Tartsd meg a fókuszt a vállalkozásodban! Példa: A Google sikerének receptje

Dátum

Megosztás

A Google már több mint 20 éves cég. Ahhoz, hogy fennmaradjon olyan szabályokat kellett lefektetnie, amivel elkerüli az elaprózódást, a fókusz kiesést és mellette innoválni is tud. Ott ül a rengeteg programozó a cégnél. Gondolhatod, hogy mennyire szárnyal a fantáziájuk. Sőt, ott a temérdek pénz, de mégis vannak bukott projektjeik, és még mindig a kereső köré épül a cég. Pedig mennyi, de mennyi piacon megvethették volna már a lábukat! Vajon miért nem teszik ezt? Vagy mi az a rendszer, ami meggátolja őket ebben?  Ez a bűvös 70-20-10-es innovációs modelljüknek köszönhető.

A Google persze nem egy átlagos vállalkozás, náluk az innováció már azt veszélyeztette, hogy teljesen elmegy a fókusz a fő bevételi forrásról, ami hosszú idő után már lehet kockázatos lett volna és akár a cég vesztét, vagy éppen a bevételek elapadását is magával hozta volna. De kitaláltak erre egy jó módszert, amolyan képletet! Erről szól ez a cikk!

A Google 70 – 20 – 10 -es innovációs modellje

A fenti számok azt jelentik, hogy a cég az erőforrásainak, idejének a

  • 70%-át a a fő tevékenységükre fordítja. Vagyis arra, amiből a legnagyobb bevételük van. A keresőóriás fő tevékenysége maga a kereső és a hozzá kapcsolódó reklámok, hirdetések (Google Ads)
  • 20%-át a fő tevékenységükhöz kapcsolódó további szolgáltatások, termékekhez kapcsolódó fejlesztésekre, működtetésére fordítják
  • 10%-át az egyéb dolgokra fordítják. Ide tartozik az innováció, új termékek fejlesztése, szorosan nem a keresőhöz és melléktermékekhez köthető.

Hogy tudod te a Google módszerét használni

Először is nézd meg, hogy nálad ez hogyan működik:

  • Mi a fő tevékenységed, mi az, ami a legtöbb pénzt hozza?
  • Erre mennyi erőforrást (pénz, költség, idő…) fordítasz?
  • Vannak nálad innovációk? Új termék, szolgáltatás, vagy új projektek indítása?
    Innováció nem csak új termék lehet, hanem akár az, hogy ügyfélszolgálatot vezetsz be, automatizálsz valamit…

Egy átlagos cég valójában 90%-ban vagy még nagyobb arányban is a fő tevékenységére fordítja az idejét, erőforrásait, fejlesztéseit. Tehát valószínűleg téged nem az elaprózódás, hanem inkább az innováció hiánya fenyeget.

Másodsorban, kezdd el a számokat úgy átalakítani, hogy az kövesse valamennyire a fenti Google sémát. Ennek egyik hozadéka az lesz, hogy elkezdesz jobban tervezni, projektekben gondolkodni. Ha túl lelkes vagy, a számok visszavesznek és átgondoltabban ütemezed be az újdonságokat, ami még a vállalkozásodnak is jót fog tenni. Ha éppen híján vagy az innovációnak, akkor pedig sarkall arra, hogy tegyél is valamit.

Hasonló újító, máshol nem olvasható dologról itt is olvashatszA márkaépítés szoros kapcsolatban áll a Kék Óceán stratégiával

Az IKEA is hasonló innovációs modellt követ. Ezt nézd: Az IKEA tesztel! A/B teszteli az új üzleti modelljét, ötleteit. A szemünk láttára alakul át a bútorpiac.

Ha az előző cikk nem is fogott, meg akkor még ezek érdekelhetnek: 

Robbie Shade/Flickr

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Értékesítőből cégtulajdonos. Bálint útja az alkalmazotti léttől a milliárdos forgalmú saját cégig

Csereklyei Bálint ma már egy több millárd forint forgalmú céget vezet, ő is a tulajdonos. De a sztorija ott kezdődött, hogy ennek a cégnek...

„Nem merek külföldön értékesíteni, még nem tartok ott” – De miért is nem?

Egy ideje téma már a Minneren, hogy az export nem egy megugorhatatlan dolog egy kisebb cégnek sem. Nem akarunk köntörfalazni, az Everigo szponzori partner...

Hol fogunk a jövőben bankolni? Adócsalásért kapott bírságot az Airbnb. Sminkfilter, mint marketing eszköz? Könyvajánló

A BigTech hozhatja el a pénzügyi forradalmat? A nagy bankok versenytársa a Google és a Microsoft, legalábbis ezt gondolja a bankok 40%-a. 779,5 millió...

Erre a tudásra vágysz szabadúszóként, még ha nem is tudsz róla! A T-típusú vállalkozók

Manapság egyre több olyan munkavállalót keresnek a cégek, akik T-típusúak. Van egy skill, amiben kifejezetten expertek, viszont nem csak abban járatosak, hanem picit mindenhez...

Brandépítés hozza el a céged következő szárnyalását! Márkaépítés lépései, folyamatai

Rengeteg előnye van a márkaépítésnek, de ami a legszembetűnőbb mind közül, hogy nagyobb reklámköltség nélkül is vevőket tudsz szerezni, továbbá sokkal kiszámíthatóbb bevételed lesz....

A LifeTILT dráma vagy egy új kezdet? Exkluzív beszélgetés Balogh Tamással

A napokban belefutottam a LifeTILT legfrissebb posztjába, amiben az új márkatulajdonos leírja, hogy szeretnének visszatérni a LifeTILT korábbi szellemiségéhez, látványvilágához. Nos a kommentelők és úgy...

Tűnj ki a tömegből kézművesként! Kézműves vállalkozó marketing tippek

Kézművesként nem könnyű kitűnni sok száz másik alkotó közül. Főleg, hogy nem is csak velük, de még a tömeggyártott alternatívákkal is versenyzel a lehetséges...

Ajándékozz olyat, ami hasznot termel és az inflációt is kiröhögi

Az ünnepi időszakban is érdemes felnézned a MinnerAkadémiára, mert már ajándékba is vehetsz online üzleti képzést. Garantáljuk, hogy ez az ajándék nem végzi a...

Innovációs csapat létrehozása. Gyorsan növekvő cégek 6. rész

Ha gyorsabban akarunk növekedni, akkor ide bizony új eszközkészlet, új rutinok, új dolgok kellenek. Ehhez elengedhetetlen, sőt már-már magával értetődő, hogy bevonjuk a csapatunkat....