Miért ír le valaki 200 vállalkozási ötletet? Miért írom a Minnert, az üzleti cikkeket?

Biztosan te is feltetted már magadban a kérdést, hogy miért ír valaki össze ennyi vállalkozási ötletet. Ha picit tovább vitted a kérdést, vagy figyeled a Minnert, akkor látod, hogy a miértnek van üzleti alapja is, vagyis természetesen építettem rá üzletet, amiből van profit. Na, de mégis miért kezdtem bele? Egyáltalán mi mozgatott a Minner elindításánál? Először erre válaszolok, majd a vállalkozásötletesre:

“A Minnert azért indítottam el, mert egy olyan üzleti blogot akartam, amit én is szívesen olvasnék. Olyat, ami a cikkeken keresztül átadja azt a megmagyarázhatatlan vállalkozói, startupos életérzést, amit én is éreztem a külföldi lapok, médiaoldalak olvasásánál. Vagy amikor hallottam valahol a startupos történeteket, vagy olvastam róla a könyvekben. Ha régóta olvasod az oldalt, akkor tudod, mire gondolok. Egy olyan brandet, online magazint akartam alkotni, amiről ha baráti, vagy bármilyen társaságban beszélnek, azonnal valami trendi dolog jusson eszükbe. Sőt, na ezen nevetni fogsz, egy olyat, aminek a logóját rátesszük egy párnára, akkor az odafér egy startup, vagy IT cég, vagy bármilyen vállalkozásnál a kanapéra a Youtube, Facebook, Google párnák mellé, vagy matricaként ott fityeg egy startupper laptopján. Továbbá átadni a motiváltságomat, lelkesedésemet.” – Mándó Milán

Úgy érzem, már jó úton vagyok ennek elérésében. Rengeteg hasznos, izgalmas cikk. Tartalmas rendezvények, érdekes események. És persze az aktív közösség (napi 8000 olvasó, több ezer rendezvény résztvevő, média megjelenések…).

Miért írom a vállalkozási ötleteket?

A Minner egy média oldal, tehát a célja egyrészt az információk, tudás átadása, másrészt természetesen a szórakoztatás. Utóbbiról annyit, hogy nem vicc vagy bulvár oldalt értek alatta, hanem azt szolgálja, hogy a te időtöltésedhez is kínálok egy jó alternatívát, megoldást. Mikor először írtam 2015-ben egy cikkben vállalkozáslistát, ha jól emlékszem 10 startup ötlet volt, akkor láttam ennek népszerűségét és felbuzdultam. Utánanéztem és azt mondtam, startup helyett lehetne egy könnyen kivitelezhető, kevés pénzből elindítható vállalkozási ötletek gyűjteménye a Minneren. 50 ötletnek indult, aztán látod, hol járunk már (közel 200 ötletnél). És bámm belevágtam! A visszajelzéseket figyeltem és rájöttem, ezzel motivállak titeket, továbbá azt vettem észre, hogy tovább is gondoljátok az ötleteket, sőt többet már meg is valósítottatok. Az ötletek inspirációs céllal születnek, mivel nehéz minden ötletet az olvasó tudására szabni. Látom a statisztikákban, hogy imádjátok olvasni őket, egy kezdő Minner olvasó, akit tényleg leköt az oldal, az első héten átlagban 100 cikket olvas el és több mint 5 órát tölt a Minneren. Na ezért írom! No meg természetesen a szórakoztatás is, ahogy már írtam, többen is vagytok, akik szeretitek olvasni az újabb és újabb ötleteket, amiken utána ti is gondolkodtok.

Természetesen közben viszem tovább a projektet, mivel már 3 éve írom az ötleteket. Ennek láthatod az egyik termékét, a Befektetőkereső showt. A projektre nagyon büszke vagyok, mert ismét tovább tudtam vinni az első idézetes részben leírt életérzést. Egy partnerem hívott pont most, miközben ezt a cikket írom és ő mondta: “Milán, ez a Befektetőkereső show nagyon jó. A feleségem is megkérdezte, hogy mit nézel, és leült mellém és együtt néztük meg az első két részt, és várjuk már a következőt. Nagyon izgalmas.”.

Többet szeretnél tudni a Minnerről?:

A vállalkozási ötlet rovat eléréséhez kattints ide! 200 vállalkozási ötlet vár rád!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek