Nyílt levél minden vállalkozónak

Kedves Vállalkozó!

Nap mint nap beszélek, találkozok, emailezek, chatelek vállalkozókkal, és én is az vagyok. A legnagyobb öröm, hogy ennyien mertek kockáztatni, és vállalkozók vagytok. Pontokba szedtem olyan dolgokat, amit ne kritizálásnak vegyél, hanem inkább egy lehetőségnek, amit ha megfogadsz, még sikeresebb leszel.

  • Használd a Google-t!
    Többször észrevettem már, hogy nem használjátok elégszer a keresőt. Egy vállalkozónak legalább felületesen minden részterülethez érteni kell. Keress, informálódj, és már tudod is merre kell tovább gondolkodnod, milyen céget kell megbíznod egyéb feladattal, vagy éppen új alkalmazottat felvenni, vagy ledelegálni az újítást.
  • EGO 
    Sokszor jól jöhet, ha van EGO-d, mert magabiztosságot ad neked, így érdemes ápolnod.
    Viszont a céged irányításában néha nem jó dolog. Delegálj! Tudom milyen nehéz leadni feladatokat, munkát, és azt is, hogy te mindent jobban tudsz másnál. ÉN is így vagyok vele.
    Próbáld ki! Amikor egy alkalmazottnak teljes bizalmat adsz egy munkát illetően (vagyis saját hatáskörében dönthet dolgokról, szabad kezet kap), akkor meglátod majd milyen hatékonyak tudnak lenni. Viszonozzák a bizalmad a jól elvégzett munkával.
  • Örülök, hogy vállalkozol
    Azt hitted, csak negatív dolgot írok, kritizálok? Nem! Azzal, hogy neked is céged van  (akár egyéni vállalkozás, akkor is) további innovációt viszel a gazdaságba, adott iparágba. Továbbá új munkalehetőségeket is köszönhetünk neked. Hajrá! Tudod delegálj!
  • Merj kockáztatni!
    Természetesen már most is kockáztatsz, mert vállalkozol. DE! Ne állj meg! A céged attól lesz egyedi, és “konkurenciaálló”, ha folyamatosan meg tudsz újulni. Nem úgy értem, hogy hónapról-hónapra. Évente villantasz valami újat, máris elérted, hogy a céged sikeresebb legyen.
  • Online marketing
    Lehetsz bármennyire makacs, hogy az online marketinget nem.., … én úgy se tudom… Dehogynem! Ha nem tudod, add ki a feladatot! Annyira jó lehetőségek vannak az online reklámozásban, hogy azt ki kell használnod. Olcsóvá tette a marketinget, és célozhatóvá. Olcsón el tudod érni a célközönséged, vevőköröd.
  • Könyvelő
    Beszélj és kérdezz a könyvelődtől. Ha nem válaszol, keress másikat, vagy keress adótanácsadót is! Ne félj a könyvelődtől, ő nem az adóhatóság alkalmazottja, azért van, hogy segítsen, informáljon…
  • Minden adott ahhoz…. 
    Erről cikket írtam >>> Már minden adott ahhoz, hogy szabadon dolgozhass, és brutál sokat keress. Ezt a listát nézd!

Tudom, mire gondolsz. “Mit hablatyol nekem a légkondis irodából/szobából ez a blogger?” Hát kedves vállalkozó/olvasó lehet, hogy több területen dolgoztam már, mint te. Nem csak irodában…. Családi vállalkozásunkban többször is végeztem fizikai munkát is. pl. csemetekertben (akácfa ültetés, válogatás, “csomagolás”), de zsákoltam és tisztítottam már fenyőtobozt (nem is gondolnád mekkora biznisz), voltam pultos is (besegítettem). Így megtapasztaltam elég sok területet az irodán kívül is, és többet fel se soroltam, mert lehet megdöbbennél :p

Jó munkát! Növekvő nyereséget!

Üdvözlettel

Mándó Milán
vállalkozó, üzleti modell tanácsadó
www.minner.hu 

ui.: Ezt is olvasd el: Nyílt levél minden (leendő) startuppernek/vállalkozónak!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek