Saját vállalkozást szeretnék indítani. Hogyan kezdjek hozzá? – gyakorikérdések

Felnéztem a gyakorikérdések.hu -ra és beírtam a vállalkozás szót. Kíváncsi voltam, mire is kérdeznek rá az emberek. Néha magam is meglepődök a kérdéseken, viszont a válaszok is elgondolkodtatnak. Néhány kérdést kiemelek, illetve én is válaszolok rá.

1. “Saját vállalkozást szeretnék indítani egy barátommal. Mégis hogyan kezdjük el?
Üdvözlöm Önöket! Kérem olvassák el!
Jómagam 6 éve dolgozok 2 multi cégnél, egy barátom pedig 2 éve. Elegünk volt már rég, hogy nem magunknak keressük a pénzt, végül is csak jutalékot kaptunk a munkahelyünktől. Megbeszéltük anno, hogy ha bárkinek eszébe jut valami ötlet, akkor azt megbeszéljük, hozzávetőlegesen a kiadásokat, bevételeket, költségeket, s hogy mennyire lehet igény egy esetleges szolgáltatásra, avagy van-e konkurencia..stb. Körül-belül 1 éve törjük a fejünket ezidáig. Most úgy tűnik megtört a jég. Megvan a nagy ötlet, nincs konkurencia, és úgy gondoljuk minden egyes korosztálynak lenne rá igénye. Nagy vonalakban annyit, hogy Sport és Szabadidőről lenne szó, rengeteg lehetőséggel, programmal, szolgáltatással.
Elkezdtünk számolgatni, én úgy 15 milliós beruházásra gondolok. Természetesen fiatalok vagyunk (27 és 21évesek), de itt nem is ez a lényeg. 15 milliónk sajnos nincs. Tanácsokat, véleményeket kérnénk, ki hogy kezdené el a helyünkben a lehetséges vállalkozást?
Kérném azokat, akik egyből elküldenének komentben, hogy menjetek dolgozni, és 20 év múlva próbálkozzatok már Önerőből, kíméljenek. Ezt most 150%-os komolysággal AKARJUK!
Hitelt vegyünk fel, esetleg pályázatok írásával kezdjük? Mégis hogyan működik ez?”

Ide teljesen értelmes hozzászólások érkeztek, és a srácok kedvét sem vették el a vállalkozástól.
Az én válaszom: Most nem is maga az ötlet a lényeg. Nagyon sok kezdő vállalkozó elköveti azt a hibát, hogy egyből a legnagyobbat akarja. A legjobb az, ha szépen lassan építkezel, és úgy viszed előre a vállalkozásodat. A hitellel nehéz bánni. Az ő ötletüknél talán a legjobb megoldás a külső tőke bevonása kockázati tőkés, vagy üzleti angyal által. Erről itt írtam, kattints ide! A másik megoldás, hogy először bérelnek helységet, csarnokot, és miután van elég tőke, utána ruháznak be.

2. “Hol találok naprakész információt vállalkozás indításához?
Üdv, Szeretnék vállalkozást alapítani első körben bt formájában, mely az épületgépészeti anyagok kereskedelmével foglalkozik.
Naprakész információkra lenne szükségem a különböző befizetendő illetékekről jogi szabályokról, az alapításhoz szükséges dokumentumokról és arról, hogy kell e hozzá végzettség kötelezettség és ha igen akkor miféle és jók e az én végzettségeim.
Szeretnék tájékozódni, mielőtt bármibe is nekikezdek.
A neten rengeteg elavult, fals és nem az én szakágamra vonatkozó információ van és mint ilyen eléggé nehéz tájékozódni”

Az én válaszom: Szinte megegyezik a kommentelők válaszával, vagyis könyvelőhöz és jogászhoz kell fordulnod. A weben sajnos nincs naprakész információ. Itt jön viszont képbe az egyik vállalkozás ötletem, ami ezt küszöbölné ki29. ötlet – Wiki oldal vállalkozóknak

3. “Vállalkozás beindítása pénz nélkül?
Konkrétan arról lenne szó, hogy az elképzelés meg van, csak a tőke hiányzik. Férjem is és én szakmunkások vagyunk. Mindkettőnk elképzelése nagyon jó lenne és volna is rá kereslet, de sajnos tőke hiányában csak a tervezésig jutottunk. Van ma esély erre egyáltalán? Hogyan lehet pénzt szerezni pénz nélkül? Havi fizetésből spórolni nem tudunk, bankokkal szóba sem állhatunk. Tudom, akármelyikünk vállalkozása beindulna, más szakmunkásoknak is tudnánk munkát biztosítani, mert volna rá igény. Értelmes válaszokat várok, hátha van valakinek épkéz-láb ötlete!”

Az én válaszom: Az üzleti terv nem árt, azt tudnod kell, hogy miközben vállalkozol, maga a terméked, szolgáltatásod is átalakul. Sokszor megesik, hogy nem azzal fogsz foglalkozni amibe belevágtál. Ha nincs tőkéd, akkor vagy keresel magad mellé tőkés társat (üzleti angyal, kockázati tőkés, bank…), vagy olyan vállalkozásba fogsz bele, amihez nem kell annyi tőke.

4. Mit árulnál webshopon? Milyen webshopot nyitnál? Mi érné meg szerinted?
“Tegyük fel, hogy egy csapat nagyon kedvező áron tud neked készíteni egy profi designos weboldalt közepes marketinggel. Milyen cikkeket, vagy szolgáltatást kínálnál rajta?”

Az én válaszom: Emlékszel arra a cikkemre, hogy: Már van ilyen vállalkozás, miért indítsak egy hasonlót? Ebben leírtam, hogy nyugodtan vágj bele olyanba, amit már más csinál, hozz létre hasonló webshopot… Lehet, hogy te jobban csinálod, vagy ugyanazt más célcsoportnak adod majd el, más üzleti tervet követsz, más üzleti modellben gondolkozol…. Ne görcsölj ezen! Vágj bele!

Fontos! Bátran kérdezd a könyvelődet, vagy fordulj ügyvédhez, illetve adótanácsadóhoz a kérdéseiddel. Sok cégnél van ingyenes konzultációra is lehetőség. A szakértőt kérdezd!

Forrás: gyakorikerdesek.hu
Fotó: Lars Plougmann/Flickr

 

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek