blank

„Miért nem keresel valami rendes munkát?”

Dátum

Megosztás

„Miért nem keresel valami normális munkát?”  Mondták, kérdezték már tőled ezt? Vagy esetleg te mondtak valakinek? Furcsa, hogy még ma sem elfogadott az, ha valaki vállalkozó lesz, vagy olyan vállalkozást indít, üzemeltet, ami nem szokványos. Mi a rendes munka? Egyéntől is függ, hogy mit tart annak. 8-tól 16-ig (vagy 9-től 5-ig) tartó munkaidő a rendes? Vágjunk bele!

A Minner Facebookján a hét kérdésének ezt a témát választottam. Sőt, most nem is választ vártam, hanem azt, hogy ki mire asszociál, vagy átélt-e már ilyet, mert akkor biztosan kommentelni fog. És igen! Érdemes megnézni a posztot és a kommenteket (beágyazom a poszt végére, de ide kattintva is eléred). Jöttek szép számban a hozzászólások, és közben összeállít ez a cikk is.

„Mikor lesz már rendes állásod?” – szokásos kérdés, mikor valaki valami újba vág bele

Miért kérdezik egy vállalkozótól ezt az ismerősök, rokonok?

Tettem fel a kérdést magamban és egyrészt az említett poszt alatti kommentek is választ adtak, másrészt egy Facebook csoportban is láttam nagyon jó válaszokat erre.

  • A legtöbb ember nem vállalkozó szellemű, hanem inkább alkalmazotti. Ezért furcsa neki, hogy valaki nem úgy gondolkodik, mint ő. Egyszerűen nem tudják elképzelni, hogy valaki nem akar alkalmazott lenni.
  • Ami nem szokványos, attól a legtöbb ember fél, így érthető, hogy rád vetíti a saját félelmét is.
  • Sokan félnek kockáztatni, és bizony ez a vállalkozással jár, mármint a kockázat.
  • Valójában részben jót is akarnak. A kérdés mögött fel lehet fedezni egy kis jót is, csak rossz a kérdésfeltevés. Nem azt kérdezik, hogy „Figyelj, és ez jó neked? Mivel jobb, mintha alkalmazott lennél? Biztos vagy benne?”. Valójában ezt is kérdik, egy kis részben, csak tényleg eléggé negatív a kicsengése a „Mikor lesz már rendes munkád”-nak és hasonló kérdéseknek.
  • A kérdés mögött még az is lehet, hogy nem is tudják, hogy mit és hogyan dolgozol, persze, hogy azt látják, csak elpocsékolod az időd. Igazából kevés információval rendelkeznek.
  • Egyébként vannak kivételek, nem minden vállalkozótól kérdeznék meg.  (következő bekezdés)

Ha nyitsz egy kávézót vagy éttermet az oké, ha viszont nem szokványos vállalkozásod van az….

Most a tapasztalataimat is leírom (sok vállalkozóval beszéltem már erről). Ami érdekes, hogyha például boltot nyitsz vagy éttermet vagy kávézót, akkor ezeket a kérdéseket nem teszik fel. Azt már azért elfogadták. Nem érthetünk mindenhez, így természetes, hogy az újabb munkákról, vállalkozásokról (pl. IT területen, vagy webshop, szellemi munka, mint pl. a bloggerkedés, szövegírás…) nem tudjuk eldönteni, hogy mennyi munka is állhat mögötte. És itt jön a megoldás.

Megoldás

Ha megváltoztatni nem is fogod a véleményét vagy félelmét, van megoldás, hogy ne nézzen rád rossz szemmel. Mesélj neki! Akár egy sztorit (ügyfélsztori, vagy bármi, ami a vállalkozásoddal kapcsolatos), vagy mesélj a munkádról. És próbálj beleszőni kérdéseket, amivel eléred, hogy aktívan figyeljen. A legjobban történetekkel tudjuk átadni például az információk közötti ok-okozati viszonyt, továbbá így könnyen bele tudják élni a helyzetedbe magukat.

Örülj neki, hogy nem mindenki akar vállalkozó lenni!

Valójában, mikor valaki a fent említett kérdések valamelyikét felteszi neked, akkor örülj, mert mikor sikeres vállalkozást vezetsz, bizony alkalmazottak is kellenek majd.

Összefoglalva tehát a legtöbb ilyen kérdés mögött egyrészt a kérdező félelmei állnak, vagy az, hogy kevés információja van az adott területről, illetve még az is lehet, hogy tényleg félt téged (ennek meg örülj).

Itt az említett poszt. Szólj hozzá te is!

Hajrá! Jó munkát!

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Védett: Az intrapreneurship segíthetné innovációban a KKV-kat, vállalkozásokat. Teret adunk az alkalmazottnak [kutatás]

Na itt az egyik pont, amikor azt kellene mondania a cégnek, hogy csináld meg nálunk. A cégek többsége viszont nem nagyon szereti az innovációt,...

Védett: Piackutatás lépései kezdő vállalkozóknak. Minta, útmutató piackutatáshoz

#kutatás - A Piackutatás fontossága kutatásokkal alátámasztva Peter Cohen kutató több mint 200 induló vállalkozást vizsgált több éven keresztül és hasonlította össze piaci szereplőkkel. Azt...

Miért nem tud a marketingesed eredményeket szállítani?

Ismerős a következő szituáció? Megbízol egy marketingest vagy marketinges csapatot, ügynökséget az online marketinged kezelésével. A szerződést követően aztán egy olyan szituációval találkozol, mint...

Mivel tűnhet ki egy vállalkozás a tömegből? [+kutatás] [+Podcast]

Hogyan érik el a sikeres vállalkozások, hogy ostromolják őket a vevők? Mennyire jó lenne tudni egy általános, bármikor érvényes receptet igaz? Nehéz a teljes...

Az 5 legnagyobb szervezetfejlesztési és HR hiba, amit a kisvállalkozóknak el kell kerülniük

Amikor belevágtam a munkaerő-felvételbe, felhívtam egy HR-es ismerősömet, és azt mondtam neki: "A marketing után a szervezetfejlesztés, HR olyan, mintha eddig csak egy kávét...

Pénzjutalom helyett így motiváld a munkavállalóidat. Motiváció, ösztönzés tippek

Mindenki szeretne lelkes, motivált, jól dolgozó munkavállalót alkalmazni, de vajon hogyan érhetjük ezt el? Ebben a cikkben leszámolunk azzal a feltételezéssel, hogy elég vaskos...

10-ből 7 cég nem éli túl a generációváltást. Te készülsz rá?

Bár az egy család által birtokolt vállalatok és vállalkozások adják globálisan az összes cég 80%-át, nagyon kevés éli túl az alapító kiöregedését. Mindössze 30%...

Többfelé is tudsz figyelni egyszerre? Multitaskolsz? A produktivitásod kockáztatod

A multitasking legendája Talán már hallottál róla, de most a Minner is kijelenti, hogy a multitasking egy mítosz. Amikor egyszerre próbálsz több feladatot végezni, többfelé...