Online katalógusból vesznek készházat, rövid határidővel felépítik. Homes4You [podcast]

Dátum

Megosztás

Online eladni készházat? Gondolnád, hogy katalógusból kiválasztják az emberek? Működik! A Homes4You 2 év alatt 130 házat épített fel és folyamatban van 100!!! Makrai Gábor a Homes4You kereskedési igazgatója a vendégem, akivel nemcsak az építőipari forradalmáról beszélünk, hanem természetesen a digitalizációról, online értékesítésről is szó lesz. A liapor technológiát használva néhány hónap alatt fel tudnak építeni egy házat, mondhatni készházat. Az online értékesítés ahhoz képest semmi, hogy egyszerre éppen 50 házat építenek mindezt minimális munkatárs jelenlétében. Hogyan tudják ezt vezetni? Gondolj bele abba, hogy egy projektvezetőre mindössze 15 ház jut. Hogyan? Nos a megoldás benne lesz a podcastben, természetesen digitalizációs eszközt használnak erre.

A Vodafone támogatásával egy új témasorozatba vágtunk bele a Minneren. A célunk, hogy támogassunk abban, hogy a vállalkozásod nincs helyhez kötve a digitalizációnak köszönhetően. Ezért olyan vállalkozókat mutatunk be, akikből inspirációt tudsz meríteni, akik ki tudták aknázni a digitalizáció nyújtotta lehetőségeket. Lássuk is, hogy ez hogyan sikerült nekik!

A podcast hanganyaga

Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben hamarosan, vagy az alábbi lejátszón keresztül

A podcast rövid leirata

Makrai Gábor volt a vendégem a Homes4You értékesítési igazgatója.

Dán technológiát hozták be Magyarországra. Több tízéves technológiáról van szó, amelynek fő alkotó eleme a liapor. Nem kell 38 cm falazatot használni, 15 cm-es falazattal elérik azt, amit az előbb említett hagyományos téglával elérhető. A házak gyorsan felépülnek (akár 3 hónap alatt is), rengeteg időt lehet megspórolni, sőt a szakemberek munkaidejéből is.

Miből állnak a falak? Liaporból, sioporból és cementből. A kutatások és fejlesztések eredményeként létrejött a duzzasztott agyagkavics, más néven liapor, ami az építőipart is megreformálta, mivel minden szempontból kiváló tulajdonságokkal rendelkezik. Ugyanolyan égetett agyagkerámia mint a tégla, csak itt nem több téglából áll egy fal, hanem

EGY FAL, EGY TÉGLA.

Hogyan néz ki a 3 hónap elkészülési idő egy átlagos liapor családi ház esetében?

  • 1,5-2 hónap a gyártás (gyártmánytervezés, öntés, szárítás, szállítás)
  • majd 6-8 óra alatt a daruval történő összerakás, 3-4 nap a tetőszerkezet felhelyezése, közben pedig a nyílászárók behelyezése. Összesen ennek a pontnak az időtartama max. 1-2 hét.
  • Téglaházat kapunk könnyűszerkezetes idő alatt. A szakemberek óradíját is megspóroljuk.
  • A vékonyabb falazattal egy 130 nm-es ház esetében szemben a téglával nyerünk 11-13 nm-es területet a vékonyabb falazat miatt. Ami már egy kisebb szoba a házban.

És a kábelek?

A ház tervei alapján minden gégecső, vezeték előkészítés benne van a falban. A szakembernek, például a villanyszerelőnek nem kell a falat vésnie, hanem csak a felépítés után bekábelezi azt. Később, ha esetleg szükséges, akkor természetesen lehet módosítani, lehet vésni, fúrni, a fal nem fog megrepedni. A falat pedig nem kell vakolni a helyszínen, csak glettelni, aztán mehet rá a festés.

Hitel? Csok? Engedélyek

Téglaházként veszik figyelembe a bankok, így minden igényelhető rá és engedélyeztetés is ugyanolyan.

Online edukációval a konkurenciát is viszel ügyfelet?

Belevágtak a piac edukációba, amelynek pozitív hatást természetesen a konkurencia és érzi. Gábor elmondása szerint még így is mindenki őket követi, és persze biztos van, aki a konkurenciához megy, de többet nyert a Homes4You. A főoldalon is kiemelik ezeket a videókat, amelyből már több tucatot legyártottak. A túl szép, hogy igaz legyen az építészetben még inkább több magyarázatra szorul, ezért is kellenek a videók, edukáció.

Online jelenlét

A weboldalon láthatóak mintatervek, típusházak. Ezeket szeretik az emberek nézni, felfedezni. Ezt hasonló piaci szereplők nem csinálják és ez innováció is a építőiparban. Szó szerint úgy vásárolhatsz házat, mintha egy bútort választanál. A weboldal szövegei vevőfókuszú és nem termékfókuszú, CTA gombok is megfelelő helyen vannak a weboldalon (na jó néha már lehet sok is a gomb). Érdekesség, hogy az árat kiírják a weboldalra! Youtube videóikat is több százezerszer látták már.

130 ház 2 év alatt!

Egy aluldigitalizált piacon értek el gyors sikereket. Ahogy mondtuk: A magyar cégek 99%-a legyőzhető. A kérdés: tudsz élni a lehetőséggel?

Bemutatópark

A bemutatópark létrehozásával elérték azt, hogy aki egyszer megkopogtatja a készházak falazatát azonnal beleszeret ebbe a technológiába. Mindenki kopogtatja a falakat, amikor először járnak náluk. Első érintkezés viszont az előbb említett weboldalon történik, sőt ott választják ki a mintaházak közül melyik tetszik. Ezt át is lehet terveztetni, de sablonházat választva sokkal gyorsabb egy ház felépítése (nem kell újratervezni).

50 helyen dolgoznak egyszerre (50 ház építését vezetik egyszerre)

Saját fejlesztésű projektmenedzsment szoftvert használnak (de ez működhet Trello -val is) arra, hogy egy-egy projektvezető 15 ház adott fázisaival pontosan tisztában legyen. A cégvezető a rendszer segítségével pontosan látja, hogy most mi történik a cégben.

Hova tovább?

A terv, hogy elindítsák franchise szolgáltatásukat és minden nagyobb vidéki városban legyen egy franchise partner. A vevő katalógusból ki tudja választani a házat, a partner pedig végzi a salest, értékesítést és a szolgáltatást, de természetesen a Homes4You mögé teszi a marketinget és a többi franchiseokra épülő szolgáltatást (pl. oktatás). Az adott megyébe befutó érdeklődőket a franchise partner kapja. Természetesen továbbra is építenek az online jelenlétre.

Továbbiak a podcastben! Hallgasd meg!

Van még ilyen izgalmas tartalmunk!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Így tervezd az üzleti éved akkor is, ha nem vagy az a tervezős fajta

Biztosan mindenhonnan látod most, hogy így évtervezés, úgy évtervezés, érezheted picit a nyomást is, hogy csinálnod kell. Nos ezt a témát járjuk most körbe,...

Vigyázz, 3 nap alatt elfogyhat a KKV-támogató hitelprogram keretösszege!

November utolsó napján megjelent a mikro-, kis- és középvállalkozások likvid működésének támogatását célzó hitelprogram, amely korábban is hatalmas népszerűséggel bírt. Most a projekt újra...

Mercedes lóerő előfizetés, Walmart a Facebook új kihívója – Hírszemle podcast

A BMW után a Mercedes is előállt az előfizetéses extrák ötlettel, de még jobban feldühítette az embereket, mint a másik autómárka. Benne van az...

Bennfentes információk a Spar beszerzési osztályáról. Hogyan leszek beszállító? [podcast]

Bár már hallottam a Hungaricool by Spar lehetőségről, hogy magyar gyártók, márkák fel tudnak kerülni a Spar polcaira, ám kíváncsi voltam a sokkal mélyebb...

A fiatalok NEM csak rövid videókat néznek & Elon Musk jó példakép? – Minner hírszemle

Vajon jó ötlet szemben menni a Black Friday akciókkal? Egy cég így tett, érdekes megoldást választott. Kiderült, hogy a fiatalabb generáció mégis megnézi a...

5 hiba, amit ne kövess el a Facebook hirdetéseiddel

Hiába volt rengeteg botránya az utóbbi években, a Facebook továbbra is a hirdetők egyik kedvenc platformja világszerte és itthon is. A Digiméter kutatásai alapján...

Ki profitál a Black Fridayból? A magyar kereskedők magukat vágják át?

Hivatalosan Amerikában a Hálaadás napjához köthető a Black Friday: a Hálaadás minden évben november negyedik csütörtökére esik, aminek a másnapja a Fekete Péntek, ami...

Mit szóltak a befektetők Donát sörnaplójához? Pitchversenyen voltunk – Business GYM

Egy hete indult el Donát közösségi finanszírozó kampánya a Brancs közösség honlapján (Beerálom), ahol is elővásárlókat gyűjt a sörnapló termékére. Mivel ő is az...