vasárnap, január 17, 2021

Mi a különbség a te első applikációd és a legjobb appok között? Egy ábra amiből azonnal rájössz

Egy applikáció megtervezése nagy feladat. Kitalálni, hogy a felhasználók fejében mi jár, mire kattintanának, hogy érjük el azt, hogy minden általunk kigondolt funkciót megtaláljanak az appunkban. Milyen a jó applikáció? Az biztos, hogy nem olyan, amit először megtervezünk.  Olyan régen kerestem már ezt a rajzot, ábrát, ami jól szemlélteti mi a sikertelen applikáció ismérve. Nem csak appokra húzható rá ez a “hiba”, hanem akár a céged termékeire, szoftver/weboldal esetén a funkcióira. Nézd meg az ábrát, majd folytatom a cikket!

 

A legjobb applikációk vs. a te appod

Tudom, hogy jót akarsz a felhasználóidnak. Kapjon meg mindent, amit csak lehet

Annyi, de annyi applikáció ötletet hallottam már, és megannyi weboldal/app bukását tanulmányoztam, hogy mindig mosolygok, hogy ugyanazok a hibák fordulnak elő. Legtöbbször pont az, amit a fenti ábrán is látsz. Magyarán az egyszerűség, vagyis annak hiánya. Nem attól lesz felhasználóbarát az applikációd, hogy telerakod ezernyi funkcióval. Tudom-tudom, a te appod lesz a következő Faceboooook, amit mindenki használni foooog…bla bla bla… Wow, tök jó! De tudtad, hogy még a FB sem adott oda minden funkciót az elején? Egyszerűség!!! Jegyezd meg!

Ne adj oda minden funkciót elsőre! Ne bonyolítsd túl az appod!

Milyen előnyeid lehetnek abból, ha egyszerű és átgondolt az applikációd?

Az utóbbi időben a butítsd le a vállalkozás ötleted című dolgot propagálom a Minneren, vagyis ezt az üzenetet adom át nektek, hogy sikeres vállalkozásotok legyen. A tippem az, hogy készíts egy hosszú távú tervet arra vonatkozóan, hogy mikor milyen funkciót adsz oda a felhasználóknak. És!!!! Az első verziónál ne adj oda mindent! Hagyd, hogy megszokják a felületet, színeket….

Mit érsz el ezzel? 

  • Először is azt, hogy nem fogják azonnal bezárni. Ha nem látják át az appodat pár másodperc alatt az emberek, vagyis nem értik mire jó, akkor nem fogják használni. Tudom mire gondolsz! ….A tiédet érteni fogják….- azért csak fuss néhány kört!!!!
  • Mivel folyamatosan új funkciókat adsz, így azt érzik a felhasználók, hogy törődsz velük. Sőt látják, hogy “héé, ez a cég mindig követi a trendeket, sőt megújul…”
  • Én mint marketinges (nagyon imádom a marketinget) egy aranybányát látok abban, hogy mondjuk félévente lehet kommunikálni egy kis változtatást egy cégről, applikációról. Lehet köré kampányt készíteni, a régi felhasználókat vissza lehet csalogatni, aktivizálni, és természetesen újakat szerezni. Mindezt azzal, hogy azt mondjuk, itt egy új funkció, vagy arrébb tettünk egy gombot.

Ehhez kapcsolódó cikkek: 

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Sokakkal megesik. Pedig lehetne ez másképpen is! A Minner legújabb cikkében olyan piacra lépési stratégiát is bemutat, ami neked is megmozgatja a fantáziádat. De ha nem is kattintasz tovább vigyél el információt. Szóval több Minner vállalkozó is indult már úgy el, hogy beharangozó kampányt, sőt eseményt csinált az indulásból, ők nem élték át a fenti képen szemléltetett ürességet! Ma is működik még a vállalkozásuk! Itt a cikk: Így indítunk be egy új termékkereső oldalt, vállalkozást

MinnerInstant

Ezen biztosan felnevetnek a nagyon hívő bitcoinosok. De minden végletet meg kell vizsgálni. Az Azonnali.hu -n egy átfogó cikket találtam a témában, ami körbe rájra az ellen oldalt. Ebből kiragadok most egy részt:

Eddig legalább nyolc Nobel-díjas közgazdász fejtette ki arról véleményét, hogy a bitcoin egy spekulatív lufi, köztük

A cikket itt tudod teljesen elolvasni.

MinnerInstant

Pearson Prentice Hall kutatásából kiderült, hogy az emberek 65%-a az információt csak akkor tudta teljesen feldolgozni, ha az vizualizálva is volt. Ha csak hanggal, vagy csak szöveggel volt, a figyelmük hamar lankadt, elkalandozott, vagy üveges tekintettel bár nézték, agyuk nem fogott fel semmit.

Az MIT kutatóinak mérései alapján egy szempillantás alatt 8 képet is képesek vagyunk feldolgozni. (13 milliszekundum egy kép feldolgozása, 100 milliszekundum egy pislogás. Ugyanezen kutatás szerint az agyunkba továbbított információ 90% -a vizuális, a fennmaradó 10% pedig az érzékeink többi része között oszlik meg (pl. hallás, tapintás…).  

Látod! A kép nekünk is segített! Irány az a cikk, ami még tovább segít ebben: Amikor a vevőd hülyeséget kérdez, amögött még több száz, sőt akár több ezer elszalasztott…


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

További friss cikkek