Miért reklámozza magát még mindig a Coca-Cola? Nem adja el saját magát a termék?

Dátum

Megosztás

Amikor csak márkákról van szó, akkor biztosan megemlítik a Coca-Colát, mivel a legnagyobb globális márka, amit szinte mindenhol ismernek. És mégis költ reklámra. Nem is keveset! Mindjárt kiderül a cikkből, hogy mennyit költ egy évben. De még van itt valami: Szóval, felteheted a kérdést magadban, hogy de miért költ még mindig ennyit reklámra, holott kész brand, kész termék, ismert márka?

Mennyit költ marketingre a Coca-Cola?

A bevételének 13-15%-át költi reklámra, vagyis évente közel 4 milliárd dollárt. Ezen nem is lepődünk meg, mivel ők azok, akik már az 1900-as évek elején elkezdtek a marketinggel foglalkozni. De mégis miért költenek még mindig ennyit? Az alábbi ábrán a reklámköltségeiket látod milliárd dollár értékben.

Coca-Cola marketing költése milliárd dollárban - Forrás Statista
Coca-Cola marketing költése milliárd dollárban – Forrás Statista

Miért költ reklámra a Coca-Cola?

Pontokba szedem a miérteket:

  • Ő is az FMCG szektorban van, vagyis a gyorsan forgó fogyasztási cikkek között. Ezeknél a leghatékonyabb marketing stratégia az, ha folyamatosan reklámoznak, köztudatban vannak. Amint leáll a kampány egy kicsit is, már csökken a forgalom.
  • Azért, mert vannak konkurenciái. Pepsi, Dr Pepper, de ezek csak a kólák, mert bizony az üdítőital piacon tevékenykedik, így a konkurenciái nagyobb számban vannak jelen, nem csak a kólás cégeket jelenti, hanem bármely más üdítőitalt is.
  • Emlékeztetik az embereket, hogy léteznek. A legnagyobb márka a világon, ám még így is emlékeztetni kell az embereket arra, hogy „hahó, még létezünk! Jusson ma eszedbe, hogy kólát fogyassz!”
  • Újdonságot, új terméket reklámozni. A Coca is sokszor dob új terméket a piacra, azokat bizony reklámozni kell. Tudod az újdonság nagyon jó marketing eszköz, neked is érdemes használni. Ilyenkor van igazán apropója a reklámnak és közben a régebbi termékeidnek a forgalma is megnő.
  • Arról nem is beszélve, hogy generációs trendek változnak, mások az igények, más győzi meg az egyes generációkat. Tehát az ifjúságot is meg kell fogniuk, meg kell ismerniük a márkát… Tudod, mindennap születnek új emberek, akik számukra új fogyasztók lesznek néhány év múlva.

Reklámozz te is! Ha a Coca-Colának

, ennek a nagy brandnek is folyamatosan reklámoznia kell, akkor neked is! Láttad? A bevételének 13%-át reklámra költi, pedig befutott brand. Te mennyit költesz? Vagy mennyit kellene? Erről mindjárt látsz egy belinkelt cikket itt alul. Marketingre fel!

Kapcsolódó cikkek: 

Fotó: PiX1861 / pixaby

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!