Az IKEA tervezője elárulta a termékei sikerének a titkát

Dátum

Megosztás

Lemondott az IKEA vezető tervezője Marcus Engman, vagyis inkább úgy fogalmaznék lejárt a megbízatása. Egy interjúban, amit a Dezeen portálnak adott, elmondott néhány olyan trükköt, amit mi is fel tudunk használni, alkalmazni. Ő volt a tervezője a termékeknek és a szakértők szerint neki köszönheti az IKEA azt, hogy az olcsó bútorok helyett már a dizájntérképre is felkerült a cég. Mi a titok?

Így fejleszti a termékeit az IKEA, ami még a marketingben is segíti őket

Olyan dolgokat csináltak, amiket te is meg tudsz csinálni a vállalkozásodban. Ha most arra gondolsz, hogy nem fejlesztesz terméket, akkor bizony el kell keserítselek. Ha nem fejlesztesz terméket / szolgáltatást, akkor nehéz lesz tartanod a versenyt. Na, de nézzük a két dolgot, amit kiemelt a tervező:

  • Marcus egyik ötlete, ami egyben marketing fogás is volt, hogy mutassák meg az embereknek azt a folyamatot, ahogy egy termék elkészül. A tervezéstől a gyártásig, sőt a boltba kerülésig. Utóbbi ismerős dolog lehet. Többször is hallhattad már ezt a nemzetközi és hazai marketingesektől is, hogy érdemes megmutatni mit csinálsz, mert érdekli az embereket és közben elkötelezettebbek lesznek a terméked iránt. Például látják mennyi munka van benne. De a legjobb az egészben, hogy ez valójában a terméked előkampánya.
  • Másik ötlete az volt, hogy menjenek terepre és nézzék meg a fogyasztók milyen eszközöket használnak, milyen napi rutinjuk van. A dizájnerek tehát otthonlátogatásokon vettek részt, sőt ezen kívül még más poszton lévők is (pl. marketing és értékesítés), hogy megfelelő ötletek gyűljenek össze a termékfejlesztések előtt.
    Ez segített nemcsak a termékfejlesztésben, hanem ahogy az előzőben leírt dolognál volt, a marketingben is nagy segítségükre volt. Még jobban megismerték a fogyasztok rutinját, igényeit, aminek köszönhetően még jobb reklámokat tudtak készíteni.
    Arról nem beszélve, hogy ez szorosan összefügg a kiállítóterek elrendezésével, megtervezésével.

Konklúzió

Mutasd meg mit csinálsz! Foglalkozz a vásárlóid napi rutinjával, menj ki terepre! Ezek mind segítenek a marketingedben, mert utána csak úgy ömlenek az ötletek.

Kapcsolódó cikk

Forrás: Dezeen, HVG
Fotó: mastrminda

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!