Mi befolyásolja az embereket, hogy vásároljanak egy weboldalon

A bizalomépítés fontos tényező és meg fogsz döbbenni, hogy milliók múlhatnak akár egy rosszul elhelyezett gombon is. Na jó! Ez lehet túlzás, de az emberek vásárlási hajlandóságát vizsgálva igazán izgalmas dolgokat találtam. Természetesen, ahogy már azt a Minnertől megszokhattad, kutatással alátámasztott információkat kerestem, amit mi az előnyünkre tudunk fordítani.

Figyelem ez itt új vásárlókra vonatkozik! Hiszen náluk még nem alakult ki a bizalom, nem törzsvásárlókról van szó.

Nem az érvek, hanem inkább a megérzés befolyásolja a vásárlókat

A Western University két kutatója vizsgálta, hogy mennyire az érvek a meggyőzőek, vagy a megérzések vannak túlsúlyban a döntésnél. (új vásárlókat figyelembe véve). Figyelték, ahogy az emberek webáruházban vásároltak. A kutatásból kiderült, hogy pont akkor, amikor nehéz döntést kell meghozni, vagy valami kockázati tényező van a dologban (pl. weboldalt nem ismerjük…), akkor hiába az érvek, inkább a megérzés dominál a döntésünknél. És olyan apró dolgok is elveszett vásárlót eredményez, mint hiányzó SSL tanúsítvány (tudod https), vagy a weboldal nem töltődik be mobilon, de a rossz dizájnú weboldal is számíthat kevesebb vásárlóra. A nehéz, bonyolult fizetésről nem is beszélve (pénztár rész)! Hiába jó a termék, vagy jó szolgáltatást nyújtasz, ahogy egy offline boltnál is a minőségi berendezés, kedves eladók, úgy online is fontosak a látványos tényezők.

Vélemények olvasása, kell a negatív értékelés is. Utóbbi 67%-ban befolyásolj a döntésüket

Ha már itt vagyunk és a vásárlói döntést, oldalt nézzük, akkor nem mehetünk el az értékelések mellett sem. Ahogy láthatod majd, a bizalmukat, sőt megérzésüket befolyásolják a vélemények, nem is akárhogyan! Itt van néhány fontos statisztika, amit már korábban olvashattál a Minneren több más statisztika mellett:

Mivel tudod erősíteni a bizalmi faktort? Megérzés helyett

Tudod, hogy a bizalom hiánya miből fakad? A kevés információból. Ez persze lehet az ő hibája is, mert nem olvasta el figyelmesen a promóciós oldalt, emailt, Facebook posztot, termékleírást, vagy nem is az ő hibája, csak kevés ideje volt rá. Vagy éppen te nem adtál meg minden információt. Egy korábbi cikkben már bemutattam, hogy kutatást, hogy átlagosan 10 különböző információ kell ahhoz, hogy valakiben kialakuljon a bizalom és vásárlás mellett döntsön. Ez azt jelenti, hogy a reklámodat lehet, hogy látnia kell 20-30-szor vagy többször, hogy a weboldaladon járnia kell legalább 8-15-ször, míg megfelelően kialakul a bizalma, vagyis megszerez minden kellő információt. Neked kell elérni! Milyen információk kellenek? Ebben a cikkben olvashatod, ahol bővebben írok erről a részről.

Forrás: Harvard Business Review /
Derrick Neufeld  és Mahdi Roghanizad – Western University

Többi forrás a belinkelt cikkekben!

Miskolc / Pécs / Debrecen / Szeged / Győr / Budapest - üzleti tanácsadás

Találkozzunk a te városodban! A Minner a következő 2 hónapban a fenti városokban tart üzleti tanácsadói órákat! Használd ki! Részleteket!