péntek, január 15, 2021

Az IKEA megteheti, hogy hotdogot árul. Te inkább fókuszálj!

Volt már olyan érzésed egy boltba belépve, vagy weboldalon barangolva, hogy: “Hééé! Ezt vajon miért árulják? Vagy most akkor milyen cég ez?” Mikor megfigyelem egy-egy cég üzleti modelljét, termékpalettáját, akkor nagyon sokszor belefutok abba, hogy olyan kiegészítő termékeik vagy szolgáltatásaik vannak, amiknek valójában semmi közük a cég eredeti tevékenységéhez. Ez nem is lenne baj, ha már régóta 15-20 éve prosperáló vállalkozásokról beszélnénk, és ügyes termékkapcsolással új vevőréteget is be tudnak vonzani, vagy a célcsoportot jobban kiszolgálni. Viszont a helyzet az, hogy sokkal jobb fókuszálni a meglévő tevékenységekre. ikeahotdog2

Tudtad, hogy az IKEA már 1953 óta foglalkozik bútorgyártással, értékesítéssel, és 1990 óta van magyarországi üzlete is? Miért lényeges ez? Csak azért, hogy értsd, milyen régóta felépített brandről beszélünk, akik megfelelően tesztelve egy nagyon érdekes üzleti modellt alkalmaznak. Az éttermeikben szinte haszon nélkül adják az ételeket, hogy bevonzzák az embereket.

 

Kiderült, hogy miért ilyen olcsó az IKEA hot dog.

Itthon már 150 Ft-ért ehetünk egy hot dogot az IKEAban. A G7.24.hu -n található cikkből kiderül, hogy az olcsóság okairól a német Stern magazinnak beszélt a svéd cég egyik volt alkalmazottja. Elmondása szerint az IKEA abból indul ki, hogy az ügyfelek szeretnek valamit bekapni a vásárlás előtt. Ha azt tapasztalják, hogy olcsó az étel, akkor tudat alatt összekötik a kedvező árát az áruház egyéb termékeivel is, vagyis a bútorokkal. Már értem, hogy az IKEA-nak miért növekszik az árbevétele évről-évre itthon is. Az eredményességéről az adatokat a G7.24.hu cikkben megtalálod.

Fókusz!!!!

Nem biztos, hogy jó ötlet követni őket! Úgy értem, ennyire nem kapcsolódó terméket árulni az üzletedben, vállalkozásodban. Ahogy látod, hogy az IKEA még a gatyát is letolja, és amennyire olcsón csak tudja, olcsón adja az étteremben az ételeket, főleg a hotdogot. Nagyon nehéz felépíteni egy brandet, és ehhez hozzá tartozik a termékpozicionálás, márkaismeret is. Gondolj bele! Hogyan tud elhelyezni a fejében téged a vevő, ha mindent árulsz? Persze vannak extrém példák, de azt majd akkor alkalmazd, ha 20 éve már működő céged van. Tippek: 

Fotó: Ikea, Wikipédia

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Január 15-én lesz 20 éve, hogy elindult az online enciklopédia. Már több mint 55 millió szócikk található rajta, havonta 22 milliárdos nézettséget tud felmutatni. A Wikipédia adományokból tartja fenn magát, nincsenek rajta reklámok, bár a márkák is jelen vannak rajta.

MinnerInstant

A napokban nagyon népszerű lett a 444.hu egyik tartalma, ami a kiégésről szó. Igazán átfogó anyag lett, csak ajánlani tudom:

Fiatal felnőttek, akiknél a kiégés az alapállapot – 444.hu

És itt vannak erről a Minner anyagai is:

MinnerInstant

Ezen biztosan felnevetnek a nagyon hívő bitcoinosok. De minden végletet meg kell vizsgálni. Az Azonnali.hu -n egy átfogó cikket találtam a témában, ami körbe rájra az ellen oldalt. Ebből kiragadok most egy részt:

Eddig legalább nyolc Nobel-díjas közgazdász fejtette ki arról véleményét, hogy a bitcoin egy spekulatív lufi, köztük

A cikket itt tudod teljesen elolvasni.

MinnerInstant

Pearson Prentice Hall kutatásából kiderült, hogy az emberek 65%-a az információt csak akkor tudta teljesen feldolgozni, ha az vizualizálva is volt. Ha csak hanggal, vagy csak szöveggel volt, a figyelmük hamar lankadt, elkalandozott, vagy üveges tekintettel bár nézték, agyuk nem fogott fel semmit.

Az MIT kutatóinak mérései alapján egy szempillantás alatt 8 képet is képesek vagyunk feldolgozni. (13 milliszekundum egy kép feldolgozása, 100 milliszekundum egy pislogás. Ugyanezen kutatás szerint az agyunkba továbbított információ 90% -a vizuális, a fennmaradó 10% pedig az érzékeink többi része között oszlik meg (pl. hallás, tapintás…).  

Látod! A kép nekünk is segített! Irány az a cikk, ami még tovább segít ebben: Amikor a vevőd hülyeséget kérdez, amögött még több száz, sőt akár több ezer elszalasztott…

MinnerInstant

Alig 6 napja posztoltam arról, hogy Livermore egykori tanai szerint 30 000-ről 40 000-ig lazán el tud száguldani, mert lendületben van a bitcoin. És valóban. Érdemes elolvasni Jesse Livermore tanairól szóló könyvet, a címe: Egy spekuláns feljegyzései


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

További friss cikkek