vasárnap, január 17, 2021

Mitől lesz trendi a vállalkozásod? Ezzel az újdonsággal! [kutatás]

Jó hír! Nem a szerencsén múlik! A trendi alatt nem azt értem, hogy fiatalos, hanem azt, hogy innovatív, sőt egyenesen márkaértéke van a vállalkozásodnak. A vásárlók úgy költenek nálad, hogy szinte erőlködnöd sem kell például marketingben, sőt eladják magukat a termékeid. Nem csigázlak tovább, jöjjön az információ!

Legyen legalább 3 évente új terméked, mert ez okozza legjobban a bevételnövekedést a cégedben!

Amikor a Minner termékről ír, akkor fizikai termékre és szolgáltatásra is gondol egyben! Hiszen a legtöbb termékhez szolgáltatás (services) is tartozhat.

Na nézzünk még néhány érvet, aztán jöjjenek a számok, statisztikák és a többi információ:

  • Gondolkodtál már áremelésben? Vagy árversenyben vagy? Akkor egy új termék segíthet ebben. Mivel új termék, ezért általában adhatod drágábban.
  • Az üzleti trendekben most még jobban felértékelődik az új termék piacra dobása. Ennek oka a gyorsabb technológiai változások, innováció, vevői elvárások.
  • A vásárlóid több mint 63%-a elvárja, hogy innovatív legyél, és keresi az újdonságokat. Amit ha nem te adsz meg, megy máshová!
  • Legalább 3 évente érdemes új terméket piacra dobni (még ha kisebb változás is, vagy egy korábbi termék, szolgáltatás megújítása).
  • Az új termék megjelenésével hatástöbbszöröződést érsz el. Nem csak a marketinged lesz könnyebb, hatékonyabb, hanem a korábbi termékeid is jobban fogynak.

Statisztikák ezzel kapcsolatban:

  • Az elmúlt 4 év adatait vizsgálva a Nielsen azt tapasztalta, hogy a kisvállalkozások (kisebb márkák) növekedéséhez 53%-ban az új termék bevezetése járult hozzá (Hazai statisztika). – Forrás: Nielsen
  • A vásárlók 63%-a preferálja, ha egy cég új terméket kínál számukra.
  • Minden második vásárló, aki új terméket vett ismerősi, baráti ajánlás miatt tette. (Szeretünk az újdonságokról beszélni). (Szintén egy Nielsen kutatás)
  • A PwC kutatásából kiderült, hogy a cégvezetők 93%-a egyetért abban, hogy az innovációik (új termék) hatására jobban növekszik a bevételük és profitjuk, sokkal jobban bővül a vállalkozás. (Forrás: PwC)
  • Ha eddig eljutottál, akkor olvasd végig a cikket! Most jön majd a lényeg! És egy olyan módszer, amit ha megcsinálsz, akkor a Minnert rátetováltatod a karodra 10000%! Annyira sokat jelent majd!

Mit értünk új termék / szolgáltatás alatt?

Ahogy fent már említettem termék alatt értjük a fizikai terméket is és a szolgáltatást is. Sőt mondok egy érdekes dolgot, a Minner.hu is egy termék. Na, de térjünk vissza az eredeti kérdésre!

Új termék lehet:

  • Egy meglévő terméked megújítása – ez is újdonságnak számít, innovációnak
  • Termékpaletta bővítés. Amit még eddig nem árultál,
  • vagy a fő termékedhez kapcsolódó kiegészítő termék
  • szolgáltatás bevezetése, szolgáltatás nyújtása a termékkel kapcsolatban
  • prémium termék bevezetése
  • digitalizált termék, vagy valamilyen más “módon” adod a termékedet

És hogyan lesz új terméked? Honnan lesz ötlet?
Kelleni fog majd piackutatás, illetve később lesznek még cikkek a Minneren, amik segítenek benne. Egy korábban már leírt instant piackutatási módszert mutatok be neked, amit én is alkalmazok.

Persze itt belemehetsz mélyebben is, sőt kell is később, de már gyorsabban is bevezethetsz dolgokat, ha rájössz erre az egyszerű dologra. Ez pedig:

ÚGY TUDSZ KITALÁLNI ÚJ ÜZLETI MODELLT, TERMÉKET, HA RÁJÖSSZ, HOGY A TERMÉKHEZ KAPCSOLÓDÓAN MILYEN RUTINJAI VANNAK A VÁSÁRLÓKNAK.

Ennyire egyszerű! Mondjuk ezeket tudnod kellene alapból is, sőt minél többször megvizsgálni már csak a marketinged miatt is. De most másról beszélünk! A cél az üzleti modelled átalakítása.

Meg kell vizsgálnod, hogy:

  • mit csinálnak vele (a termékeddel, szolgáltatásoddal, mit eredményez…)
  • mennyiszer
  • hogyan, hol
  • kivel (egyedül, ismerőssel)
  • még mit használnak hozzá (milyen kapcsolódó szolgáltatást, terméket, dolgot)
  • előtte / utána milyen tevékenységet végeznek
  • Ezen kívül természetesen még meg kell vizsgálni a fő problémákat amik előfordulnak a célcsoportnál, ami nagyon zavarja őket, illetve a tovább igényeiket. Például fő probléma a kisállat tulajdonosoknál (vevőidnél), hogyha elutaznak nem mindig tudják magukkal vinni a kisállatukat….

Merre tovább még!? Egyrészt gyere majd vissza a Minnerre, mert a termékfejlesztéssel kapcsolatban egyre több cikket olvashatsz majd (ahogy megszokhattad érthetően). Amit viszont javaslok, hogy nézd meg a Minneren található közel 200 vállalkozás ötletet és gondolkodj rajta, hogy te melyikkel tudnád bővíteni a vállalkozásodat. Ha nem is konkrétan adott ötlettel, akkor is inspirálhat, támpontot adhat.

Forrás: Nielsen
Fotó: Erik Mclean / Unsplash

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Már január 16 óta Stellantis néven működik tovább az évente 8,1 millió autót gyártó vállalatbirodalom. Befejeződött a Fiat Chrysler és a PSA hosszú egyesülési folyamata. Már az új részvényeivel is lehet kereskedni a tőzsdén. Az egyesülés lezárása sok megtakarítást hoz magával. Évente 6,1 milliárd dollár költséget lesz képes megtakarítani, mégpedig anélkül, hogy egyetlen gyárat is bezárna. A szinergiák 40 százaléka a platformok és hajtásláncok egységesítéséből, a kutatás és fejlesztés optimalizálásából származhat, 35 százaléka a beszerzések racionalizálásából, 7 százalék az értékesítési műveleteken való spórolásból, a többi általános költségcsökkentésekből ered.

Forrás: HVG

MinnerInstant

A nagy márkák is beszálltak már az elmúlt évekbe na CBD piacba, ahogy a Minneren is írtunk már róla. Nos a Facebook és a Google is tiltja a CBD reklámokat, de láthatóan a nagyobb márkák már kenderolaj, vagy hemp néven hirdetik azt engedi mindkét közösségi oldal.

MinnerInstant

A DPD után a DB Schenker is értesítette a partnereit, hogy nem szállít csomagot az Egyesült Királyságba, mert túl sok adminisztrációt von maga után. Ez baj! Főleg a kereskedelemben ez nemsokára jelentkezni fog problémaként. A BREXIT utáni vámeljárások, feladatok az UK-ban részletesen ebben a Minner cikkben.

A DB Schenker levele a partnereknek:

Tisztelt Ügyfelünk,

Kénytelenek vagyunk azonnali hatállyal ideiglenesen felfüggeszteni a kontinentális Európától az Egyesült Királyságba tartó nemzetközi szárazföldi szállítási szolgáltatásokat.

A Brexit-megállapodás alapján elfogadott megegyezések óriási bürokratikus szabályozásokat jelentettek, különösen az Egyesült Királyságban lévő címzettek számára, akike  jelenleg nem tudunk a törvénynek megfelelő módon kezelni. A legtöbb címzett (importőr vagy címzett/ “consignee”) az Egyesült Királyságban még soha nem foglalkozott vámeljárásokkal, és további útmutatásra van szükségük az új szabályozásokkal kapcsolatban (pl. A helyes tízjegyű árukód megerősítése, meghatalmazás készítése).

Ezért azt tanácsoljuk, hogy halassza el az összes szállítást további értesítésig. Továbbá kérjük,  győződjön meg arról is, hogy a vámkezeléshez szükséges összes papír, azaz az export- és behozatali dokumentáció, valamint az összes címzett, azaz minden közvetlen képviseleti levél és HMRC-információ rendelkezésre áll-e a zökkenőmentes vámkezelés érdekében.

Mindent megteszünk annak érdekében, hogy támogassuk ügyfeleinket mindkét oldalon  a küldő és a fogadó oldalán;; szállítmányozót és a címzetteket, hogy a lehető leghamarabb ismét igénybe tudják venni a  szolgáltatásainkat.

Ha kérdése van, forduljon a helyi DB Schenker csapathoz segítségért  és további információkért.

A DB Schenker csapata

Forrás: Trans.info

MinnerInstant

Ezen biztosan felnevetnek a nagyon hívő bitcoinosok. De minden végletet meg kell vizsgálni. Az Azonnali.hu -n egy átfogó cikket találtam a témában, ami körbe rájra az ellen oldalt. Ebből kiragadok most egy részt:

Eddig legalább nyolc Nobel-díjas közgazdász fejtette ki arról véleményét, hogy a bitcoin egy spekulatív lufi, köztük

A cikket itt tudod teljesen elolvasni.

MinnerInstant

Pearson Prentice Hall kutatásából kiderült, hogy az emberek 65%-a az információt csak akkor tudta teljesen feldolgozni, ha az vizualizálva is volt. Ha csak hanggal, vagy csak szöveggel volt, a figyelmük hamar lankadt, elkalandozott, vagy üveges tekintettel bár nézték, agyuk nem fogott fel semmit.

Az MIT kutatóinak mérései alapján egy szempillantás alatt 8 képet is képesek vagyunk feldolgozni. (13 milliszekundum egy kép feldolgozása, 100 milliszekundum egy pislogás. Ugyanezen kutatás szerint az agyunkba továbbított információ 90% -a vizuális, a fennmaradó 10% pedig az érzékeink többi része között oszlik meg (pl. hallás, tapintás…).  

Látod! A kép nekünk is segített! Irány az a cikk, ami még tovább segít ebben: Amikor a vevőd hülyeséget kérdez, amögött még több száz, sőt akár több ezer elszalasztott…


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

További friss cikkek