Végre egy olyan történés volt a negatív értékelések kapcsán, ami arra késztetheti a nagyobb IT cégeket, hogy foglalkozzanak a témával. Rengeteg cég küzd az olyan véleményekkel, értékelésekkel, amit nem a vevőik tettek be a Google vagy Facebook oldalukra, hanem egy rosszakaró, a konkurencia vagy egy unatkozó troll. Leszedetni nehéz, hát még megtudni, ki volt az. Egy fogorvos most pert nyert a Google-lal szemben és ki kell adniuk az értékelő IP címét, adatait , amiből már következtethet, hogy például azt egy konkurenciája írta-e. De valójában egyébként egy rágalmazási perhez kellenek neki az adatok. Az ügy érdekes, mivel akár a vevőnek is lehet igaza. Egy több évtizede praktizáló fogorvos is hibázhat.
Persze ettől még fontos minden értékelés, sőt egy korábbi Minner cikkben láthattad (kutatás), hogy több a vásárló az 4,3 csillagos értékelés mellett, mint mondjuk a 4,9-es értékelésnél. Sőt a negatív értékelésekre adott válasszal a cégek pozitív irányba billenthetik a vásárlói döntést (minden értékelésre válaszolni kell).
Az ausztrál fogorvos kontra Google eset
A CBsm 23 nicknevű felhasználó azt írta a Google értékelésben, hogy a beavatkozása „rendkívül kellemetlen” volt és az volt az érzése, hogy „még sohasem csinálta ezt korábban”. (via index.hu)
A bíróság a fogorvosnak adott igazat és kötelezte a Google-t, hogy a rágalmazási perhez adja át a felhasználó nevét, telefonszámát és IP-címét.
Ettől nem kell még azonnal a bírósághoz rohanni és követni az ausztrál fogorvos példáját. Sőt lehet, hogy a vevőnek volt igaza.
A Google és a Facebook nehezen szedi le a fals-, álértékeléseket. Ez az ügy most végigsöpört a médián, ami remélhetőleg megkönnyíti a jövőben az ilyen ügyek kezelését. Már a Google Ads-ben, de még a Facebook Ads-ben is van olyan megoldás, hogy ki tudja szűrni a konkurencia többszöri kattintásait és azért nem kell fizetnünk. Az algoritmusok már annyira intelligensek, hogy igenis tudják kiről van szó. Nem nehéz kitalálniuk, hogy például egy-egy értékelés mindig egy adott helyről, egy készülékről jön.
Amit te most csinálj az értékeléseiddel
Válaszolj minden egyes értékelésre, kérdezz rá negatív esetén, hogy mikor vette igénybe a szolgáltatást, terméket, adj neki lehetőséget a support eléréséhez. Ha nem reagál néhány napon belül akkor még írj, pushold, Mutasd azt a leendő vevőidnek, hogy mindent megteszel. Könnyen kideríthető ilyenkor, hogy ténylegesen vevő adta-e az értékelést. Használd arra a válaszadási lehetőséget, akár pozitív, akár negatív értékelés esetén, hogy átadsz üzenetet, promóciót, vagy akár másik terméket reklámozol benne. Az érdeklődők 95%-a odatéved az értékelésekre, 72%-a a vásárlóknak addig nem vásárol, amíg el nem olvas néhány értékelést. Tehát ha tudjuk, hogy olvassák, használjuk is ki!
Ezekkel a cikkekkel folytasd:
- A negatív értékelés után is lesz vásárlód? Manna szappan példa
- A vásárlók 95%-a elolvassa az értékeléseket vásárlás előtt [kutatás]
Fotó: Envato License
Forrás: index.hu