Az IKEA megteheti, hogy hotdogot árul. Te inkább fókuszálj!

Volt már olyan érzésed egy boltba belépve, vagy weboldalon barangolva, hogy: “Hééé! Ezt vajon miért árulják? Vagy most akkor milyen cég ez?” Mikor megfigyelem egy-egy cég üzleti modelljét, termékpalettáját, akkor nagyon sokszor belefutok abba, hogy olyan kiegészítő termékeik vagy szolgáltatásaik vannak, amiknek valójában semmi közük a cég eredeti tevékenységéhez. Ez nem is lenne baj, ha már régóta 15-20 éve prosperáló vállalkozásokról beszélnénk, és ügyes termékkapcsolással új vevőréteget is be tudnak vonzani, vagy a célcsoportot jobban kiszolgálni. Viszont a helyzet az, hogy sokkal jobb fókuszálni a meglévő tevékenységekre. ikeahotdog2

Tudtad, hogy az IKEA már 1953 óta foglalkozik bútorgyártással, értékesítéssel, és 1990 óta van magyarországi üzlete is? Miért lényeges ez? Csak azért, hogy értsd, milyen régóta felépített brandről beszélünk, akik megfelelően tesztelve egy nagyon érdekes üzleti modellt alkalmaznak. Az éttermeikben szinte haszon nélkül adják az ételeket, hogy bevonzzák az embereket.

 

Kiderült, hogy miért ilyen olcsó az IKEA hot dog.

Itthon már 150 Ft-ért ehetünk egy hot dogot az IKEAban. A G7.24.hu -n található cikkből kiderül, hogy az olcsóság okairól a német Stern magazinnak beszélt a svéd cég egyik volt alkalmazottja. Elmondása szerint az IKEA abból indul ki, hogy az ügyfelek szeretnek valamit bekapni a vásárlás előtt. Ha azt tapasztalják, hogy olcsó az étel, akkor tudat alatt összekötik a kedvező árát az áruház egyéb termékeivel is, vagyis a bútorokkal. Már értem, hogy az IKEA-nak miért növekszik az árbevétele évről-évre itthon is. Az eredményességéről az adatokat a G7.24.hu cikkben megtalálod.

Fókusz!!!!

Nem biztos, hogy jó ötlet követni őket! Úgy értem, ennyire nem kapcsolódó terméket árulni az üzletedben, vállalkozásodban. Ahogy látod, hogy az IKEA még a gatyát is letolja, és amennyire olcsón csak tudja, olcsón adja az étteremben az ételeket, főleg a hotdogot. Nagyon nehéz felépíteni egy brandet, és ehhez hozzá tartozik a termékpozicionálás, márkaismeret is. Gondolj bele! Hogyan tud elhelyezni a fejében téged a vevő, ha mindent árulsz? Persze vannak extrém példák, de azt majd akkor alkalmazd, ha 20 éve már működő céged van. Tippek: 

Fotó: Ikea, Wikipédia

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

Első rendelési hozamlehetőség a kínai import információkból

  • Befektetési összeg: 69 900 Ft-ba kerül az a tudás, aminek köszönhetően lesz terved, információd, tudásod a megfelelő kínai partner kiválasztásához, a rendelések kezeléséhez, vagy például a vámoláshoz.
  • Várható hozam: 1 000 000 Ft, ennyi az átlagos hozam a kezdő kínai import rendeléseknél, amikor valaki maga végzi az importálást. Általában 1-1,5 millió forint értékben történik meg az első rendelés, és beleszámítva a szállítási és egyéb költségeket is, és utána az eladási árat számolva kb. 1 millió forint körül lesz a hozamod. Ennél lehet több is. Ahogy szakértőnk mondja, a matek akkor jön ki, ha a beszerzési ár duplájáért lehet eladni a terméket. Ennek oka, hogy fel tudj készülni minden változó tényezőre. 
  • A befektetésed: Kínai Import, Alibaba online képzés

Az információk hiánya miatt halogatunk projekteket, mint például azt, hogy végre elinduljon a kínai import szállítmányunk. Szerezd be a tudást, aminek köszönhetően végre bele tudsz vágni! És a kezdeti hozam később még tovább növekszik! 

MinnerInstant

Látod a háttérben a két Costa Coffee feliratot? Egyik itt előrébb egy kávézó / önkiszolgáló étterem kifüggesztett logója, hogy náluk Costa Coffee-t szolgálnak fel, a másik egy Costa Coffee kávézó, amit a hazai Costa Coffee lánc üzemeltetett. Ez zárt most be, lényegében azért, mert a Coca-Cola (Costa márka tulajdonosa) több száz kisebb vendéglátóegységnek adta oda a jogot, hogy kitehessék, náluk Costa Coffee is van. Apróság, de mégis így borítja az egész üzletmenetet.

A Telex-en most olvasható egy frissebb nyilatkozat az L-Coffee Kft vezetőjétől. Kattints ide!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek

Zseniális reklám a Mindentment fogászattól
A Revolutnál is lesz részletfizetés. Vásárolj most fizess később