Lemondott az IKEA vezető tervezője Marcus Engman, vagyis inkább úgy fogalmaznék lejárt a megbízatása. Egy interjúban, amit a Dezeen portálnak adott, elmondott néhány olyan trükköt, amit mi is fel tudunk használni, alkalmazni. Ő volt a tervezője a termékeknek és a szakértők szerint neki köszönheti az IKEA azt, hogy az olcsó bútorok helyett már a dizájntérképre is felkerült a cég. Mi a titok?
Így fejleszti a termékeit az IKEA, ami még a marketingben is segíti őket
Olyan dolgokat csináltak, amiket te is meg tudsz csinálni a vállalkozásodban. Ha most arra gondolsz, hogy nem fejlesztesz terméket, akkor bizony el kell keserítselek. Ha nem fejlesztesz terméket / szolgáltatást, akkor nehéz lesz tartanod a versenyt. Na, de nézzük a két dolgot, amit kiemelt a tervező:
- Marcus egyik ötlete, ami egyben marketing fogás is volt, hogy mutassák meg az embereknek azt a folyamatot, ahogy egy termék elkészül. A tervezéstől a gyártásig, sőt a boltba kerülésig. Utóbbi ismerős dolog lehet. Többször is hallhattad már ezt a nemzetközi és hazai marketingesektől is, hogy érdemes megmutatni mit csinálsz, mert érdekli az embereket és közben elkötelezettebbek lesznek a terméked iránt. Például látják mennyi munka van benne. De a legjobb az egészben, hogy ez valójában a terméked előkampánya.
- Másik ötlete az volt, hogy menjenek terepre és nézzék meg a fogyasztók milyen eszközöket használnak, milyen napi rutinjuk van. A dizájnerek tehát otthonlátogatásokon vettek részt, sőt ezen kívül még más poszton lévők is (pl. marketing és értékesítés), hogy megfelelő ötletek gyűljenek össze a termékfejlesztések előtt.
Ez segített nemcsak a termékfejlesztésben, hanem ahogy az előzőben leírt dolognál volt, a marketingben is nagy segítségükre volt. Még jobban megismerték a fogyasztok rutinját, igényeit, aminek köszönhetően még jobb reklámokat tudtak készíteni.
Arról nem beszélve, hogy ez szorosan összefügg a kiállítóterek elrendezésével, megtervezésével.
Konklúzió
Mutasd meg mit csinálsz! Foglalkozz a vásárlóid napi rutinjával, menj ki terepre! Ezek mind segítenek a marketingedben, mert utána csak úgy ömlenek az ötletek.
Kapcsolódó cikk
- Az IKEA megteheti, hogy hotdogot árul. Te inkább fókuszálj!
- Néha egy egyszerű kis újdonság is meghozza a vevőid kedvét a vásárláshoz – Példa…
- Miért reklámozza magát még mindig a Coca-Cola? Nem adja el saját magát a termék?
Forrás: Dezeen, HVG
Fotó: mastrminda