Kezdő vállalkozók 6 havi bértámogatása a gyakorlatban. Beszámoló

Sokan kérdeztétek, hogy mi a folyamata a kezdő vállalkozóknak szóló támogatásoknak, így megkértem az egyik Minner olvasót, hogy számoljon be róla, mondja el mit és hogyan csinált.

A vendég szerző: Németh Andrea – Az ő beszámolóját olvashatod itt:

Sosem volt könnyebb vállalkozást indítani, mint most.

Rengeteg támogatás van, itt a KATA adózás, és például a digitális vállalkozások lehetősége (ha nem értesz hozzá, akkor is rövid idő alatt megtanulható).

Sokan érdeklődtetek a lehetséges támogatásokról a Minner Extra facebook csoportban, de lehetetlen kommentben megválaszolni minden fontos kérdést egyesével, így most beszámoló formájában hozom számotokra a legfontosabb információkat.

Az ötlet:

Választhatsz olyan ötletet, amit minimális befektetéssel indíthatsz, pl. a szabadúszó tanfolyamot, ha elvégzed a MinnerAkadémián, azonnal belevághatsz a vállalkozásba (Facebook marketing kivitelező, hirdetéskezelő, online marketinges, weboldalkészítő, wordpress…). Én is elvégeztem.

De ha kitartasz az eredeti elképzelésed mellett, akkor is van megoldás, hisz pályázati támogatásokkal is elindulhatsz. (Vagy kutatsz a Minner 200 üzleti ötlete között).

Két pályázati forrást szeretnék bemutatni.

Az egyik, amiről most fogsz olvasni a 6 havi bértámogatás, a másik 4,5 millió forintos támogatás, amiről a következő cikkben fogsz majd olvasni.

Előre szeretnék minden Minner olvasót tájékoztatni arról, hogy a leírásom nem minden információra kiterjedő egzakt jogi szöveg lesz.

Szándékosan szeretnék köznyelven és egyszerűen fogalmazni, hogy mindenki számára nagyvonalakban érthető legyen. Így valószínű többen kaptok kedvet az elinduláshoz.

A cél, hogy vázlatosan lássátok a programokat és a lefolyásukat, hogy el tudjátok képzelni, hogyan zajlik a folyamat és ne ijedjetek meg az egész eljárástól.

Biztatok mindenkit a programokban való részvételre és bátran keressétek a pályázatok ügyintézőit a kérdéseitekkel. Én személy szerint minden esetben csak pozitív hozzáállást és segítőkészséget tapasztaltam.

6 hónapos vállalkozóvá válási támogatás / bértámogatás

  1. Az illetékes munkaügyi központban tudsz érdeklődni az aktuális feltételekről.
  2. Amikor én igényeltem a támogatást, még 3 hónap regisztrált álláskeresői státusz volt szükséges hozzá, legutóbb tudomásom szerint már 1 hónap is elég volt.
  3. Ne gondold, hogyha voltál valaha vállalkozó, akkor ez a program nem vonatkozhat rád!
  4. Ki kell töltened magadról és a jelenlegi státuszodról nyomtatványokat.
  5. NE alapítsd meg a vállalkozást, amíg nem kérnek erre!
  6. Nullás adóigazolást kell majd igényelned, a számlavezető pénzintézeteddel pedig alá kell íratnod egy nyomtatványt arra az esetre, ha nem teljesíted a feltételeket, a MÁK azonnali beszedési megbízással a számlád terhére érvényesíthesse az igényét.
  7. Egy kisebb, néhány oldalas üzleti tervet kell írnod, közgazdász végzettség nélkül is kitölthető.
    Ebben kérdeznek rólad:
    • miért ezt a tevékenységet tervezed,
    • van-e benne tapasztalatod.
    • Szükséges egy pár soros leírás a termékekről, szolgáltatásokról, bevételi és kiadási tervet kérnek, néhány mondatban kell elemezned a piacot és a versenytársakat, illetve egy kisebb marketingtervet is össze kell hoznod.
  8. 6 havi támogatást kapsz a lakossági számládra (havonta), azaz 6x kb. 140.000 Ft-t, amiből a választott adózási forma szerint kell teljesítened az adófizetési kötelezettséged a támogatási időszak alatt, tehát ha KATA formát választod (havi 50 000 Ft), kb. 90.000 Ft marad a kezedben havonta.
  9. Nincs elszámolási kötelezettséged, csak beszámolnod kell.
  10. Havonta kb. 4 sort kell írnod arról, hogy mit tevékenykedtél a vállalkozásodban és mi a terved a következő hónapra, számokkal alátámasztani nem szükséges.

A másik támogatás, a 4,5 milliós
Itt olvashatod erről a beszámolót: A 4,5 millió forintos GINOP kezdő vállalkozók pályázat a gyakorlatban. Beszámoló
Ha érdekel a 4,5 milliós vállalkozási pályázat is (Ginop), akkor ne rohanj el most a munkaügyi központba, amennyiben KATA-s vállalkozóként szeretnéd igénybe venni, ugyanis a KATA tv. szerint, ha idén meg is szüntetnéd a vállalkozásod, 2022. januárig nem választhatod újra ezt az adózási formát. Értsd, ha van KATA-d, meg kell szüntetned a 4,5 milliós pályázat előtt, de utána újra választani már csak egy év múlva tudod. Ezzel kifejezetten foglalkozz!

Persze pl. KATA-s Bt.-d akkor is lehet, könyvelővel érdemes megvitatni a terved.

Hamarosan érkezem a következő beszámolóval!

Sok sikert!
Andrea

Kapcsolódó cikkek:

Fotó: Dylan Gillis / Unsplash

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Vendégszerző
Szakértőket hívunk, hogy még hitelesebb információkat kapj különböző területekről. Ezt a cikket egy vendégszerző írta, de természetesen átment a Minner rostán, így a leghasznosabb információkat kapod most is.

Instant posztok

MinnerInstant

Több weboldal üzemeltetőiként mi is kiemelten fontosnak tartjuk a biztonsági mentéseket, hiszen gyakran van rá példa, hogy pillanatok alatt beüt a krach, és rengeteg munkaórányi anyag válhat semmivé a másodperc törtrésze alatt. Ha nincs viszonylag friss, visszaállítható mentésed, nagy eséllyel építhetsz vissza sok mindent a nulláról, vagy egy olyan régi állapotról, ami rengeteg kapacitásodat emészti fel feleslegesen.

Az alábbi eszközöknél mindenképp szentelj nagy figyelmet a biztonsági mentésre, lehetőleg minél gyakrabban:

  • Weboldal, webshop, bővítmények, stb.
  • Szerverek, adattárolók
  • Telefon, számítógép, tablet stb.

Légy előrelátó, kíméld meg magad az elkerülhető bajlódásoktól!

MinnerInstant

Jelen küldetést különösen ajánljuk olyan vállalkozásoknak, ahol a munkatársaknak egész nap beszélniük, egyeztetniük kell egymással. A cégek belső kommunikációjukhoz leginkább telefont és email-t használnak, de gyakran előfordul a Messenger vagy Whatsapp / Viber alkalmazása is. Ezen applikációkkal csupán az a gond, hogy végeláthatatlan üzenetváltások születnek, ráadásul a csoportbeszélgetésekben sokan nem is érintettek egy-egy megbeszélnivalóban, így gyakran némítják is az értesítéseket, a nekik címzet, fontosabb üzeneteket is figyelmen kívül hagyják.

A Slack.com ezekre a problémákra kínál megoldást:

  • Míg az email-nél véget nem érő láncokon kereshetsz vissza egy-egy fontos információt, a Slack-nél minden projektedhez külön, dedikált csatornát tudsz létrehozni, így hamar megtalálod, amit keresel.
  • A Slack valahol az email és a Messenger között áll: lendületesen és gyorsan történik az üzenetváltás, de átlátható marad később is.
  • Míg az email-nél lemaradhat egy-két fontosnak vélt személy, a Slack adott csatornáiban mindenki látja az üzenetváltásokat, így későbbi konfliktusokat is el lehet vele kerülni.

De hogy kínáljunk más alternatívát is, a projektmenedzsment szoftvereken (pl. ClickUp, Trello) belül is tudsz egyeztetni, feladatokat létrehozni, ezekhez személyeket társítani, ráadásul a folyamatokat is nyomon tudod majd követni. Ha pedig nagyon ragaszkodnál a Messenger alapú üzenetváltásokhoz, a Facebook Workplace szolgáltatását érdemes lehet kipróbálnod.

MinnerInstant

Mindig csak azok a fránya kifogások… Mivel ma már sokkal tudatosabbak vagyunk – főleg az online vásárlásoknál -, sokszor „kifogásokat” keresünk, hogy lebeszéljük magunkat egy olyan termékről, amely izgatja ugyan a fantáziánkat, de nem vagyunk benne biztosak, hogy jó befektetés lesz-e, vagy megtérül-e a befektetett összeg. Biztosan te is hallottál már a saját látogatóidtól, vásárlóidtól, vagy pletykákból különböző vásárláskerülő érveket. Na de mit tudsz tenni ez ellen vállalkozóként?

Szedd össze, hogy milyen kifogásokat kereshet a te termékednél / szolgáltatásodnál egy látogató! Miután ez megvan, próbálj meg minél erősebb érveket kitalálni a kifogás ellen! Pl. egy törékeny terméknél felmerülhet az a kifogás, hogy biztosan összetöri majd a futárszolgálat, mire te érvelhetsz azzal, hogy gondosan becsomagolod minden termékedet, így emiatt nem kell aggódnia.

Ha ezzel is végeztél, építsd be ezeket a termékelírásokba, de használhatod a kommunikációdban is! Ha beválik, magasabb konverziót érhetsz el, de ha mégse lenne sikere, bizonyos tesztidőszak után egyszerűen csak eltávolítod a termékleírásból, így egyáltalán nincs veszítenivalód!

Mi is alkalmazzuk a kifogáskezelést a MinnerAkadémián, például a Személyes konzultációnál vagy a Marketing kampánykészítés minikurzus leírásában.

MinnerInstant

Április 26 óta vezették be az iOS 14.5 frissítést, ami lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy blokkolják az ő követésüket. Az applikációk egyesével megkérdezik, hogy engedélyezi-e a felhasználó, hogy követhesse a tevékenységét az adott applikáció. Ez a Facebooknak a legnagyobb érvágás. Az alábbi képen látod, hogy mit kérdez meg a felhasználótól, mit kell kötelezően kiírnia. És ha ott rányom a felhasználó a tiltásra, ott bizony az tiltva is lesz Na, de mennyien nyomkodnak a követést mellőzésére? A Wall Street Journal riportja alapján az iPhone-osok 67%-a tiltja a követést.

Idén júniusban az iPhone-on megjelenő hirdetésekre költött összeg egyharmadával csökkent, míg Androidon az összes reklámra költött pénz tíz százalékkal nőtt. És akkor mire költik a maradék pénzt? Egyrészt egyre több cég kezdi el a TikTok reklámot (még igazi vadnyugati helyzet van ott, olcsó), másrészt szponzorált cikkeket, tartalmakat vesznek. Utóbbi információk saját gyűjtés (hova költi), körbeszondáztam több Minner vállalkozót is.

Az iOS 15 még szigorúbb dolgokat hoz, ami megnehezíti majd a követést. Például az e-mailben érkező követőkódokat is szűri.

Az Android-ra ősszel jönnek a fentiekhez hasonló blokkolások, de ott eltart jövő tavaszig, míg mindenhol lefrissül.

Fel kell kötnie a marketingeseknek a gatyát! Konverzióoptimalizálás egyre nehezebb, webáruházaknak is nehezebb lesz a marketing. Lehet ez fogja megerősíteni majd az affiliate marketinget? Most lehet majd jó alternatíva lehet. Ez a piacteremnek jó hír, amit most indítunk, tudod aminek haladását élő esettanulmányként mutatom be. Vállalkozás indítás: Piactér születik üzleti esettanulmány

Forrás: www.wsj.com, Index

MinnerInstant

Száz nap után szerdán újra felvonta a horgonyt az Ever Given konténerszállító hajó, miután a japán tulajdonosvállalat és a biztosítók megegyeztek a Szuezi-csatornát működtető hatósággal a kompenzációról. Az Ever Given márciusban hat napig vesztegelt a Szuezi-csatornában, miután megfeneklett. A több mint 200 ezer tonna kapacitású konténerszállító észak felé, a Földközi-tenger irányába indult útnak – írja az MTI.

A Szuezi-csatorna Hatóság (SCA) kezdetben 916 millió dollár kompenzációt követelt a mentési műveletekért és a kieső bevételekért, amelyet később 600, végül pedig 550 millió dollárra csökkentett. 18 300 konténer van a hajón. Egyiptom a pénzügyi kártérítésen kívül egy 75 tonnás kapacitású vontatóhajót kap az Ever Given tulajdonosától.

Forrás: Index

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek