáruházat. 
0. Indítsd el a webáruházadat: Webáruház indítás lépései, feltételei
1. Bérelj webáruházat
2. Szerződj le a beszállítóiddal, sörfőzőkkel
3. Szervezz kóstolókat, sör esteket
4. Koncentrálj a közösségi oldalakra, így alig kell majd pénzt költened reklámra. Instagrammon posztolj sok sörös képet. Vedd rá a követőid, hogy posztoljanak, vagy hashtaggeljenek a te webáruházaddal. Pl. 5% kedvezményt kapnak a következő vásárlásnál, ha a csomag kézhezvétele után lefotózzák a terméket, és felteszik valamelyik közösségi hálóra (Facebook, Instagram…)
5. Fent is leírtam, folyamatosan a társaságban sörözést, a haverokkal sörözést erősítsd, illetve a kézműves szóra is helyezheted a reklámjaid hangsúlyát.
6. A szokásos, írj blogot, sörökről, mihez lehet inni. Olyan recepteket, amibe sör kell… Így már a webáruház weboldalán vannak, tehát könnyebb rávenni őket a vásárlásra.

Profit várakozás:
Ez függ attól, hogy a beszállítókkal mennyire jól tárgyalsz, illetve a többiek mennyire nyomták le az árakat.

[adrotate banner=”5″]

 

Fotó: sxc.hu

 

 

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Több weboldal üzemeltetőiként mi is kiemelten fontosnak tartjuk a biztonsági mentéseket, hiszen gyakran van rá példa, hogy pillanatok alatt beüt a krach, és rengeteg munkaórányi anyag válhat semmivé a másodperc törtrésze alatt. Ha nincs viszonylag friss, visszaállítható mentésed, nagy eséllyel építhetsz vissza sok mindent a nulláról, vagy egy olyan régi állapotról, ami rengeteg kapacitásodat emészti fel feleslegesen.

Az alábbi eszközöknél mindenképp szentelj nagy figyelmet a biztonsági mentésre, lehetőleg minél gyakrabban:

  • Weboldal, webshop, bővítmények, stb.
  • Szerverek, adattárolók
  • Telefon, számítógép, tablet stb.

Légy előrelátó, kíméld meg magad az elkerülhető bajlódásoktól!

MinnerInstant

Jelen küldetést különösen ajánljuk olyan vállalkozásoknak, ahol a munkatársaknak egész nap beszélniük, egyeztetniük kell egymással. A cégek belső kommunikációjukhoz leginkább telefont és email-t használnak, de gyakran előfordul a Messenger vagy Whatsapp / Viber alkalmazása is. Ezen applikációkkal csupán az a gond, hogy végeláthatatlan üzenetváltások születnek, ráadásul a csoportbeszélgetésekben sokan nem is érintettek egy-egy megbeszélnivalóban, így gyakran némítják is az értesítéseket, a nekik címzet, fontosabb üzeneteket is figyelmen kívül hagyják.

A Slack.com ezekre a problémákra kínál megoldást:

  • Míg az email-nél véget nem érő láncokon kereshetsz vissza egy-egy fontos információt, a Slack-nél minden projektedhez külön, dedikált csatornát tudsz létrehozni, így hamar megtalálod, amit keresel.
  • A Slack valahol az email és a Messenger között áll: lendületesen és gyorsan történik az üzenetváltás, de átlátható marad később is.
  • Míg az email-nél lemaradhat egy-két fontosnak vélt személy, a Slack adott csatornáiban mindenki látja az üzenetváltásokat, így későbbi konfliktusokat is el lehet vele kerülni.

De hogy kínáljunk más alternatívát is, a projektmenedzsment szoftvereken (pl. ClickUp, Trello) belül is tudsz egyeztetni, feladatokat létrehozni, ezekhez személyeket társítani, ráadásul a folyamatokat is nyomon tudod majd követni. Ha pedig nagyon ragaszkodnál a Messenger alapú üzenetváltásokhoz, a Facebook Workplace szolgáltatását érdemes lehet kipróbálnod.

MinnerInstant

Mindig csak azok a fránya kifogások… Mivel ma már sokkal tudatosabbak vagyunk – főleg az online vásárlásoknál -, sokszor „kifogásokat” keresünk, hogy lebeszéljük magunkat egy olyan termékről, amely izgatja ugyan a fantáziánkat, de nem vagyunk benne biztosak, hogy jó befektetés lesz-e, vagy megtérül-e a befektetett összeg. Biztosan te is hallottál már a saját látogatóidtól, vásárlóidtól, vagy pletykákból különböző vásárláskerülő érveket. Na de mit tudsz tenni ez ellen vállalkozóként?

Szedd össze, hogy milyen kifogásokat kereshet a te termékednél / szolgáltatásodnál egy látogató! Miután ez megvan, próbálj meg minél erősebb érveket kitalálni a kifogás ellen! Pl. egy törékeny terméknél felmerülhet az a kifogás, hogy biztosan összetöri majd a futárszolgálat, mire te érvelhetsz azzal, hogy gondosan becsomagolod minden termékedet, így emiatt nem kell aggódnia.

Ha ezzel is végeztél, építsd be ezeket a termékelírásokba, de használhatod a kommunikációdban is! Ha beválik, magasabb konverziót érhetsz el, de ha mégse lenne sikere, bizonyos tesztidőszak után egyszerűen csak eltávolítod a termékleírásból, így egyáltalán nincs veszítenivalód!

Mi is alkalmazzuk a kifogáskezelést a MinnerAkadémián, például a Személyes konzultációnál vagy a Marketing kampánykészítés minikurzus leírásában.

MinnerInstant

Április 26 óta vezették be az iOS 14.5 frissítést, ami lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy blokkolják az ő követésüket. Az applikációk egyesével megkérdezik, hogy engedélyezi-e a felhasználó, hogy követhesse a tevékenységét az adott applikáció. Ez a Facebooknak a legnagyobb érvágás. Az alábbi képen látod, hogy mit kérdez meg a felhasználótól, mit kell kötelezően kiírnia. És ha ott rányom a felhasználó a tiltásra, ott bizony az tiltva is lesz Na, de mennyien nyomkodnak a követést mellőzésére? A Wall Street Journal riportja alapján az iPhone-osok 67%-a tiltja a követést.

Idén júniusban az iPhone-on megjelenő hirdetésekre költött összeg egyharmadával csökkent, míg Androidon az összes reklámra költött pénz tíz százalékkal nőtt. És akkor mire költik a maradék pénzt? Egyrészt egyre több cég kezdi el a TikTok reklámot (még igazi vadnyugati helyzet van ott, olcsó), másrészt szponzorált cikkeket, tartalmakat vesznek. Utóbbi információk saját gyűjtés (hova költi), körbeszondáztam több Minner vállalkozót is.

Az iOS 15 még szigorúbb dolgokat hoz, ami megnehezíti majd a követést. Például az e-mailben érkező követőkódokat is szűri.

Az Android-ra ősszel jönnek a fentiekhez hasonló blokkolások, de ott eltart jövő tavaszig, míg mindenhol lefrissül.

Fel kell kötnie a marketingeseknek a gatyát! Konverzióoptimalizálás egyre nehezebb, webáruházaknak is nehezebb lesz a marketing. Lehet ez fogja megerősíteni majd az affiliate marketinget? Most lehet majd jó alternatíva lehet. Ez a piacteremnek jó hír, amit most indítunk, tudod aminek haladását élő esettanulmányként mutatom be. Vállalkozás indítás: Piactér születik üzleti esettanulmány

Forrás: www.wsj.com, Index

MinnerInstant

Száz nap után szerdán újra felvonta a horgonyt az Ever Given konténerszállító hajó, miután a japán tulajdonosvállalat és a biztosítók megegyeztek a Szuezi-csatornát működtető hatósággal a kompenzációról. Az Ever Given márciusban hat napig vesztegelt a Szuezi-csatornában, miután megfeneklett. A több mint 200 ezer tonna kapacitású konténerszállító észak felé, a Földközi-tenger irányába indult útnak – írja az MTI.

A Szuezi-csatorna Hatóság (SCA) kezdetben 916 millió dollár kompenzációt követelt a mentési műveletekért és a kieső bevételekért, amelyet később 600, végül pedig 550 millió dollárra csökkentett. 18 300 konténer van a hajón. Egyiptom a pénzügyi kártérítésen kívül egy 75 tonnás kapacitású vontatóhajót kap az Ever Given tulajdonosától.

Forrás: Index

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek