Online reklám sikeressége

Dátum

Megosztás

A reklámozás, marketing az egyik legnehezebb szakma. A kifizetett hirdetésekért vevőket, érdeklődőket akarunk. Sok vállalkozó összekeveri az értékesítéssel. Egy bannertől még nem fog vásárolni tőled senki.
Egy mondatot jegyezz meg:
Amíg nem ismeri a céged, nem hallott rólad, nem is gondol rá, hogy vásároljon tőled.

Tehát egy online reklám a figyelem felkeltését szolgálja, hogy elültesd a magot, ami majd ki fog kelni.
Nagyon nehéz mérni a reklám kampányok sikerességét. Lehet az adword, facebook, vagy bármely médiumban elhelyezett reklám, akkor se tudod pontosan mit is érsz el vele, mert vannak nem mérhető adatok.
Például egy meglévő ügyfeled azon kezd el gondolkodni, hogy megszünteti veled a kapcsolatot, tehát nem lesz a vevőd. Majd meglátja a reklámod, és úgy dönt marad, tehát ezt mérni se tudod.
Gondolj tehát úgy rá, mint mikor kapcsolatokat építesz, sose tudod mire lesz még jó az adott kapcsolat. (Most vedd végig, ki volt olyan, akivel üzleti kapcsolatot létesítettél, majd később kifizetődő is lett. Biztos van ilyen.)
A vevő is ilyen, ha reklámozol, megjelensz, ő tudat alatt elkönyveli, hogy a te céged létezik.
Nem véletlen, hogy sok cég reklámoz, a nagy cégek bevételeik 25%-át csak erre költik. De ők brandet építenek, ha te kis cég vagy másra kell koncentrálnod az elején.

Hol rontja el a legtöbb vállalkozás?
Nincs semmilyen terve, nem tudja kit akar elérni, ki a célpiac. Reklámoz vaktában, és 100%-ban biztos vagyok benne, hogy akkor zárja le az adott reklámkampányt, mikor már pont több vevő jönne.

Tanácsok:
Mindenképpen fontos, ne csak egy médiumot használj, tehát offline, online is hirdess.

Vevő megtartás:
A meglévő vevőket is célozd meg, küldj nekik szakmai hírlevet. Például állíts össze egy olyan kisebb szöveget, amiből ő látja, hogy te profi vagy a szakmádban, és küld el neki.
Nehéz mérni, de mégis írd fel mennyi megkeresés lett, mennyi vevő, és ez milyen csatornán. Kérdezd meg a vevőid, mit szeretnek, mit változtatnának. Így azt fogják érezni, hogy neked fontosak, mert egy meglévő vevő megtartása, sokkal többet ér, mint egy új keresése. Képzeld el, ott ül a gép előtt és meglátja a reklámod, és mit mond? “jééé én nála vásároltam, igen megnézem mit ajánl most” Ő nagyobb arányba rá fog kattintani a hirdetésedre.

Új vevő keresése:
Először meg kell, hogy ismerje a céged, állíts fel egy stratégiát. Pl. Meglátja a reklámot, belép a weblapra, akkor mit lásson egyből, állítsd ki a főlapra a legjobb terméked. Vagy egyből egy videót lásson. Fontos, használd ki, hogy ha tudsz a termékedről, szolgáltatásodról videót csinálni. Az emberek szívesen megnéznek 1-3 perces videót,  töltsd fel valamelyik videómegosztóra. Csinálj több videót, ő ebből megismeri a céged. Például mobil telefonoknál sokan megnézik a videó bemutatókat (amit sokszor 13-15 éves kis suhancok csinálnak, de akkor is látja a terméket, így át tudja jobban gondolni, neki ez kell e az adott mobil.)
Ha adwordel vagy facebookal hirdetsz, akkor használj szűröket, érdeklődési kör szerint is. Külön hirdess vidékre, és mondjuk Budapestre, vagy nagyobb várásokban. Igen ez is számít.

Következő cikkünkben az árstratégiáról lesz szó. Olvasd el az oldalon található Pr cikkeket, ötleteket tudsz meríteni a reklámkampányaidhoz.

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Mercedes lóerő előfizetés, Walmart a Facebook új kihívója – Hírszemle podcast

A BMW után a Mercedes is előállt az előfizetéses extrák ötlettel, de még jobban feldühítette az embereket, mint a másik autómárka. Benne van az...

Bennfentes információk a Spar beszerzési osztályáról. Hogyan leszek beszállító? [podcast]

Bár már hallottam a Hungaricool by Spar lehetőségről, hogy magyar gyártók, márkák fel tudnak kerülni a Spar polcaira, ám kíváncsi voltam a sokkal mélyebb...

A fiatalok NEM csak rövid videókat néznek & Elon Musk jó példakép? – Minner hírszemle

Vajon jó ötlet szemben menni a Black Friday akciókkal? Egy cég így tett, érdekes megoldást választott. Kiderült, hogy a fiatalabb generáció mégis megnézi a...

5 hiba, amit ne kövess el a Facebook hirdetéseiddel

Hiába volt rengeteg botránya az utóbbi években, a Facebook továbbra is a hirdetők egyik kedvenc platformja világszerte és itthon is. A Digiméter kutatásai alapján...

Ki profitál a Black Fridayból? A magyar kereskedők magukat vágják át?

Hivatalosan Amerikában a Hálaadás napjához köthető a Black Friday: a Hálaadás minden évben november negyedik csütörtökére esik, aminek a másnapja a Fekete Péntek, ami...

Mit szóltak a befektetők Donát sörnaplójához? Pitchversenyen voltunk – Business GYM

Egy hete indult el Donát közösségi finanszírozó kampánya a Brancs közösség honlapján (Beerálom), ahol is elővásárlókat gyűjt a sörnapló termékére. Mivel ő is az...

Csekklista étterem, bár, vendéglátóhely digitalizációjához. Digitális vállalkozói attitűd kialakítása

Megnyitsz egy cikket valamelyik média oldalon, aztán egyből szembetalálkozol a digitalizáció szóval. A legtöbb esetben nagy igazságokat írnak, itt-ott találni tippeket is, de vendéglátósként...

Tech cégek kirúgási hulláma, Új kereső a Google ellen, VB antiszponzor kampány – Hírszemle podcast

Valami van a levegőben! A tech szektor elbocsátási hulláma azért is lehet furcsa, mert azért egy trendi területen történik. Téma lesz egy saját projekt...