Online reklám sikeressége

A reklámozás, marketing az egyik legnehezebb szakma. A kifizetett hirdetésekért vevőket, érdeklődőket akarunk. Sok vállalkozó összekeveri az értékesítéssel. Egy bannertől még nem fog vásárolni tőled senki.
Egy mondatot jegyezz meg:
Amíg nem ismeri a céged, nem hallott rólad, nem is gondol rá, hogy vásároljon tőled.

Tehát egy online reklám a figyelem felkeltését szolgálja, hogy elültesd a magot, ami majd ki fog kelni.
Nagyon nehéz mérni a reklám kampányok sikerességét. Lehet az adword, facebook, vagy bármely médiumban elhelyezett reklám, akkor se tudod pontosan mit is érsz el vele, mert vannak nem mérhető adatok.
Például egy meglévő ügyfeled azon kezd el gondolkodni, hogy megszünteti veled a kapcsolatot, tehát nem lesz a vevőd. Majd meglátja a reklámod, és úgy dönt marad, tehát ezt mérni se tudod.
Gondolj tehát úgy rá, mint mikor kapcsolatokat építesz, sose tudod mire lesz még jó az adott kapcsolat. (Most vedd végig, ki volt olyan, akivel üzleti kapcsolatot létesítettél, majd később kifizetődő is lett. Biztos van ilyen.)
A vevő is ilyen, ha reklámozol, megjelensz, ő tudat alatt elkönyveli, hogy a te céged létezik.
Nem véletlen, hogy sok cég reklámoz, a nagy cégek bevételeik 25%-át csak erre költik. De ők brandet építenek, ha te kis cég vagy másra kell koncentrálnod az elején.

Hol rontja el a legtöbb vállalkozás?
Nincs semmilyen terve, nem tudja kit akar elérni, ki a célpiac. Reklámoz vaktában, és 100%-ban biztos vagyok benne, hogy akkor zárja le az adott reklámkampányt, mikor már pont több vevő jönne.

Tanácsok:
Mindenképpen fontos, ne csak egy médiumot használj, tehát offline, online is hirdess.

Vevő megtartás:
A meglévő vevőket is célozd meg, küldj nekik szakmai hírlevet. Például állíts össze egy olyan kisebb szöveget, amiből ő látja, hogy te profi vagy a szakmádban, és küld el neki.
Nehéz mérni, de mégis írd fel mennyi megkeresés lett, mennyi vevő, és ez milyen csatornán. Kérdezd meg a vevőid, mit szeretnek, mit változtatnának. Így azt fogják érezni, hogy neked fontosak, mert egy meglévő vevő megtartása, sokkal többet ér, mint egy új keresése. Képzeld el, ott ül a gép előtt és meglátja a reklámod, és mit mond? “jééé én nála vásároltam, igen megnézem mit ajánl most” Ő nagyobb arányba rá fog kattintani a hirdetésedre.

Új vevő keresése:
Először meg kell, hogy ismerje a céged, állíts fel egy stratégiát. Pl. Meglátja a reklámot, belép a weblapra, akkor mit lásson egyből, állítsd ki a főlapra a legjobb terméked. Vagy egyből egy videót lásson. Fontos, használd ki, hogy ha tudsz a termékedről, szolgáltatásodról videót csinálni. Az emberek szívesen megnéznek 1-3 perces videót,  töltsd fel valamelyik videómegosztóra. Csinálj több videót, ő ebből megismeri a céged. Például mobil telefonoknál sokan megnézik a videó bemutatókat (amit sokszor 13-15 éves kis suhancok csinálnak, de akkor is látja a terméket, így át tudja jobban gondolni, neki ez kell e az adott mobil.)
Ha adwordel vagy facebookal hirdetsz, akkor használj szűröket, érdeklődési kör szerint is. Külön hirdess vidékre, és mondjuk Budapestre, vagy nagyobb várásokban. Igen ez is számít.

Következő cikkünkben az árstratégiáról lesz szó. Olvasd el az oldalon található Pr cikkeket, ötleteket tudsz meríteni a reklámkampányaidhoz.

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek