A negatív értékelés után is lesz vásárlód? Manna szappan példa

Dátum

Megosztás

Olvasd el a fenti véleményt, amit az egyik vásárlója írt a Manna szappannak (a bevezető után ki van nagyítva)! Szerinted utána visszaesett a forgalma a cégnek? Netalántán le is húzta már a rolót? Egy olyan cégről beszélünk, akinek éves 2 milliárd forintos forgalma van. Pár hete írtam egy cikket arról, hogy óriási potenciál van abban, hogy az értékelések rész fontos eleme a vállalkozásodnak. Nézzük ezt a gyakorlatban!

Természetesen azóta is vannak vásárlói, hiába van ott az értékelések között ez a negatív vélemény.

Röviden miért is fontosak az értékelések (kutatás, statisztikák)

  • A vásárlók 95%-a elolvassa a véleményeket, mielőtt döntést hoz. (Spiegel Research Center – 2017) 
  • Kellenek a negatív értékelések is! Azok a vállalkozások akiknél a negatív értékelések száma 15-20% között van (az összes értékelést nézve), 13%-kal több bevételt szereznek, mint akiknél csak 5-10%. Tudod, látni akarják az emberek, hogy mi a legjobb és mi a legrosszabb dolog, ami történhet velük. (Womply – 2019)
  • 10-ből 7 vásárló megváltoztatta a véleményét (értsd például pozitívabb lett) miután elolvasta a cég válaszát az értékelésére. (Bazaarvoice via Marketing Charts – 2013)
  • A többi statisztika itt ebben a cikkben, most koncentráljunk a Manna szappan példájára. Miután elolvastad a következő blokkot, utána kattints majd ide!

Manna szappan vélemények, értékelések, példák

A Manna szappannál a Facebook értékeléseknél a legaktívabbak a vevőik. Ide kattintva éred el az értékeléseket (érdemes a legújabbakat is megnézni, arra állítani).

  • A vélemények bekérése ennél a terméknél még fontosabb, hiszen a termék a bőrünkkel érintkezik.
  • Az értékelésekre mindig válaszolnak.
  • Láthatod az értékeléseknél, hogy szinte minden harmadiknál nagyobb betekintést nyerhetünk a cég termékeibe, a vásárlói visszajelzéseken keresztül. Bár sokan rövid értékelést adnak, van aki kifejti mit vett és mire volt jó neki.
  • Az emberek olvassák az értékeléseket. Ide nézz! Egészen biztosan lehetsz, hogy Réka elolvasta a negatív értékeléseket is. És a vélemények megfelelő támpontot adtak neki.
  • És milyen jó, hogy a vásárlók el is árulják többször is, hogy ajándékot is kaptak (sőt még egy negatív értékelésnél is olvastam).

Jobb, mint egy landing – vagy termékoldal! Igaz? Nem véletlen olvassák el ezeket a felhasználók, bár itt jobb lenne külön a termékekre is, de a weboldalukon csak jóváhagyás után kerülhet ki értékelés, így a FB a releváns. Ezt egyébként hamar kiszúrják a felhasználók is, hiszen ott csak pozitívakat olvasni. Képzeld el, hogy a 4–4,7 átlagos értékelés hozza a legtöbb árbevételt, ahogy megyünk az 5 fölé csökken a forgalom. Érts 4,7-es átlagos értékelésnél több terméket vesznek, mint 4,9-nél. Spiegel Research Center– 2017)

Értékelésekre fel! Még gyúrom majd ezt a témát, a következő elemzés még jobb lesz! Gyere majd vissza!

Merre tovább? Ezt olvasd el! A vásárlók 95%-a elolvassa az értékeléseket vásárlás előtt

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!