A Golden Globe egyik szponzora volt a Fiji Water. A vizet itthon is lehet itt-ott kapni, literje 1000 forint. Fidzsi-szigeteken található artézi tározóból származó víz. Ezt promótálta a vörösszőnyegen az a hostess, akit felkapott most a média Az internet népének hamar feltűnt valami az eseménnyel kapcsolatos képeken. A legtöbb képen a háttérben látszódik egy hölgy, aki Fiji vizet tart a kezében. Azonnal felkapta a média is, és Fiji Girl, vagy Fiji Water Girl-nek kezdték el hívni. Egy biztos, a cégnek a marketing nagyon jól jött és így már bőven megtérült a szponzorációs díj. A hölgy szándékosan csinálta? Kiderül! És még ötletem is van! Görgess lejjebb és olvasd el az egész cikket!

Igazi photobomb

A photobomb azt jelenti, hogy valaki olyan is a képen van (állat, vagy ember), akinek egyébként nem kellene. Véletlenül vagy szándékosan került oda, amikor fotóztak. Erre két példa:

A Fiji Water Girl véletlenül lett népszerű

A hölgy több interjúban is elmondta, hogy igazából annyi fotós volt, hogy az lett volna a lehetetlen, ha nincs rajta egy képen sem. Persze van azért benne turpisság, sokszor látszik, hogy a kamera felé néz. Talán szakmai ártalom, mivel egyébként modellként is tevékenykedik a hölgy. Ez most egy véletlen gerillamarketing akció volt. A hölgy végül is elvégezte azt, amire egyébként nem kérték. Több képen is látszik, hogy a kamerába néz. Neki is jót tett a népszerűség, Instagram oldalát elárasztották a követők. https://www.instagram.com/kellethcuthbert/
50 000-ről 200 000-re nőt a követőinek a száma.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Does this count as a @j_corden photobomb? Tune in tonight!

Kelleth Cuthbert (@kellethcuthbert) által megosztott bejegyzés,

Sőt már mém is lett. Egyre több ilyen képet készítenek róla. Amit a Fiji Water jól meg fog, bárki küld képet, azt felteszi Instagramra (persze válogat). 2400 kép készült már #fijiwatergirl hashtaggel.

Két dolog is eszembe jutott erről!

Régi motoros olvasóim mondanák erre azt, hogy mihez nincs…

  1. Szóval, írtam korábban egy cikket, amiben bemutattam Mike Mozart-ot, aki annyit csinált csak, hogy szinten mindennel amivel csak lehet fotózkodik 71 800 képet tette fel már a Flickr oldalára. Rengeteg oldal (média oldal, cégek, blogok….) használja a képeit, a Minner is, és sok helyen ő maga is megjelenik a képen. A cikk, amit róla írtam: Ő behackelte magát a képkeresőkbe – És pénzt keres vele!
  2. Gerillamarketing. Eszembe jutott néhány korábbi gerillamarketing akció, de még mielőtt azokat belinkelem.
    Ötlet: Google képkeresőbe, vagy Google helyekre (tudod amikor képet töltesz fel egy étteremhez, hogy ott vagytok, vagy bármilyen helyhez) tegyél fel képeket.. Egyre több képet bejuttatsz a márkáddal kapcsolatban, csak a háttérben látszik valahogyan a márkád, logód, terméked, vagy valami a cégeddel kapcsolatban. Persze fotózni kell sokat, de egy próbát megér, ha már ott vagy. Legyen valami kreatív ötleted hozzá, vagy valami extrém dolog, vagy bármi, ami felkelti az emberek figyelmét. Állj fejen, vagy legyél fura ruhában…. Tehát Google helyek! Fotózz!

    1. Mikor több évet vársz arra, hogy valaki felfedezze a kreatív marketingötleted…. – A KFC…
    2. A Burger King gerillamarketing kampányában meghackelte az Android mobilokat
    3. Gerillamarketinggel 1 nap alatt 20 millió forintot keresett a Hollyweed “felirat” kivitelezője
    4. Minner gerillamarketing akciói: Gerillamarketing – A kis cégek lehetősége, hogy bekerüljenek a médiába? Ennél sokkal több!
    5. Gerillamarketing tippek, trükkök, ötletek – így csináld
    6. Gerillamarketing videós tudásanyag, tippek – kattints ide!

Fotó: Fiji Water/Instagram

Ne csak olvasd, hallgasd is Minnert!
11 érdekes, üzleti, vállalkozásokkal kapcsolatos podcast, hanganyag vár rád! És még bővülni fog! Kattints ide!