Kipróbáltam, hogy milyen reklámozni magyar influencereken, véleményvezéreken keresztül

Mondjuk ez érdekes, mert én is az vagyok (mármint influencer), de ezt most tegyük félre. Én bizony most mint megbízó voltam jelen. Szerencsére azért, mert már a másik oldalon is voltam (vagyok), így látom az ilyen fajta promóciók nagyfokú hatékonyságát. Először nézzük meg, miért is érdemes így reklámozni, miben más, és utána az eredményeket.

Miért más influencereken keresztül reklámozni adott terméket/szolgáltatást, brandet?

  • Nem az adott cég nevében történik a termék promótálása. Vagyis, ahogy már egyszer egy cikkben leírtam mások beszélnek rólad, termékedről. Ez mindig értékes, mivel jó az, ha nemcsak tőled hallanak a leendő vásárlóid a termékedről.
    Például Instagram poszt esetében az adott véleményvezér jelenik meg a poszt készítőjeként, és nem az jelenik meg, hogy te reklámozol valamit.
  • Mivel egy influencer teszi ki, így az ő követőinek kötődése miatt értékes posztunk, vagyis értékesebb, mintha mi jelennénk meg reklám közzétevőjeként. Erre szoktam azt mondani, hiába mondom én azt, hogy én vagyok a legjobb, akkor sokkal jobban elhiszik, ha ezt más mondja.
  • Ha adsz egy kis szabadságot az influrencernek, akkor még a kreativitását is bele tudja vinni úgy, hogy beleillik a “csatornája” tartalmaiba, és így a követők is hasznos, szórakoztató tartalomnak tartják.
  • Brandépítésben a véleményvezérek tudnak a legtöbbet segíteni.
    A brand fogalmához hozzá tartozik az is, hogy “vásárlóinak a céghez fűződő érzéseinek összessége”. Ezt tudod elérni, mivel a követők és az influencer között hamar kialakul egy kis kötődés, így könnyen át tud adni akár egy márka üzenetet, érzést is. Természetesen lehet direkt reklámot is elhelyezni, de egy marketing kampányban nagyon fontos elem lehet ez a marketing csatorna.
    Brandépítésről itt olvashatsz többet > Brandépítés cikksorozat: Az alapok – #brand #márka #hogyan

Tapasztalataim

Készítettem egy ún. gyors küldetést a Postuse rendszerén keresztül. Itt elérem a hazai nagyobb követőtáborral rendelkező Instagram/Facebook felhasználókat is. A gyors küldetés azt jelenti, hogy nem én kerestem konkrétan az adott influencereket, hanem kiírtam, adtam egy megbízást, hogy arra a minimum 2000 követőszámmal rendelkezők jelentkezhetnek. Ők látták a felhívást és akinek tetszett, az jelentkezett. 8000 Ft/poszt-ot adtam meg díjként (egyébként utóbb megtudtam túláraztam 3-5 000 forintot is elég lett volna adnom). Már az első pár órában a kiírt 5 helyből 3 el is kelt, vagyis ennyi véleményvezér/Instagram felhasználó jelentkezett a projektre, aztán rövid időn belül meglett mind.

Eredmények:

  • Egy-egy poszt átlagos elérése 20-30%-kal több volt, mint Instagramon cégként.
  • 8000 Ft/elérés így sokkal jobb, mintha én hirdetném az adott posztot (elvileg kicsit túláraztam a posztot, így még jobb eredményt lehet elérni kicsit alacsonyabb díjazás esetén, bár az is igaz, hogy így nagyobb volt a motivációjuk a küldetést teljesítőknek).
  • olyan új embereket vonzottam be, akiket nehéz lett volna külön poszttal elérni.
  • Az 5 influencerből 4 teljesíteni tudta azt, amit a megbízatásban kiírtam. Egy volt, aki bár kitette a posztot és elhelyezte, amit kértem, ám saját promóciót tett a posztba, így azt nem fogadtam el (nem is kellett fizetnem érte). Összességében tehát nagyon jó kampány volt.
  • Instagramon szereztem plusz 37 új követőt is (ami elég jó, mert még csak 1030 követőm van), és nem a követő szerzés volt a célom.
  • Köszönöm a Postuse csapatának a supportot, kicsit sokat zargattam őket 😛

Egy szó mint 100, már készítem a következő ilyen kampányt.

Új vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem kell kezdőnek lenned!

Olvasd el a Minner friss üzleti ötleteit Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner ötletekre!! (A menüben is megtalálod)

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!