Sör challengeből vállalkozás, előfizetéses webshop

Dátum

Megosztás

Vajon meddig tartana, míg a világ összes sörét megkóstolnánk? Ha csak az összes hazai kézműves sört szeretnénk megízlelni, mondjuk heti 5-8-at elfogyasztva, az is legalább féléven át, ha nem egész évben tartana. Eszembe jutott, hogy miként lehetne összekapcsolni az ilyen ehhez hasonló challengeket az előfizetéses webshopokkal. Tudod, mint a japán cukorkás vállalkozás, amiről írtam múlt héten és teljesen lázba hozott titeket (link a cikk végén).  Na vágjunk is bele!

Sör challenge és a Minner

Először is egy érdekességet szeretnék megosztani veletek. Tudtad, hogy a Minner név, sőt maga az oldalhoz kapcsolódó ötletelés egy nagy sör kihíváshoz tartozik? 5 évvel ezelőtt egyik jó barátommal azt találtuk ki, hogy az egyik belga sörözőben (Budapesten) végigkóstoljuk az összes sörüket. Több mint 200 féle sört tartottak (sajnos hiába ittunk annyit, a hely bezárt tulajdonosi problémák miatt). Általában heti háromszor mentünk le és akkor 2-3 félét letudtunk és vezettük papíron mit végeztünk már ki. Csoda, hogy így körvonalazódott a Minner? Mindent kiveséztünk, de jó is volt! Na és itt jön az ötlet!

Meghirdetsz egy challenget, majd „véletlenül” lesz belőle egy előfizetéses webshop

Az ötletet több mindenre rá lehet húzni, amiből többet, vagyis többször is tudnak venni a vásárlóid és valahogy kihívást lehet hozzá kapcsolni. Tudjátok szeretem az ilyen megközelítéseket, ahogy én szoktam hívni butítsd le a vállalkozás ötletedet, valami olyasmit csinálunk most (amolyan lean startup megoldás). Tehát, az alap ötlet az lenne, hogy csinálsz egy sörös előfizetéses webshopot. Ez jó ötlet is, népszerű is lenne az biztos, de miként lehet még jobban indulni?

Vezessük be a határidőt és a challenge vagy kihívás varázsszót
A vállalkozásod már alapból úgy indul, hogy előfizetéses, de azt hirdeted be, hogy fizessenek elő egy 3 hónapos sör challengere, amikor is havi X mennyiségű, különféle sört fognak kapni. Ami mondjuk egy 1 hónapos időintervallumban indul. Magadnak is sokkal könnyebb lesz adminisztrálni.

Ötletek még ehhez:

  • számolj azzal, hogy baráti körben kóstolnak, legyen haveri pack, csomag is
  • legyen benne valami közösségi, pl. QR kód segítségével tudnak szavazni a sörre, amivel így visszanavigálod az oldalra
  • sőt előbbihez kapcsolódik, hogy meg tudja osztani ismerőseivel mondjuk a szavazás után ott egy gomb a weboldaladon
  • Úúúú! Tudod mit lehetne még így megcsinálni? Ez lehet nem is ehhez, hanem másik ötlet lenne. Chilis biznisz. Mondjuk chiliszósz mintákat csinálsz és azokat kóstolhatnák, akár be is vonhatod chiligyártókat és valami speciális üzleti modellt alkalmaznál.

Értelemszerűen a sör helyére mást is be tudsz helyettesíteni, pl. bort, vagy a japán cukorkás ötletből kiindulva cukorkákat, kávét, teát… Az ötlet is azért született, hogy azon ötletelj, hogy te milyen terméknek tudnál így előfizetést.

Egy ausztrál cég így csinálja: Havi 1000 ausztrál fizetett már elő erre a sör előfizetésre

A sörös ötlethez kapcsolódóan volt már Minneren üzleti ötlet, sőt borhoz is:

Előfizetéses webshop ötletek, cikkek:

Fotó: Jonas JacobssonUnsplash

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!