A 4,5 millió forintos GINOP kezdő vállalkozók pályázat a gyakorlatban. Beszámoló

A kezdő vállalkozóknak szóló támogatások között legutóbb foglalkoztunk a 6 havi bértámogatással, most pedig a 4,5 millió forint vissza nem térítendő pályázatát mutatja be vendégszerzőnk, egy Minner vállalkozó, aki maga is átesett a támogatás megigénylésén. Most zárult egy nagy kör az igénylésben, de várhatóan lesz még egy hajrá 2021-ig. Addig is lesz miből felkészülnöd!

A vendég szerző: Németh Andrea – Az ő beszámolóját olvashatod itt:

Az igényelhető támogatás maximum összege a pályázat esetében, amiben részt veszek: 4 573 800 Ft. Bérköltségként maximum havonta 225 000 Ft, valamint a hatályos jogszabályok szerinti, munkáltatót terhelő adók és járulékok számolhatóak el, azaz 272 250 Ft/hó az összeg. (Több is lehet a béred, de támogatás maximum ennyire jár.)
Tehát költhető a támogatás bérköltségre, KATA fizetésre, eszközbeszerzésre, irodabérlésre… nagyon sok mindenre , ami felmerül a vállalkozásodnál (de ezt a részt majd tüzetesen nézd át a pályázat kiírásában, egyébként is üzleti tervben foglalkozol vele).

A pályázat 30 év alatt és felett is igénybe vehető.
Arról, hogy ki és milyen feltétellel pályázhat, milyen tevékenységi körre, illetve ki az, aki nem támogatható és egyéb részletes szabályokról nem írok, mert ezeket az információkat a kiírások tartalmazzák pontosan.

További és aktuális információkért ajánlom a https://www.ginop519.hu/

oldal felkeresését, a kiírások és gyakori kérdések átolvasását, valamint a mentoroknál az informálódást, nagyon segítőkészek!

Én arról fogok írni a továbbiakban, hogyan zajlott a pályázat folyamata.

A GINOP kezdő vállalkozóknak szóló pályázatának folyamata, igénylés

Figyeld a dátumokat, időszakokat, erre számíthatsz te is! Ez a cikk a pályázatról szól, arra fókuszál és nem a sikeres vállalkozás indításra, arról egyébként is rengeteg cikket találsz a Minneren (ahol éppen vagy).

1. Regisztráció, adatlap kitöltése

2019. január végén találtam rá a programra az interneten. Minden régiónak külön felülete van a pályázatra. Sok információt akkor nem láttam még azon az internetes felületen, regisztrálni lehetett érdeklődőként. Miután megtettem, megkeresett egy mentor telefonon és megkérdezte, mi lenne a tervem a pályázattal, beszélgettünk róla, majd később kaptam egy tájékoztatót. Az online felületen kellett megadnom a személyes adataimat, jelenlegi státuszomat. Ekkor még nem kellett álláskereső legyek. A tájékoztatóban ekkor még az szerepelt, hogy május-június környékén indul a képzés. 10 év közszolgálat után a tapasztalatom az, hogy akkor hiszek el a bürokráciának bármit, ha már túl vagyok rajta, de legalább tudtam, hogy előbb biztosan nem indul. Mivel egy ismerősöm korábban részt vett ilyen programban, ő figyelmeztetett, hogy szerinte ősz előtt ne is várjak semmit.

2.  Személyes elbeszélgetés a Széchenyi Programiroda mentorával, jogosultsági feltételek vizsgálata

2019. áprilisban került sor a személyes elbeszélgetésre az SZPI épületében. Tisztáztuk, hogy jogosult vagyok-e biztosan a pályázatra. Aztán a beszélgetés az üzleti terveimről szólt, a mentor szakmai hozzáértéssel kérdezett, nagyon segítőkész volt, illetve tanácsot adott a terveimmel kapcsolatban, elmondta az ő véleményét. Nem kellett konkretizálni a célokat papírra vetve és lefektetni azt, hogy én biztosan ezt a tevékenységet szeretném majd végezni. Amit vinnem kellett: lakcímkártya, szig., taj kártya, adókártya és a bankszámlaszámom megadni, ha szeretném majd a képzésen való részvétel esetén visszatéríttetni az utazási költséget, amennyiben tömegközlekedést vennék igénybe.

3. Kompetencia, motivációs teszt kitöltése

2019. júliusig nem történt semmi az e-mailek és az emlékeim szerint sem. Akkor kaptunk jelzést, hogy a tesztek online kitölthetők 30 napon belül, ebből megint le lehetett szűrni, hogy akkor az elkövetkező 2 hónapban valószínű, hogy még mindig nem történik semmi. A teszt miből állt? Pszichológia: kérdeznek rólad, a motivációdról, a vállalkozói alkalmassághoz kapcsolódó kérdéseket is várhatsz. Matematika: alapműveletekre mindenképp számíts, illetve ha régen volt már nálad is a tört osztása/szorzása törttel, akkor nem árt rákeresni előtte a neten. Engem némileg zavarba hozott hirtelen, kerestem is az ezeréves matekos emlékeket, biztosra akartam menni, szóval a google-ben hamar megnéztem a szabályt. Ha egyszer leülsz, hogy nekiállj a tesztnek, akkor úgy tervezz, hogy végig is csinálod helyben. 1 órát biztos eltöltöttem az egész felméréssel. Közgazdaságtan: pl. ha xmunkavállalóm y óra alatt termel z mennyiséget, akkor melyik munkavállalót költséghatékonyabb megoldás választani; vagy ha 3 fajta gépem van és adottak a számok, melyik mennyi idő alatt mennyi termelésre képes, akkor melyik munkavállalóm és melyik gép kell ahhoz, hogy pontosan ezt a mennyiséget kapjam. Szóval ilyesmi szintű kérdések voltak, grafikon elemzések, kereslet-kínálat, melyik termék volt abban az időszakban a legkeresettebb. Nem kell hozzá közgazdász végzettség, minden feladat megoldható józan paraszti ésszel. Olyan alapvető kérdések, amelyeket egy vállalkozó legyen képes megoldani, főleg, ha adnak a kezébe 4,5 milliót. A teszt eredményét talán augusztusban kaptam meg.

4. Programba vonás (szerződéskötés)

2019. szeptember elején érkezett e-mailben a képzés időpontja, októberre osztottak be. Szeptemberben részt vehettünk egy szakmai napon, ahol hasznos információkat osztottak meg. A képzés 2 hetes (10 munkanap). 10%-ot nem haladhatta meg a hiányzás. A képzés első napján már álláskereső státuszban kellett lenni, ha eddig nem voltál az és erről hatósági bizonyítványt is kellett bemutatni. Az adminisztrációval, szerződések aláírásával kezdődött a 2 hét. Miről szólt ez az időszak? Alapvető jogi, pénzügyi, adózási, gazdálkodási, vállalkozási ismeretek, vállalkozásindításhoz szükséges kompetenciák, csapatépítés jellegű feladatok. Kb. 30-an voltunk, őszintén mondom, hogy élmény volt ennyi lelkes, értelmes és céltudatos emberrel együtt tölteni ezt az időt és némely gyakorlati feladatnál nagyon jól is szórakoztunk. Az oktatókat is csak dicsérni tudom. Nagyon klassz lehetőség ez a képzés a kapcsolatépítésre és egymás segítésére, létrehoztunk egy Facebook csoportot is, ahol tudjuk egymást támogatni, informálni és az ekkor kötött ismeretségek következtében ajánljuk egymást másoknak is. Én személy szerint kaptam egy felkérést, hogy tartsak előadást a többiek számára Facebook marketing alapokról, így számomra több megkeresés majd megbízás is érkezett az előadás után. A képzés végén egyébként lehetőséget kapott mindenki arra, hogy bemutatkozzon és előadja a terveit.

5. Vizsga, tanúsítvány

A képzés utolsó napján vizsgát tettünk, nem kell tőle megijedni, csak olyan kérdés szerepel a vizsgalapon, amiről szó esett a képzés folyamán. Miután sikeresen levizsgáztunk, megkaptuk a tanúsítványokat.

6. Üzleti terv elkészítése és elbírálása független szakértők által

Az üzleti terv excel sablonját már a képzés elején megkaptuk, így elkezdhettünk ismerkedni vele, illetve dolgozni rajta. A tanúsítvány megszerzése után adhattunk le csak üzleti tervet. Szép terjedelmes, ez már komolyabb tudást igényel. A mentorok mindenben segítenek, de igyekeztünk magunk megoldani természetesen, amit tudtunk. Volt, aki megbízott ezzel vállalkozót, hogy írja meg az üzleti tervét, így is megoldható természetesen, ha nem akarsz vele bajlódni. A Minner Extra vállalkozói csoportban is biztosan lesz rá jelentkező vállalkozó, ha ilyen segítséget szeretne valaki. A mentor a végén mindig ellenőrzi és segít javítani, ahol szükséges. Konkrétan bármikor kérdezheted őt, miközben dolgozol a terveden. A tanúsítvány átvételétől 30 nap állt rendelkezésünkre az üzleti terv leadásához. November elején adtam le a végleges tervet, hónap közepén meg is érkezett az elbírálás, 98%-os eredménnyel sikerült teljesíteni.

7. Vállalkozás létrehozása

Megalapítottam az ezt követő napon a vállalkozásom. Ha részt veszel a programban, tájékoztatni fognak a határidőkről, pl. hogy mennyi időn belül kell létrehozni a vállalkozást. Mivel én nem KATA szerint adózom, ezért hoztam létre hónap közepén már, hogy dolgozhassak. A támogatási időszakom kezdetét pedig december 1-től határoztam meg, de akár januártól is lehetett volna.

8.. Támogatás igénylése

A MÁK rendszerén keresztül benyújtottam a támogatás igénylését november közepe táján. 30 napnál nem régebbi nullás adóigazolással rendelkeznem kellett, vagy regisztrációval a köztartozásmentes adatbázisba. Én ezt akkor elfelejtettem beszerezni, így kaptam december 31-én a hiánypótlásra felhívást. A saját esetemből adódóan időben érdemes leellenőrizni, hogy a rendszerben van-e adótartozásod, akkor is, ha jól tudod, hogy neked egyébként nincs. Miután az adóhivatal egyik rendszere szerint volt, a másikban pedig látszott, hogy nincs, hiába az utóbbi volt a jogos, ennek ellenére be kellett fizessem a megállapított hiányt, hogy időben a kezemben legyen a nullás igazolás és feltölthessem online a MÁK rendszerébe. Gyakorlatilag 60 nap van a támogatási kérelem elbírálására, de többen, már decemberben meg is kapták a támogatás első részletét, azaz 50%-ot, nekem pl. január közepén érkezett az elbírálás, másnap pedig a bankszámlára a jóváírás. Még a régiókban is van időbeli eltérés a program lefolyásában, így vegyétek ezt a beszámolót szó szerint az én tapasztalatomnak és egyfajta iránymutatásnak.

Mindezek után a kötelezettségeimről:

  • a 12 hónapos támogatási időszak után további 12 hónapig fenntartani a vállalkozását, nem szüneteltethető
  • a projekt fizikai befejezésének időpontját magában foglaló lezárt teljes üzleti évben, realizált nettó árbevétel, egyéni vállalkozók esetében az adóalapba beszámított bevétel elérje a minimum 1.000.000 Ft-ot
  • Továbbá pl. beszámolási kötelezettség a meghatározott időszakokban.

Mindenképpen ajánlom a programban való részvételt annak, aki szeretné a lehetőséget kihasználni! Én csak onnantól kezeltem biztosként a támogatást, amikor a MÁK határozatát megkaptam az elfogadásról.

Addig 4,5 millió okom volt arra, hogy türelmes legyek.

Sok sikert és kitartást kívánok annak, aki belevág! Nekem megérte sok szempontból!

A másik pályázat a 6 havi bértámogatás. Erről itt olvashatsz: Kezdő vállalkozók 6 havi bértámogatása a gyakorlatban. Beszámoló

Jó üzleti ötletre lenne szükséged? Még úgy érzed nem az igazi, ami most van, vagy szeretnéd ellenőrizni létjogosultságát?
Akkor a Minner 200 üzleti ötlete segíteni fog ebben! Kattints ide a vállalkozási ötlet rovatra!

Kapcsolódó cikkek:

Fotó: Envato License

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Vendégszerző
Szakértőket hívunk, hogy még hitelesebb információkat kapj különböző területekről. Ezt a cikket egy vendégszerző írta, de természetesen átment a Minner rostán, így a leghasznosabb információkat kapod most is.

Instant posztok

MinnerInstant

Több weboldal üzemeltetőiként mi is kiemelten fontosnak tartjuk a biztonsági mentéseket, hiszen gyakran van rá példa, hogy pillanatok alatt beüt a krach, és rengeteg munkaórányi anyag válhat semmivé a másodperc törtrésze alatt. Ha nincs viszonylag friss, visszaállítható mentésed, nagy eséllyel építhetsz vissza sok mindent a nulláról, vagy egy olyan régi állapotról, ami rengeteg kapacitásodat emészti fel feleslegesen.

Az alábbi eszközöknél mindenképp szentelj nagy figyelmet a biztonsági mentésre, lehetőleg minél gyakrabban:

  • Weboldal, webshop, bővítmények, stb.
  • Szerverek, adattárolók
  • Telefon, számítógép, tablet stb.

Légy előrelátó, kíméld meg magad az elkerülhető bajlódásoktól!

MinnerInstant

Jelen küldetést különösen ajánljuk olyan vállalkozásoknak, ahol a munkatársaknak egész nap beszélniük, egyeztetniük kell egymással. A cégek belső kommunikációjukhoz leginkább telefont és email-t használnak, de gyakran előfordul a Messenger vagy Whatsapp / Viber alkalmazása is. Ezen applikációkkal csupán az a gond, hogy végeláthatatlan üzenetváltások születnek, ráadásul a csoportbeszélgetésekben sokan nem is érintettek egy-egy megbeszélnivalóban, így gyakran némítják is az értesítéseket, a nekik címzet, fontosabb üzeneteket is figyelmen kívül hagyják.

A Slack.com ezekre a problémákra kínál megoldást:

  • Míg az email-nél véget nem érő láncokon kereshetsz vissza egy-egy fontos információt, a Slack-nél minden projektedhez külön, dedikált csatornát tudsz létrehozni, így hamar megtalálod, amit keresel.
  • A Slack valahol az email és a Messenger között áll: lendületesen és gyorsan történik az üzenetváltás, de átlátható marad később is.
  • Míg az email-nél lemaradhat egy-két fontosnak vélt személy, a Slack adott csatornáiban mindenki látja az üzenetváltásokat, így későbbi konfliktusokat is el lehet vele kerülni.

De hogy kínáljunk más alternatívát is, a projektmenedzsment szoftvereken (pl. ClickUp, Trello) belül is tudsz egyeztetni, feladatokat létrehozni, ezekhez személyeket társítani, ráadásul a folyamatokat is nyomon tudod majd követni. Ha pedig nagyon ragaszkodnál a Messenger alapú üzenetváltásokhoz, a Facebook Workplace szolgáltatását érdemes lehet kipróbálnod.

MinnerInstant

Mindig csak azok a fránya kifogások… Mivel ma már sokkal tudatosabbak vagyunk – főleg az online vásárlásoknál -, sokszor „kifogásokat” keresünk, hogy lebeszéljük magunkat egy olyan termékről, amely izgatja ugyan a fantáziánkat, de nem vagyunk benne biztosak, hogy jó befektetés lesz-e, vagy megtérül-e a befektetett összeg. Biztosan te is hallottál már a saját látogatóidtól, vásárlóidtól, vagy pletykákból különböző vásárláskerülő érveket. Na de mit tudsz tenni ez ellen vállalkozóként?

Szedd össze, hogy milyen kifogásokat kereshet a te termékednél / szolgáltatásodnál egy látogató! Miután ez megvan, próbálj meg minél erősebb érveket kitalálni a kifogás ellen! Pl. egy törékeny terméknél felmerülhet az a kifogás, hogy biztosan összetöri majd a futárszolgálat, mire te érvelhetsz azzal, hogy gondosan becsomagolod minden termékedet, így emiatt nem kell aggódnia.

Ha ezzel is végeztél, építsd be ezeket a termékelírásokba, de használhatod a kommunikációdban is! Ha beválik, magasabb konverziót érhetsz el, de ha mégse lenne sikere, bizonyos tesztidőszak után egyszerűen csak eltávolítod a termékleírásból, így egyáltalán nincs veszítenivalód!

Mi is alkalmazzuk a kifogáskezelést a MinnerAkadémián, például a Személyes konzultációnál vagy a Marketing kampánykészítés minikurzus leírásában.

MinnerInstant

Április 26 óta vezették be az iOS 14.5 frissítést, ami lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy blokkolják az ő követésüket. Az applikációk egyesével megkérdezik, hogy engedélyezi-e a felhasználó, hogy követhesse a tevékenységét az adott applikáció. Ez a Facebooknak a legnagyobb érvágás. Az alábbi képen látod, hogy mit kérdez meg a felhasználótól, mit kell kötelezően kiírnia. És ha ott rányom a felhasználó a tiltásra, ott bizony az tiltva is lesz Na, de mennyien nyomkodnak a követést mellőzésére? A Wall Street Journal riportja alapján az iPhone-osok 67%-a tiltja a követést.

Idén júniusban az iPhone-on megjelenő hirdetésekre költött összeg egyharmadával csökkent, míg Androidon az összes reklámra költött pénz tíz százalékkal nőtt. És akkor mire költik a maradék pénzt? Egyrészt egyre több cég kezdi el a TikTok reklámot (még igazi vadnyugati helyzet van ott, olcsó), másrészt szponzorált cikkeket, tartalmakat vesznek. Utóbbi információk saját gyűjtés (hova költi), körbeszondáztam több Minner vállalkozót is.

Az iOS 15 még szigorúbb dolgokat hoz, ami megnehezíti majd a követést. Például az e-mailben érkező követőkódokat is szűri.

Az Android-ra ősszel jönnek a fentiekhez hasonló blokkolások, de ott eltart jövő tavaszig, míg mindenhol lefrissül.

Fel kell kötnie a marketingeseknek a gatyát! Konverzióoptimalizálás egyre nehezebb, webáruházaknak is nehezebb lesz a marketing. Lehet ez fogja megerősíteni majd az affiliate marketinget? Most lehet majd jó alternatíva lehet. Ez a piacteremnek jó hír, amit most indítunk, tudod aminek haladását élő esettanulmányként mutatom be. Vállalkozás indítás: Piactér születik üzleti esettanulmány

Forrás: www.wsj.com, Index

MinnerInstant

Száz nap után szerdán újra felvonta a horgonyt az Ever Given konténerszállító hajó, miután a japán tulajdonosvállalat és a biztosítók megegyeztek a Szuezi-csatornát működtető hatósággal a kompenzációról. Az Ever Given márciusban hat napig vesztegelt a Szuezi-csatornában, miután megfeneklett. A több mint 200 ezer tonna kapacitású konténerszállító észak felé, a Földközi-tenger irányába indult útnak – írja az MTI.

A Szuezi-csatorna Hatóság (SCA) kezdetben 916 millió dollár kompenzációt követelt a mentési műveletekért és a kieső bevételekért, amelyet később 600, végül pedig 550 millió dollárra csökkentett. 18 300 konténer van a hajón. Egyiptom a pénzügyi kártérítésen kívül egy 75 tonnás kapacitású vontatóhajót kap az Ever Given tulajdonosától.

Forrás: Index

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek