A bizalomépítés fontos tényező és meg fogsz döbbenni, hogy milliók múlhatnak akár egy rosszul elhelyezett gombon is. Na jó! Ez lehet túlzás, de az emberek vásárlási hajlandóságát vizsgálva igazán izgalmas dolgokat találtam. Természetesen, ahogy már azt a Minnertől megszokhattad, kutatással alátámasztott információkat kerestem, amit mi az előnyünkre tudunk fordítani.
Figyelem ez itt új vásárlókra vonatkozik! Hiszen náluk még nem alakult ki a bizalom, nem törzsvásárlókról van szó.
Nem az érvek, hanem inkább a megérzés befolyásolja a vásárlókat
A Western University két kutatója vizsgálta, hogy mennyire az érvek a meggyőzőek, vagy a megérzések vannak túlsúlyban egy új vásárlás meghozatalakor, amikor teljesen új weboldalon vásárolunk. Figyelték, ahogy az emberek webáruházban vásároltak. A kutatásból kiderült, hogy pont akkor, amikor nehéz döntést kell meghozni, vagy valami kockázati tényező van a dologban (pl. weboldalt nem ismerjük…), akkor hiába az érvek, inkább a megérzés dominál a döntésünknél. És olyan apró dolog is elveszett vásárlót eredményez, mint a hiányzó SSL tanúsítvány (tudod https), vagy a weboldal nem töltődik be mobilon, de a rossz dizájnú weboldal is számíthat kevesebb vásárlóra. A nehéz, bonyolult fizetésről nem is beszélve (pénztár rész)! Hiába jó a termék, vagy jó szolgáltatást nyújtasz, ahogy egy offline boltnál is a minőségi berendezés, kedves eladók, úgy online is fontosak a látványos tényezők.
Vélemények olvasása, kell a negatív értékelés is. Utóbbi 67%-ban befolyásolja a döntésüket
Ha már itt vagyunk és a vásárlói döntést, oldalt nézzük, akkor nem mehetünk el az értékelések mellett sem. Ahogy láthatod majd, a bizalmukat, sőt megérzésüket befolyásolják a vélemények, nem is akárhogyan! Itt van néhány fontos statisztika, amit már korábban olvashattál a Minneren több más statisztika mellett:
- A vásárlók 95%-a elolvassa a véleményeket, mielőtt döntést hoz. (Spiegel Research Center – 2017)
- 4,7-es átlagos értékelésnél több terméket vesznek az emberek, mint 4,9-es átlagnál (Spiegel Research Center – 2017)
- Többi statisztika ezzel kapcsolatban itt: A vásárlók 95%-a elolvassa az értékeléseket vásárlás előtt
- 72%-a a vásárlóknak addig nem vásárol, amíg el nem olvas néhány értékelést (Testimonial Engine)
- Az emberek 4-szer több időt töltenek a negatív értékelések olvasásával, mint a pozitívval és ez 67%-ban befolyásolja a vásárlásukat, vagyis a végső döntést. (Spiegel Research Center, 2017)
Mivel tudod erősíteni a bizalmi faktort? Megérzés helyett
Tudod, hogy a bizalom hiánya miből fakad? A kevés információból. Ez persze lehet az ő hibája is, mert nem olvasta el figyelmesen a promóciós oldalt, emailt, Facebook posztot, termékleírást, vagy nem is az ő hibája, csak kevés ideje volt rá. Vagy éppen te nem adtál meg minden információt. Egy korábbi cikkben már bemutattam egy kutatást, hogy átlagosan 10 különböző információ kell ahhoz, hogy valakiben kialakuljon a bizalom és vásárlás mellett döntsön. Ez azt jelenti, hogy a reklámodat lehet, hogy látnia kell 20-30-szor vagy többször, hogy a weboldaladon járnia kell legalább 8-15-ször, míg megfelelően kialakul a bizalma, vagyis megszerez minden kellő információt. Neked kell elérni! Milyen információk kellenek? Ebben a cikkben olvashatod, ahol bővebben írok erről a részről.
Forrás: Harvard Business Review /
Derrick Neufeld és Mahdi Roghanizad – Western University
Többi forrás a belinkelt cikkekben!