Biztosan láttál te is olyan céget, akire azt mondtad, wow de jó dizájnjuk van, már-már úgy érzed, prémium is a termék csak a grafikák miatt. Ügyfeleimmel kedvenc helyünk a Creative market nevű oldal. Kezdő vállalkozóknak segít, hogy megtalálják a dizájnban az egységességet, működő cégeknek pedig segít a redizájnban. Fontos, itt most nem grafikusokat helyettesítünk, sőt a legtöbb grafikus is innen dolgozik. Érdemes is időnként megújulni, még ha csak kicsit is, a vevők imádják, sokkal trendibb márkád lesz.
A weboldal: https://creativemarket.com/
Így használjuk a Creative Market nevű oldalt
Rákeresünk arra a termékkategóriára, vagy kulcsszóra, ami jellemző a termékünkre / szolgáltatásunkra.
Például:

Tipp: a Mockup-ok között nagyon sok életszerű tervet látsz. Ezeket könnyedén át tudja dolgozni a grafikus, vagy ezeket felhasználni.
Láthatóan 10-30 dollár között megvásárolhatóak a tervek, ami nagyon olcsó. Persze keresgélni kell, rá kell szánni az időt, de tapasztalat, hogy 1-2 óra alatt hamar fel lehet fedezni, mit-hol találunk, és meg is találjuk.
A következő lépés: összegyűjteni, ami tetszik nekünk (3-4-et), és grafikussal átbeszélni, melyiket javasolja. Ez egyébként segít jobb brief-et is adni (terv, hogy milyen grafikát szeretnél), amiből a grafikus fog dolgozni. Sőt, meggyorsítja a dizájn készítést, legyen az akár egy logó, akár komplett weboldal dizájn, vagy kiadvány.
Ahogy látod, nem csak a fő dizájnodra találsz megoldást, hanem például a közösségi média megjelenésedre is. Az alábbi példában a fitness szóra kerestünk rá, majd kiválasztottuk a Templates / Social media kategóriát. Ez segít egységes képet adni a posztjaidnak. Ez főleg nagyobb marketing kampány idején lehet érdekes számodra.

Van még ilyen oldal? Igen, ilyen oldal még a https://graphicriver.net , ami az ismert Envato nevű céghez tartozik. Hasonló árakkal dolgozik, tehát néhány ezer forintért nagyon jó minőségű grafikákat tudunk szerezni.

Márka nem egyenlő a grafikával
A márka része a grafika, és kell is az egységes és tetszetős dizájn, de csak emiatt nem lesz márka a cégedből, termékedből, szolgáltatásodból. Azért is említem itt meg, mert sokan ezt össze szokták keverni, vagy belemagyarázni. A Márkaépítés lépései, folyamatai cikkben (itt olvasd el) is olvashatod, hogy ez csak kis szelete. Sokkal fontosabb maga a termék és az, hogy mennyiszer érintkeznek vele, használják a vásárlók. További kapcsolódó cikkek: