Lehet bevételed egy Facebook csoportból?

Remélem tudod mi a különbség a céges Facebook oldal, és egy Facebook csoport között. Míg előbbit cégek használják marketing célra, és hogy elérjék a vásárlóikat (leendő vásárlóikat), addig a csoportok között inkább azok működnek jobban, ahol a reklám háttérbe szorul (vagy nem veszik észre a tagok), és inkább a tagok adják a témát, ők beszélgetnek egymással. Most nem a “minden ingyen, reklám ingyen…” és hasonló FB csoportokra gondolok. Nézzük meg azokat a csoportokat, ami akár alulról építkező, de mégis van mögöttük cég.

Míg egy Facebook oldal esetében te magad tudod aktivizálni az oldalad, addig egy csoportban elég fura lenne, ha mindig csak te posztolsz. A céged nevében (Facebook oldalad nevében) nem is tudsz posztolni, csak saját személyes profiloddal. Ezért nehéz a “csoport marketing”, a csoport működtetése. Sokkal jobban rá kell venni az embereket, hogy posztoljanak, beszéljenek, kommenteljenek. És természetesen annyira a reklámot se szeretik, és hamar otthagyják azt a csoportot, ahol csak a reklámot látják. Tehát erre kell első körben figyelni, óvatosan kell belecsempészned a promóciót. Felteheted máris a kérdést: Akkor mégis hogy lesz bevételem, hogyan lehet pénzt keresni Facebook csoporttal?

Először jöjjön egy nagyon gyakorlatias példa, illetve olyan FB csoportok, aminek a működéséből tanulhatsz. Itthon van egy kis csoport, akik több kis – és középvállalkozáshoz (KKV) kapcsolódó Facebook csoportot felhúztak. Amiben ők erősek, hogy a csoportban túlnyomó részt szakmai társaság van, és erős adminisztrátori jelenlét. Az alábbi csoportokról van szó (A listát a KKV üzleti csoport rögzített bejegyzéséből másoltam ki, így minden egy helyen van):

Ezeket a csoportokat egy szűk csoport irányítja, menedzseli, és azt mondhatom, egész ügyesen. Megtartják a csoport szakmaiságát úgy, hogy közben a saját promóciójukat is meg tudják osztani. Azt is mondhatom, hogy tanulni is tudsz tőlük, érdemes jegyzetelni, mit miért csinálnak, mikor, hogyan. És persze olvasd el majd a leírást a csoportoknál, abból is már tudsz tanulni.

Okosan kihasználva egy csoport aktivitását, akár egy vállalkozás sikerét is megalapozhatod.
Tehát először a FB csoportot hozod létre, majd utána ráhúzod szépen lassan az üzleted, vagy mellette elindítod.
Ilyen lehet például egy:

  • webshop
  • apróhirdetés portál
  • Vaterázós biznisz
  • bérbeadós oldal üzemeltetése 
  • új kuponos oldalt először itt indítod be, és bele-bele csempészel egy-egy kupont
  • vagy abból lesz bevételed, hogy keresel cégeket, akik vesznek reklám helyet a csoportban
  • Több megoldás is létezik, már csak a fantáziád szab határt. Legyél kreatív! Próbálj úgy gondolni rá, hogy ez egy -1 lépés mielőtt beindítasz egy webshopot, vagy valamelyik felsoroltat.
  • Utóbbira még egy jobb példa. Ha egy applikációt akarsz indítani, akkor az applikációhoz kapcsolódó témában indítasz csoportot, beszélgettek, legalább megismered a közönséged, és amikor az app már tesztelés fázisban van, vagy már a célegyenesben, akkor bemutatod a tagoknak.

Természetesen vannak olyan csoportok, amiket azért hoznak létre, mert szorosan kötődnek adott céghez, és valami extrát kapnak ott a tagok, vevők. A fenti példában nem erről volt szó, hanem egy sima egyszerű alulról építkező csoportról.

Ez a cikk már gondolatébresztőnek teljesen oké volt. Lesz ennek még folytatása!

Van még 5 perced? Instant üzlet

Olvasd el a Minner rövid üzleti híreit a Minner Instantban!Kattints ide és csak görgess lefelé a rövid üzleti információkat olvasva. Tovább a Minner Instantra! (A menüben is megtalálod)

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!