Prémium desszertet árul Magyarországon, divatházként tekint a márkájára. Chez Dodo üzleti sztori

Dátum

Megosztás

Egy számmal tudom szemléltetni, hogy milyen piacképes vállalkozást épített Szalai Dóri macaron desszertre: 25 fővel dolgozik már a cégében azon, hogy kiszolgálja a hazai édesszájú fogyasztókat. 8 év alatt több mint 100 féle macaront készítettek, több szezonális ajánlatuk is volt már, amely újdonság folyamatosan visszatérő vendégeket eredményez. Szalai Dóri, a Chez Dodo Macaron manufaktúra megálmodója volt a vendégem abban a Vodafone-nal közös videósorozatunkban, amelyben vállalkozók digitális kihívásairól beszélgetünk. Az inspiráló interjúkat természetesen igazi minneres verzióban készítettem el, kifaggattam a vállalkozókat digitális mumusaikról és persze sikereikről is. A hobbiból indult a vállalkozás mögött folyamatos tudatos tervezést látunk. Érdemes megismerni, hogy Dóri mit és hogyan csinál.

A videó rövid tartalma, összefoglalója

Tudjuk, hogy nem mindig van idő meghallgatni, megnézni egy interjút, de szeretnél azonnal elvinni magaddal valamit, így leírunk néhány fő gondolatot. Mivel az interjú rövid, így érdemes meghallgatni.

Szalai Dóri, Chez Dodo vállalkozásának néhány sarokszáma, fontos információja

  • 8 év
  • 4 fővel indult, ma már 25 fó dolgozik a Chez Dodonál
  • Több mint 100 féle macaron
  • 27 ezer Instagram követő

Hobbiként indult a vállalkozás. Reklámügynökségi munka mellett keresett valami hobbit, ami lényegében relaxációs gyakorlat számára a stresszes napi 8-10 órák mellett. A macaron készítésében találta ezt meg, de több mint 1 év kellett, hogy tökéletes macaront tudjon készíteni. Ezért egészen Franciaországig ment, ott tanulta meg a macaron készítés csínját-bínját. 

Miután sok munkatársának készített a reklámügynökségnél ilyen prémium édességet, úgy gondolta erre vállalkozást is létrehozhat. 

Helyi üzlet nyitásába vágta a süteményes kanalát. Közben már elindította a Facebook marketingjét, ahol folyamatosan mutatták be az újabbnál-újabb macaronjaikat. A fogyasztok bepillantást kaptak hogyan készül a macaron, látták mi történik a konyhában. Már az elejétől bevonták a követőket, vásárlókat. 

A személyes jelenlét, az hogy a márka mögött ott van Dóri sokat jelent a marketing eredményességben. 

A digitális megjelenés a webshopban összhangban van a vállalkozással is. 

Az online rendelés esetében a Wolt megkönnyítette a dolgukat a pandemia alatt, de a webshopjukból is lehet rendelni, amit ők maguk szállítanak ki. 

Prémium desszertként is megmaradt a forgalom a pandémia ideje alatt. E mögött az a hatás van, hogy a vásárlókkal online és helyi üzletben is megvan a közvetlen kapcsolat, új “kollekciók” (ízek, dobozok) bevezetésével. 

Miért nincs még 3 Chez Dodo? A likviditás fontos számukra, nem akarnak agresszív növekedési stratégiát alkalmazni. 

A munkatársak a beosztást egy online platformon látják, követik. Továbbá az ellátáshoz, készletgazdálkodáshoz, szintén használnak digitális megoldást. 

Közösségi médiában úgy látja a videós tartalmak tarolnak. Már próbálkoznak a Tiktokkal is, kísérleteznek, de főleg Instagramon van a fókusz.

HALLGASD MEG A TELJES INTERJÚT! 

További interjúk, hasznos tartalmak a Vodafone Business oldalon elérhetők: https://vodafone.hu/digitalismumus

Ha a videó nem nyílik, meg, akkor kattints ide!

További interjúk

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!