60. üzleti ötlet: Sör nepper, kisüzemi sörök értékesítője, vagy később gyártója

Dátum

Megosztás

Mondok egy számot, ami azonnal motiválni fog, hogy elgondolkodj ennek az ötletnek a megvalósításán. Az összes hazai sörfogyasztás mintegy 2%-át teszik még csak ki a kisüzemi sörök.

Figyelem! Ez az ötlet aktualizálva lett 2019-ban (egyébként már 2015-ben felkerült az oldalra). 

60. üzleti ötlet: Kisüzemi, kézműves sör webáruház

Az egyik webshop meg is tetszett, a Sörpont-tól már kifejezetten jó ötleteket leshetünk el. A csomagajánlatok tetszenek, ezt hívom én Pack-nak, tudod, mint a HungarianWinePack ötlet esetében. Ez viszont már egy másik öltet (HungarianBeerPack, ezt is majd olvasd el, ha kész lesz), most koncentráljunk a webshopra.

Mekkora a piac? Ahogy fent is olvashattad az egész sörpiac 2%-a ez a terület. Még óriási, és növekedés közben van. Pedig ebben az iparágban (sör) ezek a kisüzemek adják a foglalkoztatottak 10%-át. Gondolj bele, hogyha felmegy mondjuk 7-8%-ra ez a piaci részesedés (kellene lobbizni támogatásért, még a piacodat is növelnéd ezzel).

Az 4-szeres piacnövekedés!

Webáruház motort már tudsz havi pár ezer forintért bérelni. Havi 7-10000-ért például már olyat kapsz, ami rengeteg funkciót tud. Már csak készletet kell szerezned, úgy gondolom keress partnereket, beszállítókat, és akár a készletezést is meg tudod oldani. Webáruház indítás lépései, feltételei
Ebben legyél erős mindenképpen
Működj együtt jobban a kisüzemi sörgyártókkal. Nagyon-nagyon szoros partnerségben legyél, mivel akár a disztribúciót (webshopon kívüli értékesítés, pl. boltokba bejuttatod, vagy kocsmákba) is rajtad keresztül lehetne intézni! Tehát egyrészt támaszkodhatnál a webshop forgalomra, másrészt disztribúciót rajtad keresztül oldanák meg.
Mit is csinálnak jól a “nem kézműves” (hanem nagyüzemi) sörök gyártói, értékesítői?
A sörök marketingje a társaságra megy rá, vagyis arra, hogy a haverokkal sörözz, együtt.
Rámegy a baráti kapcsolatokra. Ezt kell neked is kihasználni, több ilyen posztot kitenni. Mondhatni ez egy jó bevált recept, és mégsem használják a kézműves sör webáruházak, vagy éppen a kisüzemi sörök gyártói.

+ötlet: Ez is egy jó verzió lehet,, sőt akár ezzel érdemes megalapoznod a webshopodat: cikkben a részletek:  Sör challengeből (kihívás) vállalkozás, előfizetéses webshop

Célpiac: Férfiak főleg. Mivel a söröket ki kell szállítani, ezért először válassz ki egy közel eső nagyvárost, és utána növeld a kiszállítási területet. Érdemes csomagpontokat használni, vagy átvevőpontokat, pl. a disztribúcióban bevont boltok, egységek. 
Konkurencia: Már több is van, marketingben erős tudsz lenni.
Megvalósítás, üzlet:
-1. lépés: Ezt át is ugorhatod, de én ezzel kezdeném. Méghozzá a fent leírt Sörchallenge ötlettel és csak utána építeném ki a “normál” webáruházat. 
0. Indítsd el a webáruházadat: Webáruház indítás lépései, feltételei
1. Bérelj webáruházat
2. Szerződj le a beszállítóiddal, sörfőzőkkel
3. Szervezz kóstolókat, sör esteket
4. Koncentrálj a közösségi oldalakra, így alig kell majd pénzt költened reklámra. Instagrammon posztolj sok sörös képet. Vedd rá a követőid, hogy posztoljanak, vagy hashtaggeljenek a te webáruházaddal. Pl. 5% kedvezményt kapnak a következő vásárlásnál, ha a csomag kézhezvétele után lefotózzák a terméket, és felteszik valamelyik közösségi hálóra (Facebook, Instagram…)
5. Fent is leírtam, folyamatosan a társaságban sörözést, a haverokkal sörözést erősítsd, illetve a kézműves szóra is helyezheted a reklámjaid hangsúlyát.
6. A szokásos, írj blogot, sörökről, mihez lehet inni. Olyan recepteket, amibe sör kell… Így már a webáruház weboldalán vannak, tehát könnyebb rávenni őket a vásárlásra.

Profit várakozás:
Ez függ attól, hogy a beszállítókkal mennyire jól tárgyalsz, illetve a többiek mennyire nyomták le az árakat.

[adrotate banner=”5″]

 

Fotó: sxc.hu

 

 

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Ötlet: Csinálj marketing rendszereket és gyűjtsd be a vevőket!

Gyorsan megtanulsz egy rendszert használni? Akkor ez a marketing terület igazán hozzád passzol. Persze kell egy minimális marketing tudás, de ezen a területen a...

A KATA változás hatása az üzleti életre. Lehetőségek, szemléletmód, új esélyek

Ezt a cikket akkor is érdemes elolvasnod, ha nem vagy KATA-s, mert téged is érinteni fog a változás. A megszavazott törvényváltozás okozta sebek nyalogatásával...

A szabadúszó karriered beindulhat, ha ezeket megtanulod (digitális). És jól is fizetnek

Sokan szeretnének szabadúszó vállalkozást elindítani, de nem tudják mi az a tudás, amire vállalkozást tudnának építeni. Tehát amire akár a magyar, akár a nemzetközi...

Ötlet: Óriási hiány van Amazon kereskedői fiók kezelőből. Ez egy lehetőség

Rengeteg kereskedővel és gyártóval állunk kapcsolatban és mikor felmerültek az igényeik természetesen elkészítettük az Amazon kereskedési útmutatónkat, képzésünket. Igen ám, de amíg van sok...

Miért tévút a drop servicing? És mi működik helyette

Nemzetközi guruk által kitalált drop servicing üzleti ötlet kezdett befolyni a hazai piacra, méghozzá TikTok guruk kezdték el röviden felvázolni, mindezt persze hibásan és...

Instant: Tudod mik a leggyorsabban növekvő franchise-ok?

Piaci trendekért mindig érdemes nyugatra fordulni. Fogni egy működő franchiset és boltokat nyitni sok vállalkozó kedvenc módszere. Abban viszont a legtöbben egyetértenek, hogy megtérülés...

Mikro startupok. Lehet több bizniszed is egyszerre? Micro startup trend, lehetőségek

Izgalmas trendre leltem az elmúlt 1 évben, miközben a 2022-es üzleti ötleteket készítettem. Több interjúban, szakmai anyagban is felfigyeltem a micro startup kifejezésre. Míg...

Üzleti ötlet: Low content book, vagyis speciális évtervezők, munkafüzetek, naplók

A könyvíráshoz különleges tehetség kell és külön szakma, amit egy élet alatt sem tanulhat meg mindenki. Low content bookot viszont bárki csinálhat. Biztos te...