Miért mondja azt Arnold Schwarzenegger, hogy ne legyen B terved? Igaz ez?

Legyél bármilyen területen is, a sportolótól elkezdve, a karrieristán át a vállalkozóig, minden területen azt tanácsolja a híres filmszínész, politikus, testépítő, hogy ne legyen „B” terved. Szkeptikusan álltam az üzenetéhez, és annyira nem hagyott nyugodni, hogy elkezdtem kutatni a témában. Most már oda se mertem írni a cikk végére, hogy [kutatás], mert a végén azt hiszed a Minner valami üzleti tudományos oldal. Persze annál sokkal lazább, de a tényeket szeretjük! Nos lássuk ezt a „B” terves dolgot!

Röviden: A kutatók is alátámasztják, hogy Arnold állítása helytálló: A „B” terv hátráltat minket, nem kell.

És akkor most nézzük ezt bővebben!

Arnold Schwarzenegger üzenete – Nincs „B” terv!

Nincs szükséged B tervre! Koncentrálj a fő, vagyis az egyetlen „A” tervedre. A „B” tervet azért használják az emberek, mert ad egyfajta biztonsági hálót, elsőre jó ötletnek tűnik. De pont ez a biztonsági háló az, ami miatt rosszabbul fogsz teljesíteni és nem leszel kiemelkedő. Akiknek nincsen „B” tervük sokkal jobban teljesítenek, vagyis akkor, ha nincs biztonsági hálónk.

Furcsa, de pont amiatt nem kockáztatnak az emberek, hogy van egy „B” tervük is. Nem adsz bele mindent az „A” tervbe.

„A” terv, a fő terv ragaszkodni kell hozzá? – példával

Nem azt jelenti, hogy közben nem válthatsz. Azt jelenti, hogy amellett amit most csinálsz ne legyen egy “ha nem jön be” ötlet. Itt a kutatók (alul) és Schwarzenegger is arra gondol, hogy adott dolgot, amit csinálsz csak arra koncentrálj.

Mondok egy jó példát:

A Twitter közösségi oldal egy startupból alakult ki. A startup alapítók először egy podcast startupon dolgoztak, de nem ment nagyon jól. Csinálták ezt a podcastos dolgot és közben jött az egyik fejlesztőnek egy ötlete, hogy gyorsabban tudnának kommunikálni munka közben, ha gyors üzenetváltást mindegyikük látná és azok rövid üzenetek lennének. Tehát itt nem egy új startup ötlet volt, hanem a munkájuk megkönnyítésére valami. Belső használatra megcsinálták egy olyan oldalt, ami már hasonlított a Twitterre, de csak ők használták és már akkor 140 karaktert állítottak be maximális üzenetváltásra. Annyira bejött nekik, hogy rájöttek ezt mások is használhatják, meg is nyitották az emberek felé. Így lett a Twitter.
Ez „B” terv? Nem! Hiszen közben jött az ötlet, felismerés és nem volt az, hogy na jó ezt is majd csináljuk és jó lesz.  Ők alapból is azon dolgoztak, hogy egy sikeres startup vállalkozásuk legyen. Mikor eldöntötték, hogy akkor csak a Twitter, akkor már csak csak azt csinálták. Nem az volt, hogy a podcastos mellett ott volt talonban a Twitter ötlete. Kitartottak amellett, hogy egy sikeres startupot akartak csinálni, de egyre koncentráltak.

B tervhez kapcsolódó kutatások – Igaza van Arnoldnak

A Wisconsin Egyetem kutatói (Jihae Shina, Katherine L.Milkman) 2016-os kutatásukban kiderítették, hogy a B terv megléte csökkenti a motivációt, és ezáltal az „A” terv sikeressége nagy mértékben csökken. Azok akik csak „A” tervvel rendelkeztek a kutatásukban mérföldekkel tovább jutottak és sikeresebben vették az akadályokat. Azon az egyetememen egyébként ezt már korábban is kutatták, korábbi kutatások is erre jutottak, a 2016-os a legfrissebb.

Van még hasonló cikk! Ezt olvasd el!

Fotó: Gage Skidmore/Flickr
Jihae Shina, Katherine L.Milkman – Wisconsin Egyetem/ sciencedirect.com

Facebook remarketing beállítása lépésről-lépésre. INGYENES tudásanyag

Az ingyenes tudásanyag első részében a remarketing beállítását mutatom meg. Ez a Minner vlog, ahová hamarosan újabb hasonló anyagok kerülnek. Megnézem és beállítom a remarketingemet!