Miért nem fog egy marketinges sikerdíjért, jutalékért dolgozni? Vagy mi kell ahhoz, hogy igen?

Többször felmerült már az a kérdés, vagyis inkább igény a cégek részéről, hogy olyan marketingest szeretnének, aki sikerdíjért dolgozik. A sikerdíj általában azt jelenti, hogy vásárlásonként kap meghatározott összeget a marketingkivitelező. Jól hangzik, ugye? Csak azért kellene fizetni, ha abból a tevékenységből származik bevétel. Igaza van a megbízó cégnek? Elvégre ő úgy gondolja, hogyha már olyan jó mondjuk a Facebook marketinges, vagy Google Adwords hirdetés specialista, akkor elvállalhatná sikerdíjért is. Vajon miért nem terjedt el ez? Mi lehet a probléma? Ezeket járjuk körbe és a végén még egy vállalkozási ötletet is leírok.

A marketing nem a sales – A marketing nem csak reklám

Egy valamit elfelejtenek a cégek (oké-oké bevallom néha én is), hogy bizony a marketing nem egyenlő a sales-szel. A marketing egy cég életében azt nyújtja, hogy minél több emberhez eljuttatja, megismerteti a termékeket, szolgáltatásokat. Manapság már egyre többször nem választható ketté ez a terület, és összekapcsolódnak. Például ha csak az online sales funnelekre gondolsz (egy online vásárlás esetén). Az alapvető sales elemeket viszont legtöbbször nem az online marketinges fogja meghatározni, és ezeket befolyásolni is nehezebben tudja. Például a lezárás, vagy maga az értékesítés. Ő a látogatókat, érdeklődőket csatornázza be, hozza be hozzád. Általában abból dolgozik, amit kap. A marketinghez nemcsak a hirdetések tartoznak hozzá, hanem a weboldal, az árazás, a megfelelő ajánlatok, termékfejlesztés egy része…

A cégek nem tudják valójában mennyit ér és mennyit hoz nekik egy vásárló

Nagyon kevés cég számolja ki azt, hogy mennyit ér neki egy vásárló, de még kevesebben azt, hogy egy átlagos vásárló mennyit költ el náluk. Így viszont nehéz kiszámolni azt, hogy mennyi is legyen a sikerdíj. Ez nem olyan, hogy akkor azt mondjuk, hogy legyen 5-10% vásárlónként. Érdemes neked is kiszámolni ezeket. Első körben azt, hogy mennyit költ el nálad egy átlagos ügyfél míg nálad van. Átlagot számolj! Ha ez megvan, akkor már ki tudod számolni, hogy mennyit ér egy új vásárló. Ez neked jó, mint cégtulajdonosnak. El tudod dönteni, hogy mennyit költs marketingre.

Affiliate marketing, van ahol működik (valamennyire)

Az affiliate marketing, vagyis a partnermarketing már egy jó ideje itt van velünk. Itt arról van szó, hogy egy weboldal, blog, influencer úgy reklámoz egy-egy terméket a weboldalán, hogy az őáltala oda irányított vásárlókból meghatározott %-ot kap. A cég tehát így ingyen megjelenést ér el rengeteg oldalon, és csak sikeres vásárlások után fizet. Vajon miért nem lett ez se annyira elterjedt? Nagyrészt a fenti okokra is visszavezethető. Az a weboldal tulajdonos, akinél a reklámok megjelennek vagy aki promótálja, nem tudja befolyásolni azt, hogy miután átmennek a weboldalra a látogatók, biztosan megkapják a megfelelő salest, lezárást, ajánlatot… Na és persze a jutalék is kevés (előző bekezdés, nem számolnak a cégek). A weboldal-tulajdonosok hamar rájönnek, hogy sokkal jobban megéri szponzorokat szerezni, vagy saját terméket árulni. Továbbá az affiliate cégek sincsenek a helyzet magaslatán, és még jó céget nem találtam, akik tényleg segítik is a weboldal-tulajdonosokat. Ehhez kapcsolódó vállalkozási ötlet a cikk végén.

Ami az egyik oldalon probléma, az másik oldalon egy lehetőség – vállalkozási ötlet

Ahogyan olvastad az egész cikket, körvonalazódott egy olyan probléma, amiből már ki lehet indulni.
a, ötlet: Nem lehetetlen sikerdíjas marketingügynökséget üzemeltetni (Adwords és FB reklám kezelés, hírlevél, blogolás… teljes körű marketing szolgáltatások…). De ehhez rengeteg előkészület kell. Majdhogynem azt is mondhatom, a megbízó cégeknek kellene versenyeznie azért, hogy bekerülhessenek a sikerdíjas megoldásba. Elvégre megfelelő statisztikákkal kell rendelkezniük, át kell világítani a céget, sőt még a folyamatokat is át kell úgy szabni, hogy a sikerdíjas marketingcégnek megfelelő legyen.
b, ötlet: Az affiliate marketing is jó irány lehet, de az teljesen más területen mozog, mint az “a” ötlet. Itt csak arról van szó, hogy egy reklámfelületként használják a cégek az egyes weboldalakat, és az ő oldalukról származó látogatók vásárlásai után X% jutalékot kapnak. Ezt két ötletben már kifejtettem:

2021 -es vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem csak kezdőknek!

Iratkozz fel, hogy előbb megkapd! Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner 2021- es ötletekre!!

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!