Mi a különbség a te első applikációd és a legjobb appok között? Egy ábra amiből azonnal rájössz

Dátum

Megosztás

Egy applikáció megtervezése nagy feladat. Kitalálni, hogy a felhasználók fejében mi jár, mire kattintanának, hogy érjük el azt, hogy minden általunk kigondolt funkciót megtaláljanak az appunkban. Milyen a jó applikáció? Az biztos, hogy nem olyan, amit először megtervezünk.  Olyan régen kerestem már ezt a rajzot, ábrát, ami jól szemlélteti mi a sikertelen applikáció ismérve. Nem csak appokra húzható rá ez a „hiba”, hanem akár a céged termékeire, szoftver/weboldal esetén a funkcióira. Nézd meg az ábrát, majd folytatom a cikket!

 

A legjobb applikációk vs. a te appod

Tudom, hogy jót akarsz a felhasználóidnak. Kapjon meg mindent, amit csak lehet

Annyi, de annyi applikáció ötletet hallottam már, és megannyi weboldal/app bukását tanulmányoztam, hogy mindig mosolygok, hogy ugyanazok a hibák fordulnak elő. Legtöbbször pont az, amit a fenti ábrán is látsz. Magyarán az egyszerűség, vagyis annak hiánya. Nem attól lesz felhasználóbarát az applikációd, hogy telerakod ezernyi funkcióval. Tudom-tudom, a te appod lesz a következő Faceboooook, amit mindenki használni foooog…bla bla bla… Wow, tök jó! De tudtad, hogy még a FB sem adott oda minden funkciót az elején? Egyszerűség!!! Jegyezd meg!

Ne adj oda minden funkciót elsőre! Ne bonyolítsd túl az appod!

Milyen előnyeid lehetnek abból, ha egyszerű és átgondolt az applikációd?

Az utóbbi időben a butítsd le a vállalkozás ötleted című dolgot propagálom a Minneren, vagyis ezt az üzenetet adom át nektek, hogy sikeres vállalkozásotok legyen. A tippem az, hogy készíts egy hosszú távú tervet arra vonatkozóan, hogy mikor milyen funkciót adsz oda a felhasználóknak. És!!!! Az első verziónál ne adj oda mindent! Hagyd, hogy megszokják a felületet, színeket….

Mit érsz el ezzel? 

  • Először is azt, hogy nem fogják azonnal bezárni. Ha nem látják át az appodat pár másodperc alatt az emberek, vagyis nem értik mire jó, akkor nem fogják használni. Tudom mire gondolsz! ….A tiédet érteni fogják….- azért csak fuss néhány kört!!!!
  • Mivel folyamatosan új funkciókat adsz, így azt érzik a felhasználók, hogy törődsz velük. Sőt látják, hogy „héé, ez a cég mindig követi a trendeket, sőt megújul…”
  • Én mint marketinges (nagyon imádom a marketinget) egy aranybányát látok abban, hogy mondjuk félévente lehet kommunikálni egy kis változtatást egy cégről, applikációról. Lehet köré kampányt készíteni, a régi felhasználókat vissza lehet csalogatni, aktivizálni, és természetesen újakat szerezni. Mindezt azzal, hogy azt mondjuk, itt egy új funkció, vagy arrébb tettünk egy gombot.

Ehhez kapcsolódó cikkek: 

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!