Jó hír! Nem a szerencsén múlik! A trendi alatt nem azt értem, hogy fiatalos, hanem azt, hogy innovatív, sőt egyenesen márkaértéke van a vállalkozásodnak. A vásárlók úgy költenek nálad, hogy szinte erőlködnöd sem kell például marketingben, sőt eladják magukat a termékeid. Nem csigázlak tovább, jöjjön az információ!
Legyen legalább 3 évente új terméked, mert ez okozza legjobban a bevételnövekedést a cégedben!
Amikor a Minner termékről ír, akkor fizikai termékre és szolgáltatásra is gondol egyben! Hiszen a legtöbb termékhez szolgáltatás (services) is tartozhat.
Na nézzünk még néhány érvet, aztán jöjjenek a számok, statisztikák és a többi információ:
- Gondolkodtál már áremelésben? Vagy árversenyben vagy? Akkor egy új termék segíthet ebben. Mivel új termék, ezért általában adhatod drágábban.
- Az üzleti trendekben most még jobban felértékelődik az új termék piacra dobása. Ennek oka a gyorsabb technológiai változások, innováció, vevői elvárások.
- A vásárlóid több mint 63%-a elvárja, hogy innovatív legyél, és keresi az újdonságokat. Amit ha nem te adsz meg, megy máshová!
- Legalább 3 évente érdemes új terméket piacra dobni (még ha kisebb változás is, vagy egy korábbi termék, szolgáltatás megújítása).
- Az új termék megjelenésével hatástöbbszöröződést érsz el. Nem csak a marketinged lesz könnyebb, hatékonyabb, hanem a korábbi termékeid is jobban fogynak.
Statisztikák ezzel kapcsolatban:
- Az elmúlt 4 év adatait vizsgálva a Nielsen azt tapasztalta, hogy a kisvállalkozások (kisebb márkák) növekedéséhez 53%-ban az új termék bevezetése járult hozzá (Hazai statisztika). – Forrás: Nielsen
- A vásárlók 63%-a preferálja, ha egy cég új terméket kínál számukra.
- Minden második vásárló, aki új terméket vett ismerősi, baráti ajánlás miatt tette. (Szeretünk az újdonságokról beszélni). (Szintén egy Nielsen kutatás)
- A PwC kutatásából kiderült, hogy a cégvezetők 93%-a egyetért abban, hogy az innovációik (új termék) hatására jobban növekszik a bevételük és profitjuk, sokkal jobban bővül a vállalkozás. (Forrás: PwC)
- Ha eddig eljutottál, akkor olvasd végig a cikket! Most jön majd a lényeg! És egy olyan módszer, amit ha megcsinálsz, akkor a Minnert rátetováltatod a karodra 10000%! Annyira sokat jelent majd!
Mit értünk új termék / szolgáltatás alatt?
Ahogy fent már említettem termék alatt értjük a fizikai terméket is és a szolgáltatást is. Sőt mondok egy érdekes dolgot, a Minner.hu is egy termék. Na, de térjünk vissza az eredeti kérdésre!
Új termék lehet:
- Egy meglévő terméked megújítása – ez is újdonságnak számít, innovációnak
- Termékpaletta bővítés. Amit még eddig nem árultál,
- vagy a fő termékedhez kapcsolódó kiegészítő termék
- szolgáltatás bevezetése, szolgáltatás nyújtása a termékkel kapcsolatban
- prémium termék bevezetése
- digitalizált termék, vagy valamilyen más „módon” adod a termékedet
És hogyan lesz új terméked? Honnan lesz ötlet?
Kelleni fog majd piackutatás, illetve később lesznek még cikkek a Minneren, amik segítenek benne. Egy korábban már leírt instant piackutatási módszert mutatok be neked, amit én is alkalmazok.
Persze itt belemehetsz mélyebben is, sőt kell is később, de már gyorsabban is bevezethetsz dolgokat, ha rájössz erre az egyszerű dologra. Ez pedig:
ÚGY TUDSZ KITALÁLNI ÚJ ÜZLETI MODELLT, TERMÉKET, HA RÁJÖSSZ, HOGY A TERMÉKHEZ KAPCSOLÓDÓAN MILYEN RUTINJAI VANNAK A VÁSÁRLÓKNAK.
Ennyire egyszerű! Mondjuk ezeket tudnod kellene alapból is, sőt minél többször megvizsgálni már csak a marketinged miatt is. De most másról beszélünk! A cél az üzleti modelled átalakítása.
Meg kell vizsgálnod, hogy:
- mit csinálnak vele (a termékeddel, szolgáltatásoddal, mit eredményez…)
- mennyiszer
- hogyan, hol
- kivel (egyedül, ismerőssel)
- még mit használnak hozzá (milyen kapcsolódó szolgáltatást, terméket, dolgot)
- előtte / utána milyen tevékenységet végeznek
- Ezen kívül természetesen még meg kell vizsgálni a fő problémákat amik előfordulnak a célcsoportnál, ami nagyon zavarja őket, illetve a tovább igényeiket. Például fő probléma a kisállat tulajdonosoknál (vevőidnél), hogyha elutaznak nem mindig tudják magukkal vinni a kisállatukat….
Merre tovább még!? Egyrészt gyere majd vissza a Minnerre, mert a termékfejlesztéssel kapcsolatban egyre több cikket olvashatsz majd (ahogy megszokhattad érthetően). Amit viszont javaslok, hogy nézd meg a Minneren található közel 200 vállalkozás ötletet és gondolkodj rajta, hogy te melyikkel tudnád bővíteni a vállalkozásodat. Ha nem is konkrétan adott ötlettel, akkor is inspirálhat, támpontot adhat.
Forrás: Nielsen
Fotó: Erik Mclean / Unsplash