Google innovációs modell - sikertitok

A Google már több mint 20 éves cég. Ahhoz, hogy fennmaradjon olyan szabályokat kellett lefektetnie, amivel elkerüli az elaprózódást, a fókusz kiesést és mellette innoválni is tud. Ott ül a rengeteg programozó a cégnél. Gondolhatod, hogy mennyire szárnyal a fantáziájuk. Sőt ott a temérdek pénz, de mégis vannak bukott projektjeik, és még mindig a kereső köré épül a cég. Pedig mennyi, de mennyi piacon megvethették volna már a lábukat! Vajon miért nem teszik ezt? Vagy mi az a rendszer, ami meggátolja őket ebben?  Ez a bűvös 70-20-10 -es innovációs modelljüknek köszönhető.

A Google persze nem egy átlagos vállalkozás, náluk az innováció már azt veszélyeztette, hogy teljesen elmegy a fókusz a fő bevételi forrásról, ami hosszú idő után már lehet kockázatos lett volna és akár a cég vesztét, vagy éppen a bevételek elapadását is magával hozta volna. De kitaláltak erre egy jó módszert, amolyan képletet! Erről szól ez a cikk!

A Google 70 – 20 – 10 -es innovációs modellje

A fenti számok azt jelentik, hogy a cég az erőforrásainak, idejének a

  • 70%-át a a fő tevékenységükre fordítja. Vagyis arra, amiből a legnagyobb bevételük van. A keresőóriás fő tevékenysége maga a kereső és a hozzá kapcsolódó reklámok, hirdetések (Google Ads)
  • 20%-át a fő tevékenységükhöz kapcsolódó további szolgáltatások, termékekhez kapcsolódó fejlesztésekre, működtetésére fordítják
  • 10%-át az egyéb dolgokra fordítják. Ide tartozik az innováció, új termékek fejlesztése, szorosan nem a keresőhöz és melléktermékekhez köthető.

Hogy tudod te a Google módszerét használni

Először is nézd meg, hogy nálad ez hogyan működik:

  • Mi a fő tevékenységed, mi az, ami a legtöbb pénzt hozza?
  • Erre mennyi erőforrást (pénz, költség, idő…) fordítasz?
  • Vannak nálad innovációk? Új termék, szolgáltatás, vagy új projektek indítása?
    Innováció nem csak új termék lehet, hanem akár az, hogy ügyfélszolgálatot vezetsz be, automatizálsz valamit…

Egy átlagos cég valójában 90%-ban vagy még nagyobb arányban is a fő tevékenységére fordítja az idejét, erőforrásait, fejlesztéseit. Tehát valószínűleg téged nem az elaprózódás, hanem inkább az innováció hiánya fenyeget.

Másodsorban, kezd el a számokat úgy átalakítani, hogy az kövesse valamennyire a fenti Google sémát. Ennek egyik hozadéka az lesz, hogy elkezdesz jobban tervezni, projektekben gondolkodni. Ha túl lelkes vagy a számok visszavesznek és átgondoltabban ütemezed be az újdonságokat, ami még a vállalkozásodnak is jót fog tenni. Ha éppen híján vagy az innovációnak, akkor pedig rásarkall, hogy tegyél is valamit.

Hasonló újító, máshol nem olvasható dologról itt is olvashatszA márkaépítés szoros kapcsolatban áll a Kék Óceán stratégiával

Ha az előző cikk nem is fogott, meg akkor még ezek érdekelhetnek: 

Robbie Shade/Flickr