Kezdő vállalkozóként a terméke bejutott a Rossmannba, DM-be, több száz millió forgalomnál jár.

Dátum

Megosztás

Vadász Bálint néhány évvel ezelőtt túlságosan éhes volt, elfoglalt is, és keresett egy olyan ételt, ami még egészséges is. Nem talált ilyet a piacon, így kifejlesztett egyet saját magának és most már több tízezer vásárlójának. Az Activé Fiber Shake még csak most lesz 5 éves vállalkozás, de már most megtalálható a népszerű drogériák polcain, fizikai üzlete is van. Rost alapú itala egy niche piacot fogott meg, és rövid időn belül értékes márkává nőtt ki, sőt nemzetközi díjakat is bezsebelt. Mindezt úgy, hogy prémium szegmensben értékesíti italporait, ahol nehéz a vevők mindennapjaiba bekerülni. Hogyan csinálta? Idén 1 milliárd forint fogalmat is elérhetik!

A podcast interjú hanganyaga, videója

Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt, Youtube-on itt, vagy az alábbi lejátszón keresztül.

A podcast interjú rövid vázlata

Vadász Bálint. Activé Fiber Shake, weboldal: https://activefibershake.com/

2018 októberében indult el a vállalkozás. Volt egy határozott elképzelése, hogy a rostitalhoz milyen alapanyagokat szeretne. A cél, hogy jóízű, egészséges legyen, és extraként el is telítsen. Sajnos az alapanyagokból elkészült mintatermékek borzalmas ízűek voltak. Pedig lelkesen kóstoltatta a barátaival, de ők nem repdestek az örömtől. Közel 1 évbe telt, amíg meglett a jó bérgyártó, továbbá kulcskérdés volt a recepturánál, hogy a termék íze is finom legyen.

Néhány millió forintból indította el Bálint a vállalkozást.

Mindössze egy ízzel történt a piacra lépés, ez a csokis íz volt. Tehát a legtöbb induló céggel ellentétben ők először csak szűkített termékportfólióval léptek piacra, hogy megnézzék miként reagál rá a piac. Ez egy jó stratégia, mi mindig ezt javasoljuk kezdő vállalkozóknak.

Amire nagy hangsúlyt fektetett még, az a dizájn. Ahogyan a bevezetőben említettem prémium szegmensben van, ahová bizony prémium dizájn is dukál. Nemcsak a doboz kialakításánál figyeltek arra, hogy a célcsoport felkapja a fejét a termékre, hanem arra is, hogy az italporok csomagolása letisztult legyen, jól nézzen ki a fotókon.

További cél az is volt, hogy ne eldugja a fogyasztó a terméket a lakásában (kamrába), hanem tegye ki a konyhapultra.

Shopify webshoppal indult, és azóta is ezen a webáruház rendszeren fut a shopja. Mivel egytermékes webshopról volt szó az elején, így egy egyszerű megoldást keresett, nem kellett ehhez egyedi fejlesztési webáruház. Továbbá fontos volt számára, hogy skálázható legyen a látogatószám, üzemeltetés egyszerű legyen, így kötött kis a Shopify melllett.

Több nemzetközi díjat is bezsebelt már az Activé Fiber Shake. Például a FiberShake-et a világ legjobb egészséges italának választotta a World Food Innovation Award zsűrije Londonban.

DM, Rossman – „bekerült a terméked, de akkor még csak beneveztél a versenyre

Bálint elmondta, hogy az, hogy bekerültél az álomhelyre, még nem áll meg munka. Ha nem keresik a terméket, akkor kikerül a polcokról és soha nem fogsz visszakerülni. Neki márkaként törekednie kell arra, hogy keressék a terméket.

Német, osztrák, szlovák és svájci piacon is elindultak már, sőt most nyitják a lengyel piacot. Nincs kockázati tőke, így saját pénzből terjeszkednek. Van olyan ország, amit ők csinálnak, de például a lengyel esetében egy ottani disztribútor üzemelteti vállalkozást. Ugyanazzal a marketinggel, kreatívokkal. Ami különbség lehet, hogy ízekben egyes országokban lehet különbség, más íz népszerű. Például Romániában nem szeretik a mogyoróvajas ízű italport.

Idén ránézve a számokra, bevételre, már most látható, hogy elérhetik az 1 milliárd forint forgalmat.

Volt buktató? Több is! Például a többiek nagyon akarták, hogy legyen ízválogatás, ő sokáig ellene volt. Bevezették, de úgy, hogy Premium selection nevet adták neki (ő akarta). Sajnos ez hiba volt, mert a fogyasztó úgy fogyasztotta, hogy beosztotta, nem egymás utáni nap, nem alakult ki a rutin.

Beszélgettünk még kiégésről, értékelésekről, amelyből bővelkedik a cég, trollokról. Hallgasd meg, vagy nézd meg a Youtube videót!

Van még ilyen?

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!