Bennfentes információk a Spar beszerzési osztályáról. Hogyan leszek beszállító? [podcast]

Dátum

Megosztás

Bár már hallottam a Hungaricool by Spar lehetőségről, hogy magyar gyártók, márkák fel tudnak kerülni a Spar polcaira, ám kíváncsi voltam a sokkal mélyebb részletekre. Milyen mennyiségekre kell számítani, mi a matek, hová kerül a termék, milyen mennyiségekkel kalkulálni? Mi lesz az egy év letelte után (Hungarcool termékverseny esetén)? Mikor fizet a Spar? Tollas Attila volt vendégem, aki a Spar regionális beszerzési csoportvezetője, továbbá a Hungaricool by Spar projektet vezeti. Belső információkat is hallhatsz, beszerzésről, polcokról, disztribúciós stratégiákról. Arra voltam kíváncsi milyen szemléletet kell követnem, hogy sikeres beszállító legyek.

Az adás termékmegjelenítést tartalmaz. Ez persze érthető, konkrétumok, példák nélkül nehéz lenne erről beszélni.

A podcast hanganyag

Spotify-on itt érhető el, Apple Podcast-ben itt, vagy az alábbi lejátszón keresztül:

A podcast rövid leirata

Fontos! A lényeget, vázlatot írtam ide le. Hallgasd meg a teljes adást, a példák ott lesznek!

Mi a fő különbség a klasszikus beszerzési út a Hungaricool by Spar inkubáción keresztüli bejutás között?

Olyan cégek kerülnek a Hungaricool programba, akiknek nincs meg a megfelelő erőforrása arra, hogy klasszikus úton a Sparhoz, vagy más kiskerlánchoz bejussanak. A Hungaricool termékversenyen győztes termékeket 1 évig a polcon tartják akkor is, ha csak a port törlik róla.

A címkevizsgálattól, a laborvizsgálaton át minden támogatást megkapnak az inkubációban a kisvállalkozások. Sok-sok feladat lesz, például vonalkód igénylés (ha nincs még), új termékdizájn, ha szükséges, és akkor még a megnövekedett kapacitásigényről még nem is beszéltünk! A K&H is részt vesz a programban, ami pedig azért fontos, mert a megnövekedett gyártási kapacitás növeléséhez legtöbbször üzemméret bővülésre kerül a sor, amihez a forrást a K&H is biztosítani tudja a győztes termékeknek.

Igazán nagy kihívás egy beszállító életében az, hogy már beérkezett az előző rendelés, de már gyártani kell a következő, előzőnél is nagyobb megrendelést. Bírni kell cashflowval!

2022. 12. 06-ig lehet jelentkezni a Hungaricool by Spar termékversenyre.

A polcon nincsenek üres helyek. Tudsz jobbat ajánlani?

Attila mondott egy logikus, ám annál fontosabb információt. Lényegében a polcok nincsenek gumiból, nem tudják megnövelni, tehát az esetek többségében egy már a polcon lévő terméknél kell jobbnak lenned, és mondhatni kiütni más terméket.

A ChiliYard példaként is szerepel többször a podcastben. Igen vele a Cápák közöttben is találkozhattál, majd igazi sikertermék, országosan ismert márka lett a Spar polcain keresztül.

Amit a Spar megrendelt, azt ő ki is fizeti

A Sparhoz beszállított termékeid után 30 napra megkapod a beszerzési árat. Ahogy a boltba kerül a termék, onnantól már a Spar rendelkezik vele (ő árazza, értékesíti…)

Fontos, hogy keressék a termékedet

Ahogy a nagy márkáknak is reklámoznia kell a termékeit, hogy keressék a boltokban, úgy neked is ezt kell csinálni. Persze tudjuk, hogy nem tudod olyan marketing büdzsével, mint a nagyok. Ám ahhoz, hogy keressék a termékedet szükség lesz marketingre. Erre jó megoldás lehet a közösségi média, hiszen ott ugyanazokkal az eszközökkel vagy a versenyben, mint a nagy márkák. Beszélünk erről a podcastben.

A vásárló először a csomagolást veszi észre, az adja el a terméket, majd az újravásárlás már a jó minőségű terméken múlik. Mégha ragaszkodsz is a meglévő dizájnhoz, érdemes kipróbálni más dizájnt is. Fontos itt a pozícionálás, hiszen nem mindegy milyen a csomagolás színe, anyaga, formája. Termékcsomagolással kapcsolatban van egy izgalmas anyagunk, kattints ide!.

A termék-életgörbében tovább léptél! Ha bekerülsz egy Spar méretű áruházláncba, akkor már nem az early adoptereknek, korai befogadóknak adsz el. Ez azt jelenti, hogy a korai többség kezdi el vásárolni a termékedet, amikor is már több kell annál, hogy a két szép szemed miatt vették a terméket. Új terep, új játékszabályok!

Biztos jó a terméked? Mit gondolnak róla az emberek?

Beszélgettünk róla, hogy még neked is igazán kritikusnak kell majd lenned a termékeddel kapcsolatban. Sőt érdemes bevonni fókuszcsoportos kutatást, vagyis egyszerre megkérdezni 4-5 embert mit gondolnak termékről, csomagolásról, mi jut eszükbe róla, mi a véleményük, gondolatuk…

Mi a matek?

Attila elmondta, hogy a beszerzés során a gyártó, márka a beszerzési árral kell, hogy foglalkozzon. A Spar saját maga dönti el, hogy milyen fogyasztói áron adja a terméket, erről nem is egyeztethetnének. Tehát, de eldöntöd, hogy milyen áron szállítod be a terméket, és ott számodra vége a számolásnak, neked ott kell megérje. Az áruházlánc a saját maga által meghatározott árrésből finanszírozza még a működését, logisztikát…

Mindenről részletesen a podcast-ben! Hallgasd végig! 1 óra beszélgetés beszerzésről, disztribúcióról, cégnövekedésről, szemléletről.

2022. 12. 06-ig lehet jelentkezni a Hungaricool by Spar termékversenyre. A Minnerrel is találkozni fogsz, ha bejutsz!

Kapcsolódó cikkek, tartalmak

Fotó: Envato License

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Cápák között 5. évad 5. rész: A szendvics nem jó biznisz? De a táska workshop igen?

Hiába nyered meg a Konyhafőnököt, ettől a befektetőknél nem indulsz nagyobb előnnyel, sőt lehet nagyobbak is az elvárásaik? A műsorban szendvics üzlettel jött a...

A vevőszerző Facebook hirdetések 5 kötelező eleme

Te is szeretnél olyan Facebook hirdetéseket indítani, amik pénz égetése helyett bevételt, és ami még fontosabb profitot termelnek? Ez sajnos nem olyan egyszerű, hogy...

Meki reklám, amiben nem szerepel hamburger – Hírszemle #38

Az emberek pont azért beszélnek a McDonald's reklámjáról, mert hiányzik belőle a hamburger, vagy éppen a Mekis színek. Ez kreatív marketing! Közben egy másik...

Marketing stratégiák, szemléletek röviden, összegyűjtve

Mikor a listát készítettem jöttem rá én is, hogy mennyi lehetőség van előttünk, hogy igazán csúcsra vigyük a marketingünket. Csak válogatni kell! Most a...

Itt az év legkevésbé produktív időszaka. Szerezz most előnyt a konkurenciával szemben!

Új év új lehetőségek! Bár kicsit lassan készült el ez a cikk, megérkezett 2023 és bízunk benne hatalmas lendülettel álltál neki a munkának az...

Cápák között 5. évad 4. rész: Import vállalkozás, mese biznisz, diák kuponozás

Hoppá hoppá! Mennyi pénz, mindenki kedves volt, nagy dráma nem volt. Ez jó adás! És megint a Tiktok, megint egy projekt, ami a Tiktok...

5 másodperces trükk, amivel több követőt szerezhetsz TikTokon [esettanulmány]

Van gyakorlati haszna a cselekvésre ösztönzésnek, CTA-nak a TikTok videókban? - kérdezte tőlem Milán az őszi tiktokos Minner eseményen, és ezzel elültette a bogarat...

Interjú a ChatGPT-vel. Mire használjuk a cégben az Ai-t? Aggódnunk kell? – podcast

Azon gondolkodtam, hogy miként tudom legjobban bemutatni a ChatGPT-t. És közben, ahogy a Minnertől megszokhattad, inspiráljalak is. Így erre a videós, podcastos interjúváltozatra esett...