Miért nem lesz fizetős a Facebook?

Ismét végigsöpört a hazai médiában a fizetős Facebook híre. Már akkor is cikkeztek róla, amikor Zuckerberg a szenátusi meghallgatása alatt említette, most pedig Sheryl Sandberg, a vállalat második legfontosabb embere beszélt arról, hogy többször is felmerült már a havidíjas Facebook ötlete. Mennyire komoly ez a szándék?

Miért nem lesz fizetős a Facebook?

Görgess csak feljebb a nyitóképhez! Látod, mi van aláhúzva pirossal? Zuckerberg már többször is kiállt az ingyenesség mellett. Miért? Mert milyen az a közösségi oldal, ami fizetős? Itt ők a tömegre mennek rá, hogy a lehető legtöbben használják. Bár tény, hogy már akár meg is tehetnék, hogy pénzt kérnek érte, mert akit tudtak, elértek. Így belegondolva a prémium Facebook ötlete akár jó is lehet, DE! A Facebook és Zuckerberg a felhasználókat helyezi mindig előtérbe, így tehát nem biztos, hogy szeretné, hogy mondjuk a prémium felhasználók és az ingyenes userek  között funkcióbeli különbségek legyenek. Csak azért meg pénzt kérni, hogy ne jelenjen meg előtte reklám? Nem sokan regisztrálnának át. Ezt már biztosan lemodellezték.

Nyer a Facebook, hogy erről beszél a média

Milyen jó, hogy most nem az adatvédelmi botrányról, igaz? Nem csak emiatt pozitívum a Facebooknál, hanem amiatt is, mert a havidíjas, pénzért igénybe vehető Facebook híre még jobban megerősíti az emberekben, hogy de jó, ingyenesen használjuk.

Kétszer többet fizetnél a Facebookért, mint amit egyébként reklámok által keres belőled

Szakértők szerint 11-14 dollárt kérne a FB egy-egy felhasználótól havonta a közösségi oldal használatáért. Ez persze USA adat, itthon ez mondjuk a fele, vagy még kevesebb lenne. Te fizetnél érte havi 1000-1500 Ft-ot? Havonta egyébként kb. 600-700 Ft-ot érünk a közösségi oldalnak, ennyi az átlagos havi reklámbevétele egy magyar felhasználóból.

További Facebookról szóló cikkek:

 

Forrás: HVG

2021 -es vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem csak kezdőknek!

Iratkozz fel, hogy előbb megkapd! Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner 2021- es ötletekre!!

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!