Kiderült, ki áll az instagramos tojásos projekt mögött és miért

Dátum

Megosztás

Pár hét alatt több, mint 50 millió lájkot gyűjtött össze egy Instagram oldal egyetlen tojásos képpel. Sőt, az utána felkerülő képeket is több millióan lájkolták. Mindenki találgatta, hogy vajon ez mi? Ki csinálta és miért? Sokan Kylie Jennerre tippeltek, mert az ő rekordját akarták megdönteni, mások pedig azt, hogy az Instagram akciója. Egyik tipp sem volt igaz, bár az Instagramos egyébként érdekes felvetés volt. Azért is, mert jót tett neki a felhajtás, és azért ők is befolyásolni tudták volna, hogy elénk kerüljön a tojásos kép. Na, de lássuk valójában ki és miért csinálta?

A world_record_egg sztori

Az egész úgy kezdődött, hogy felkerült egy tojás képe az Instagramra és arra buzdították az embereket, hogy lájkolják és döntsön rekordot. Ehhez 18 millió lájkot kellett összegyűjteni. A média hamar felkapta, így 10 nap alatt 24 millió lájk gyűlt össze a képre, sőt pár napra rá már 44 milliónál tartott, azóta 52 milliónál jár.

A lájk modell, miért lájkolták sokan a tojást?

A kitalálók legnehezebb feladata az első 10 000 lájk megszerzése volt. Jól tették, hogy rekordra buzdították az embereket, továbbá az is, hogy egy celeb ellen intézték azt. Ez ugyanis mindig hozzásegítette őket, hogy a média felkapja, hiszen volt hírértéke. Igen, jól gondolod, ennek is van hírértéke, a médiaoldalaknak a szórakoztatás is fő cél, és ha a címbe bele tudnak tenni egy ismert embert, akkor a látogatottság is több. A média tehát megnyomta a lájkok számát és onnantól már önbeteljesítővé vált az egész.

Pár naponta új tojásos kép került fel, ahol a tojás már egyre jobban repedezett. Természetesen mindenki arra gondolt, hogy a végén kikel belőle valami. A Super Bowl előtt megjelent egy poszt, hogy az esemény után a Hulu-n el fogják mondani, hogy miről van szó.

Megfejtés: egy reklámügynökség gerillamarketing kampánya volt. A mentalhealthamerica.net -t reklámozták. A Mental Health America egy nagy hagyományú, 1909 óta létező nonprofit szervezet, ami a mentális betegségekkel küzdőkön segít.

Hazai példák. Voltak, akik megpróbálkoztak hasonlóval

Itthon két projekt jutott el komolyabb lájkszámig. Egyikben egy paprikát kellett lájkolni, másikon egy pulit. Mindkettő megállt 15 000 kedvelés környékén. A paprikásnál láttam egy reklámot, a Sárréti Chilifarm vett reklámot (Story-ba tették ki őket).

Kapcsolódó cikkek:

Forrás: 444.hu, Buzzfeed

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!