Az árazás egy kulcsfontosságú tényező egy vállalkozás életében. Egyszerre kapcsolatban áll a marketinggel, a pénzüggyel, könyveléssel…. Tehát mindenre kihat. Ezért a hasraütés-szerű ármegállapítás helyett valami jobbra lesz szükséged. Bár az is célravezető lehet, mégis úgy gondolom, hogy érdemes ezzel bővebben is foglalkozni. Ezért is hoztam ide ezt a könyvajánlót. Egy könyv, melynek minden oldala 2 millió forintot jelent számodra.
Már többször is szó volt erről a könyvről a Minneren, sőt amikor valaki rákérdezett chaten az árazásra, mindig ezt ajánlottam. Azért is ezzel érdemes kezdeni, mert az, hogy te hol, mennyit, hogyan reklámozol, Facebookon, Adwordsön, újságban, bannereken, szórólapon, hírlevélben… azt majd az fogja meghatározni, hogy a bevételedből mire futja.
Óriási Profittartalmú Árazási Stratégiák Vállalkozóknak – Dan S. Kennedy & Jason Marrs
A könyv gyakorlati példákon keresztül mutatja be, mit is választhatunk, hogy alakítsuk ki a megfelelő árat, miért, mikor, mit tegyünk. Ezt szerintem már a címéből is leszűrhetted. A könyvben ennél több is van. Olvasás közben meg fogja mozgatni a gondolataidat, sőt akár új nézőpontból láthatod saját vállalkozásod, vállalkozás ötleted. A sorok között még marketing tippeket is találsz. A freemium, vagyis az ingyenességről szóló részt külön kiemelném, azt el kell olvasnod, főleg akkor, ha startupban gondolkodsz. Az árháború pszichológiája is nagyon tetszett és inspiráló volt.
Összefoglalva: Én ezt használom már régóta az áraim megállapításánál. Használd te is!
A könyvből 30 oldalt ide kattintva el is tudsz olvasni (most találtam).