Mi történik, ha nem félsz túltolni egy reklámot? Jet2 esettanulmány

Dátum

Megosztás

Ha TikTokozol, akkor biztosan több videó alatt is hallottad azt a reklámfelvételből kivágott reklámot, hogy: „Nothing beats a Jet2 holiday…”. A Jet2holidays reklámja annyiszor jelent meg az emberek előtt, hogy már-már kívülről tudták és elkezdték mémesíteni. Ezzel viszont a cég nem járt rosszul, sőt még szerethetőbbé tette a márkát. A reklám még a virálissá válás előtt is jól teljesített, a cég forgalmát többszörösére növelte. Miért lett népszerű? Mit tanulhat ebből egy kisvállalkozás?

Mit csinál a Jet2holidays?

A Jet2 egy fapados légitársaság, ami extrém olcsó járatokat kínál az Egyesült Királyságból a kedvelt helyi úti célokra: Mallorca, Málta, Santorini, Nápoly, Szardínia, Szicília, 
Ibiza. Az Egyesült Királyság harmadik legnagyobb légitársaságává nőtte ki magát az elmúlt években. Ezt annak köszönheti, hogy nemcsak kedvező árakat kínál, hanem fapados légitársaság ellenére tágas, kényelmes helyek vannak a repülőgépeken és az ügyfélszolgálat is barátságos. Érdekes, hogy ezen a piacon ilyen apróságokkal is ki lehet emelkedni.

A növekedéshez természetesen marketing is kellett, hiszen hiába nyújtasz jó dolgot, ha arról nem hallanak az emberek, akkor nem fognak téged választani.

2022-től indult egy olyan kampány, ahol Jess Glynne 2015 -ös “Hold My Hand” – című dalára írtak reklámszöveget. Így lett igazán fülbemászó a reklám, jegyezték meg az emberek. Nem spóroltak a megjelenéssel, a közösségi médiában és a TV-ben több éven át futtatták ezt a kampányt, így a britek rengetegszer találkozhattak a reklámmal.

„Nothing Beats A Jet2 Holiday!
And Right Now You Can Save Of £50 Per Person!
That’s £200 Off For A Family Of 4″

Mivel mondhatni ömlött rájuk a reklám, így természetesen volt, akiknek nem tetszett a reklám, de ez egy ilyen kampány velejárója. A számok a céget igazolják, négyszer több forgalma lett 2024-ben a cégnek, 2022-höz képest!

Mi a trend?

Már 1,7 millió videónál használták a TikTokon videók alá a Jet2 reklámzenéjét, szövegét.

Érdekes, hogy úgy is pozitív a cég megítélése, hogy a reklámszövegét olyan nyaralás videók alá teszik be, amik balul sültek el. Ilyen ez a mémesítés.

Rengeteg olyan videót is látni, ahol elkezdi énekelni a videós a reklámot és az utca emberei közül szinte mindenki tudja folytatni a reklámszövegét, amiből látszik, hogy igazán beleégett a reklámszöveg az emberek agyába.

Nem lehet túltolni! – és még további 2 tanulság

#tanuláság 1. A legtöbb cég abba a hibába esik, hogy a reklámját vagy ideje korán leállítja, vagy fél attól, hogy egy időben túl sokszor jelenik meg az emberek előtt.

Erre a Jet2holidays esetében nemcsak ők hintették meg az Egyesült Királyság piacát a saját reklámjukkal, hanem most az emberek maguk használják fel a reklámzenét. Mikor azt hiszed megunják az emberek, vagy hogy: „jajj nem jó ha annyiszor hallják, látják”, akkor gondolj majd erre, hogy a Jet2holidays reklámja most új életet él is ismét végigsöpör a közönségen.

#tanulság 2. Nem újabb és újabb kreatív hirdetés kell, hanem egy letesztelt hirdetés, ami mellett kitartasz, és hosszabb ideig futtatod.

A Facebook, GfK és a Nielsen közös kutatási eredménye 2022-ben azt mutatta, hogy a teljes megtérülésünk 60%-át a hosszabb távú marketing kampányok, marketinghatás hozta (Európai adatok). Lehet még ott lenne bevétel, forgalom, csak időben elvágod?

Mire beérne egy kampányod, üzeneted leállítod és már át is ülsz egy másikra? Lehet ez a gond?

#tanulság 3.A rímek, dallamok a reklámokban igazán jó tapadást hoznak létre, és segíti a márka megjelenését.

Rímelő állításokat 17%-kal megbízhatóbbnak és emlékezetesebbnek érzékelnek az emberek. Ezt nevezik Keats-heurisztikának. Magyarul ugyanez működik: a rímek már gyerekkorban kondicionálják az agyunkat. Egy jól megkomponált sor vagy szlogen belénk ég.

Van még ilyen cikk? Olvasnék még!

Forrás: Index.hu,
Travelnoire,
TikTok,
Facebook-Nielsen-GFK

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!