Olvasd el a fenti véleményt, amit az egyik vásárlója írt a Manna szappannak (a bevezető után ki van nagyítva)! Szerinted utána visszaesett a forgalma a cégnek? Netalántán le is húzta már a rolót? Egy olyan cégről beszélünk, akinek éves 2 milliárd forintos forgalma van. Pár hete írtam egy cikket arról, hogy óriási potenciál van abban, hogy az értékelések rész fontos eleme a vállalkozásodnak. Nézzük ezt a gyakorlatban!
Természetesen azóta is vannak vásárlói, hiába van ott az értékelések között ez a negatív vélemény.
Röviden miért is fontosak az értékelések (kutatás, statisztikák)
- A vásárlók 95%-a elolvassa a véleményeket, mielőtt döntést hoz. (Spiegel Research Center – 2017)
- Kellenek a negatív értékelések is! Azok a vállalkozások akiknél a negatív értékelések száma 15-20% között van (az összes értékelést nézve), 13%-kal több bevételt szereznek, mint akiknél csak 5-10%. Tudod, látni akarják az emberek, hogy mi a legjobb és mi a legrosszabb dolog, ami történhet velük. (Womply – 2019)
- 10-ből 7 vásárló megváltoztatta a véleményét (értsd például pozitívabb lett) miután elolvasta a cég válaszát az értékelésére. (Bazaarvoice via Marketing Charts – 2013)
- A többi statisztika itt ebben a cikkben, most koncentráljunk a Manna szappan példájára. Miután elolvastad a következő blokkot, utána kattints majd ide!
Manna szappan vélemények, értékelések, példák
A Manna szappannál a Facebook értékeléseknél a legaktívabbak a vevőik. Ide kattintva éred el az értékeléseket (érdemes a legújabbakat is megnézni, arra állítani).
- A vélemények bekérése ennél a terméknél még fontosabb, hiszen a termék a bőrünkkel érintkezik.
- Az értékelésekre mindig válaszolnak.
- Láthatod az értékeléseknél, hogy szinte minden harmadiknál nagyobb betekintést nyerhetünk a cég termékeibe, a vásárlói visszajelzéseken keresztül. Bár sokan rövid értékelést adnak, van aki kifejti mit vett és mire volt jó neki.
- Az emberek olvassák az értékeléseket. Ide nézz! Egészen biztosan lehetsz, hogy Réka elolvasta a negatív értékeléseket is. És a vélemények megfelelő támpontot adtak neki.
- És milyen jó, hogy a vásárlók el is árulják többször is, hogy ajándékot is kaptak (sőt még egy negatív értékelésnél is olvastam).
Jobb, mint egy landing – vagy termékoldal! Igaz? Nem véletlen olvassák el ezeket a felhasználók, bár itt jobb lenne külön a termékekre is, de a weboldalukon csak jóváhagyás után kerülhet ki értékelés, így a FB a releváns. Ezt egyébként hamar kiszúrják a felhasználók is, hiszen ott csak pozitívakat olvasni. Képzeld el, hogy a 4–4,7 átlagos értékelés hozza a legtöbb árbevételt, ahogy megyünk az 5 fölé csökken a forgalom. Érts 4,7-es átlagos értékelésnél több terméket vesznek, mint 4,9-nél. Spiegel Research Center– 2017)
Értékelésekre fel! Még gyúrom majd ezt a témát, a következő elemzés még jobb lesz! Gyere majd vissza!
Merre tovább? Ezt olvasd el! A vásárlók 95%-a elolvassa az értékeléseket vásárlás előtt