Kipróbáltam, hogy milyen reklámozni magyar influencereken, véleményvezéreken keresztül

Mondjuk ez érdekes, mert én is az vagyok (mármint influencer), de ezt most tegyük félre. Én bizony most mint megbízó voltam jelen. Szerencsére azért, mert már a másik oldalon is voltam (vagyok), így látom az ilyen fajta promóciók nagyfokú hatékonyságát. Először nézzük meg, miért is érdemes így reklámozni, miben más, és utána az eredményeket.

Miért más influencereken keresztül reklámozni adott terméket/szolgáltatást, brandet?

  • Nem az adott cég nevében történik a termék promótálása. Vagyis, ahogy már egyszer egy cikkben leírtam mások beszélnek rólad, termékedről. Ez mindig értékes, mivel jó az, ha nemcsak tőled hallanak a leendő vásárlóid a termékedről.
    Például Instagram poszt esetében az adott véleményvezér jelenik meg a poszt készítőjeként, és nem az jelenik meg, hogy te reklámozol valamit.
  • Mivel egy influencer teszi ki, így az ő követőinek kötődése miatt értékes posztunk, vagyis értékesebb, mintha mi jelennénk meg reklám közzétevőjeként. Erre szoktam azt mondani, hiába mondom én azt, hogy én vagyok a legjobb, akkor sokkal jobban elhiszik, ha ezt más mondja.
  • Ha adsz egy kis szabadságot az influrencernek, akkor még a kreativitását is bele tudja vinni úgy, hogy beleillik a “csatornája” tartalmaiba, és így a követők is hasznos, szórakoztató tartalomnak tartják.
  • Brandépítésben a véleményvezérek tudnak a legtöbbet segíteni.
    A brand fogalmához hozzá tartozik az is, hogy “vásárlóinak a céghez fűződő érzéseinek összessége”. Ezt tudod elérni, mivel a követők és az influencer között hamar kialakul egy kis kötődés, így könnyen át tud adni akár egy márka üzenetet, érzést is. Természetesen lehet direkt reklámot is elhelyezni, de egy marketing kampányban nagyon fontos elem lehet ez a marketing csatorna.
    Brandépítésről itt olvashatsz többet > Brandépítés cikksorozat: Az alapok – #brand #márka #hogyan

Tapasztalataim

Készítettem egy ún. gyors küldetést a Postuse rendszerén keresztül. Itt elérem a hazai nagyobb követőtáborral rendelkező Instagram/Facebook felhasználókat is. A gyors küldetés azt jelenti, hogy nem én kerestem konkrétan az adott influencereket, hanem kiírtam, adtam egy megbízást, hogy arra a minimum 2000 követőszámmal rendelkezők jelentkezhetnek. Ők látták a felhívást és akinek tetszett, az jelentkezett. 8000 Ft/poszt-ot adtam meg díjként (egyébként utóbb megtudtam túláraztam 3-5 000 forintot is elég lett volna adnom). Már az első pár órában a kiírt 5 helyből 3 el is kelt, vagyis ennyi véleményvezér/Instagram felhasználó jelentkezett a projektre, aztán rövid időn belül meglett mind.

Eredmények:

  • Egy-egy poszt átlagos elérése 20-30%-kal több volt, mint Instagramon cégként.
  • 8000 Ft/elérés így sokkal jobb, mintha én hirdetném az adott posztot (elvileg kicsit túláraztam a posztot, így még jobb eredményt lehet elérni kicsit alacsonyabb díjazás esetén, bár az is igaz, hogy így nagyobb volt a motivációjuk a küldetést teljesítőknek).
  • olyan új embereket vonzottam be, akiket nehéz lett volna külön poszttal elérni.
  • Az 5 influencerből 4 teljesíteni tudta azt, amit a megbízatásban kiírtam. Egy volt, aki bár kitette a posztot és elhelyezte, amit kértem, ám saját promóciót tett a posztba, így azt nem fogadtam el (nem is kellett fizetnem érte). Összességében tehát nagyon jó kampány volt.
  • Instagramon szereztem plusz 37 új követőt is (ami elég jó, mert még csak 1030 követőm van), és nem a követő szerzés volt a célom.
  • Köszönöm a Postuse csapatának a supportot, kicsit sokat zargattam őket 😛

Egy szó mint 100, már készítem a következő ilyen kampányt.

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek