A termékfejlesztés nem csak azt jelenti, hogy teljesen újat hozol létre, hanem azt is, hogy egy már meglévő terméket megújítasz, továbbfejlesztesz. Az elmúlt hónapban ezt csinálta a Lifetilt táplálékkiegészítő termékeket értékesítő cég. Lássuk is, mi az a termék, amit első nap több mint 1000 vásárló vett meg, több mint 9000 Ft-os áron!
A Lifetilt-et vezető Balogh Tamás megosztó személyiség, ahogy a márka is. DE, ne menjünk el amellett, hogy 2019-ben több mint 3 milliárd forint forgalma volt a Lifetiltnek, egy sikeres cég. Ha nem is bírod, olvasd el ezt a cikket, mert inspirálhat téged új-, vagy megújított termék piacra dobásában! Vagy pont azért, mert mert pozitívan inspirált vagy pont azért, mert azt mondod ne már, hogy ő megcsinálta, na majd én!
A termék, amiből a készlet nem nagyon akart kifogyni, nem vették a vásárlók
Korábbi posztokból kiderül, hogy 2019 nyarán a Lifetilt egy kiegészítő terméket (ezen a piacon ez a termék az) dobott a piacra, ami egy hajerősítő vitamin volt. Ahogy látod, gumicukorként fogyasztható vitamin.

761 doboz ilyen termék volt még raktáron december 19-én, amikor is meghirdették, hogy mivel hamarosan jön az új termék, ezért ezt leakciózzák. Úgy adták 50%- kedvezménnyel, hogy előtte volt egy felhívás, hogy ahányszor 100 lájk, annyi % kedvezmény és így amennyiben 5000 lájk összegyűlik 50% a kedvezmény. Fontos! Ezt a terméket úgy vették, hogy már tudták hamarosan jön egy új! A termék eredeti ára 8360 Ft volt.
A régi termékért is annyian érdeklődtek, hogy volt akinek várnia kellett a shop-ba való bejutáshoz:

És a végeredmény, hogy az egész készletet eladták 1,5 óra alatt. Majd figyeld csak, hogy az újat mennyivel gyorsabban elkapkodják még úgy is, hogy korábban ezt megvehették ennyire olcsón!
Az új termék: Hairpaca
Tamást zavarta, hogy nem fogy úgy a hajvitamin, ahogy kellene. Igazából már meg is akart tőle válni és kivezetni a shopjából. Aztán jött egy ötlete! (Információim szerint az állatkertben.) Hogy a maci formájú gumicukrok helyett azok Alpaka formájúak legyenek.

Még plusz termékújítást vittek bele, hogy ne csak ez legyen. Megnövelték a termék hatóanyag tartalmát. És persze új nevet is adtak a terméknek:
Hairpaka
2019. December 17-én posztolt először az új termékről.
2019. December 19-én kiszórták a régi terméket, eladták mindet.
2020. Január 6-tól előrendelést lehetett leadni a termékre. Addig többször is posztoltak róla a közösségi oldalakon. 9400 Ft-os árat határoztak meg.
Több mint 500 előrendelést adtak le a vásárlók, alig 2 perc leforgása alatt. 20:27-kor pedig már a 1176-ik megrendelésnél jártak.
Új termék, megújult termék – Az emberek szeretik az újat!
Az elmúlt 4 év adatait vizsgálva a Nielsen azt tapasztalta, hogy a kisvállalkozások (kisebb cégek, normál méretű KKV-k) növekedéséhez 53%-ban az új termék bevezetése járult hozzá, szemben egy nagy márkánál, ahol csak 5% ez a szám. Ez azt jelenti, hogyha nagyobbat akarsz növekedni, kell új termék! Továbbá az emberek 63%-a keresi az új termékeket a vállalkozásoknál.
Merre tovább?
- Ezt hallgasd meg / olvasd el: A hazai cégek elkezdtek új termékeket piacra dobni. Aki lemarad… [podcast]
- Aztán ezt: Mitől lesz trendi a vállalkozásod? Ezzel az újdonsággal! [kutatás]
- Egy piackutatás után jobban növekszik a céged. Miért? Hogyan?
Fotó/ Forrás: Lifetilt