A hazai cégek elkezdtek új termékeket piacra dobni. Aki lemarad… [podcast]

…, az kimarad! Több száz céggel találkoztam idén is, jó volt látni, hogy az átlagos magyar vállalkozók elkezdtek céget fejleszteni, sőt azon belül is a termékfejlesztésbe, új termékek piacra dobásába fektettek energiát. Ezt a picit száraznak tűnő témát dolgoztam fel ebben a 30 perces podcast-ban, rengeteg statisztikával, példával. Lássuk!

A hanganyag (podcast):

A podcast leirata, rövid verziója (ez még nyers, még javítom a hibákat):

Amikor egy új vállalkozást alapítunk, akkor sokkal több mindent kipróbálunk. Az új ötleteket könnyebben beépítjük a vállalkozásunkba, hiszen éppen új dolgot csinálunk. Ha viszont későbbről beszélünk, mondjuk egy 2-3 évnél hosszabb ideje működő cégről, akkor már nehezebben mozdul ki a cég a megszokott üzleti modellből, még akkor sem, ha érzi már nem úgy megy, mint eddig. Egyszerűen túlságosan megszokta az üzleti modelljét, termékeit és másra fogja azt, amiért nagy a verseny a piacán, amiért nem növekszik úgy a vállalkozás ahogyan kellene.

Az IKEA mindig kitalál új termékeket. Miért? Pedig valószínűleg 2-3 év múlva más embereknek ad el bútort, mint akiknek most… Beszélek a hanganyagban egy korábbi cikkről is, amiben az Ikea tervezője elárulta a titkot, hogy tudnak olyan terméket piacra dobni, ami kell is az embereknek. A lényege, hogy megvizsgálják a vásárlóik rutinját, kimennek terepre.

Az elmúlt 4 év adatait vizsgálva a Nielsen azt tapasztalta, hogy a kisvállalkozások (kisebb cégek, normál méretű KKV-k) növekedéséhez 53%-ban az új termék bevezetése járult hozzá, szemben egy nagy márkánál, ahol csak 5% ez a szám. Ez azt jelenti, hogyha nagyobbat akarsz növekedni, kell új termék!
Az emberek 63%-a keresi az új termékeket a vállalkozásoknál.
PwC kutatásából kiderült, hogy a cégvezetők 93%-a egyetért abban, hogy az innovációik (új termék) hatására jobban növekszik a bevételük és profitjuk, sokkal jobban bővül a vállalkozás.

Nincs mese! 3 évente neked is érdemes piacra dobni valami újdonságot, ami érinti a vállalkozásodat.

Korábban a Nielsen és más kutatócégek szerint is pont abban az időszakban vagyunk, amikor több 100%-ot nő a sajátmárkás termékek piaca (neked is lehet saját terméked!). 2018-ban például 100%-os növekedést mértek, ennyivel bővült a termékkínálat, és ebben a kicsik is benne vannak.

Xerox-ról írtam egy cikket pár hete. Ott mutattam be, hogy már a bevételeik 43%-a nem a nyomtató, fénymásoló termékekből van, hanem szoftverekből, dokumentum-kezelő rendszerekből, applikációkból. Ők nem a nyomtatóiparban vannak, hanem a dokumentum-kezelő piacon. Ez az átalakulás megmentette a céget, hogy még mindig ott legyen a vezető vállalkozások között. Tudod, már kevesebbet nyomtatunk.

MINDEN OLYANNAL FOGLALKOZIK, AMI A DOKUMENTUMOKKAL KAPCSOLATOS.

A vevő igényeinek tényleges kiszolgálása. Hogyan tudod meg? Én úgy szoktam mondani, hogy meg kell vizsgálni a vevő rutinját. Mikor, hogyan, kivel, mennyiszer használja az adott terméket, szolgáltatást, az ezzel kapcsolatos rutinját, milyen tevékenység vagy dolog kapcsolódik még hozzá. Ez segíteni fog a termékfejlesztésben.

Az online e-kereskedelem 35%-át a top 10 webáruház uralja. Óriási a verseny és ezt már a hazai webáruház tulajdonosok is érzik. Kifejezetten foglalkozni kell a webáruház üzleti modelljével, mert nem elég már az, hogy elindítottunk egy webshopot.

Extra statisztika, az emberek 7%-a csak úgy hobbiból vásárol. Apró érdekesség.

Kapcsolódó tartalmak:

Fotó:  Kelly Sikkema / Unsplash

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!